Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Taisi olla jotain 80 lukua, kun maastomersulla ajoin oiketa maantietä, eipä jäänyt kovin kaus Uaz ominaisuuksista, Terveisiä perseestä, hinta taisi olla kymmenkertainen Uaziin nähden. Mersu. kun nähtiin koulutaksisa -60 luvulla , olihan se melkoinen vehe. Kaikki maaseudun ukot, jolla oli vähän mehtäraohoja, himokkaasti vanhaa taksimersua pyydystymään - se oli jotain!!! Jotain hymiöitä saa valita ja lainauksia..................
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Mersu oli -82 mallia ja ajoin vain 16 km, koska epäilin vahvasti ajotaitojani, kun en osannut Mersulla ajaa. Olin ajanut kaikilla paskoilla vasta noin 40000 km, joten olin sisäänajovaiheessa -en Mersu ihminen.
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Uaz 452. 1965 ja G -mersu 1979 eli aika eri aikakauden kalustoa. Lada nivakin 1976. Ja mun mielestä pulla uazia pitäs verrata maastopakettiautoihin.kimmoa kirjoitti:Ehkä huonolla tiellä voi jotenkin toimia, siis jos alusta on laskettavissa tieksi. Uazissa on jäykät akselit. Se pystyy jäämään ristiriipuntaan paikkaan, mistä esim. G-mersu menee heittämällä yli. Molemmat taitaa olla suunnilleen saman aikakauden vehkeitä.
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
No se mersu riippuu jo ennen uazia.. https://youtu.be/qu7nYJxXxdMkimmoa kirjoitti:Ehkä huonolla tiellä voi jotenkin toimia, siis jos alusta on laskettavissa tieksi. Uazissa on jäykät akselit. Se pystyy jäämään ristiriipuntaan paikkaan, mistä esim. G-mersu menee heittämällä yli. Molemmat taitaa olla suunnilleen saman aikakauden vehkeitä.
Jos Venäjältä maastoautoa haetaan niin GAZ Tigr olisi se peli. Sillä ajaa Venäjän armeijan erikoisjoukot. Ehkä UAZ Patriot menisi katumaasturina.
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Sanoisin kuitenkin, että oma kokemukseni tuosta "Buhanka":sta ("pönttö-uaz") on hieman parempi. Ostin sellaisen Kainuun prikaatin huutokaupasta, 1990-luvun alussa, huutohintaan 150 markkaa. Siihen kokonaisuuteen kuului vielä webastokin, koska kyse oli ollut ambulanssista. Laitoin siihen linja-auton komean kattoluukun ja panin rekisteriin. Sillä ajeltiin parin vuoden ajan Suomussalmen maastossa, muun muassa Hossassa. Erittäin maastokelpoinen! Vehjeen heikko kohta on tuo (Volga 24:n) moottori, jolla on myös Venäjällävarsin huono maine. Meinasin asentaa siihen hiacen dieseli (kytkinkopan sovituslevyn avulla), mutta tulin järkeeni ja möin sen Venehjärven Santeri Lesoselle (jolla on matkailufirma Vienan Karjalassa). Santeri asensi siihen pikkubussin penkit ja sillä ajettiin vielä melko pitkään ennen kuin joku kuski ajoi sen päissään metsän puolelle.kimmoa kirjoitti:Ajoin ko. autolla puoli kilsaa ja oon kyllä sitä mieltä että jos mikä tahansa muu auto on käytettävissä niin tuolla ei kyllä ajele. Huonoudessa kakkosena tulee warre ja kolmantena kuplavolkkari (minun kokeilemista)
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
UAZ-moottorivaihtoehtoja on useita; siinä' voi olla 402, 469 tai jopa dieseleitäkin. Saattaa olla, että perinteinen Volga-moottori on Virossa erityisen hyvässä maineessa (?), mutta itse olen sen verran elänyt ja tehnyt työtä Venäjä-maalla (ja omistanut Volga-21:n), että miljoonapuheet hieman huvittavat. Minun venäläistuttavani (konemiehiä, tyystin) käyttivät siitä nimitystä: говно.....No, tärkeintä on hyvät öljyt ja yksi ja sama isäntä, eikö?
http://ilmari.puheenvuoro.uusisuomi.fi/ ... ajan-halki" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ilmari.puheenvuoro.uusisuomi.fi/ ... ajan-halki" onclick="window.open(this.href);return false;
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Uazeista maastopaketti ja maastohenkilöauto (cabriolet), jotka olivat Volgan koneilla, olivat moottorinsa puolesta suhteellisen luotettavia. Huolimaton naplukkojen käyttö aiheutti suurimmat murheet ja pyörännavat sekä vaihdelaatikko jossain määrin. Kun alla oli kunnolla tasapinotetut renkaat autolla oli mielestäni suhteellisen siedettävä ajaa. Autot oli suunniteltu maastokäyttöön, jossa se oli ihan hyvä.
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Olen samaa mieltä: suhteellisen luotettavia, eli venäjäksi: говно. Onneksi MTZ:n kone on eri tekoa! Hyvässä maineessa ovat myös SMD-, ZIL- sekä, ennen kaikkea, JaMZ-moottorit (Jaroslavin moottoritehdas).
Viimeksi muokannut Pienviljelijä, 07 Joulu 2016, 19:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Mitä olen keskustellut Konelan huoltomiehien kanssa jotka ajoivat maakunnissa Uazin huoltoautoja, oli kommentti että Uazeista hävisivät öljynpaineet ja kun piha oli täys myymättömiä Lada compeja oli siirtymä farmarimalliseen huoltoautoon helppo tehdä. Muistan meillekin 1976 huoltomiehen tulleen farmari Ladalla tekemään takuuhuoltoa.
Viimeksi muokannut Vilske, 07 Joulu 2016, 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Jos huoltoautona normaali maantieajossa käytetään sotavehkeitä, uskon että huoltoauto Uazista helposti "katoaa" öljynpaineet.
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
21 Volgassa oli kait jotain öljynkierto ongelmia kampiakselissa.
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Kuten 24:ssa.
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Kestää se kuha et hätyyttele. Ilmenee korkeilla kierroksilla ku öljyä tarvittaisiin mutta kanavista ei mahu.
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Tuossapa GAZ-24 "Volga":n mainos neuvostoajoilta: https://www.youtube.com/watch?v=suR9IpmwhTE" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiinnittäkää huomio 1:50 -kohdasta alkavaan törmäystestiin. Takana tulevan kauko-ohjausmossen kuskin ei parane työssä haaveilla lottovoitosta, päiväkahviseurasta taikka viikonlopun ryyppykeikasta mökille.
Kiinnittäkää huomio 1:50 -kohdasta alkavaan törmäystestiin. Takana tulevan kauko-ohjausmossen kuskin ei parane työssä haaveilla lottovoitosta, päiväkahviseurasta taikka viikonlopun ryyppykeikasta mökille.