Mitäpä ootta hommaillu?

täällä saavat belkkumiehet ja -naiset turista kaikista asioista

Valvoja: pelarusmaisteri

Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Mitäpä ootta hommaillu?

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Mikäpä se on belkkuharrastajilla ollu viimemmäks työn alla?

Meikäläinen on vähän raivannut lisää tilaa työkoneille, puita nurin ja maata lisää.

Sittenpä oon koittanu tuunata belarukseen rosterista pakoputkea, ja seuraavaksi pitäis vissiin ottaa tuon viiskympin nostolaitteet puhutteluun jahka tästä kerkiää...

920GL
Viestit: 706
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja 920GL »

Viljavaraston rakennusta ja puimurin trimmaamista on hommattu. :) Nyt kun vielä tulis puintikelit.Nyt kun kaura ois valmista niin sitte riittää vettä... No,täytyy Belkkuun varata riittävästi kettinkiä jos upotaan.. :lol:

Rimuli
Viestit: 24
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 08:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Puinti, uinti ja....
Kuivaus ollu ohjelmassa.
että mää nään punasta

Holomes
Viestit: 37
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 06:09

Viesti Kirjoittaja Holomes »

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tuota tuossa on tullu hommailtua.

Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

No siinäpä vasta onkin komeata aitaa! Luulis koirulien pysyvän sillä puolella aitaa kun ovat.

Onko tuo muuten tehty lämpökäsitellystä?

=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Ihanpa tuo on koulun ja jyvien ajun parissa mennyt aika.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993

=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

920GL kirjoitti:No,täytyy Belkkuun varata riittävästi kettinkiä jos upotaan.. :lol:
Toivottavasti tämä uudempi vihreä Belarus ei sukella niin pahasti kuin vanhempi :lol:
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993

Holomes
Viestit: 37
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 06:09

Viesti Kirjoittaja Holomes »

Torsti kirjoitti:No siinäpä vasta onkin komeata aitaa! Luulis koirulien pysyvän sillä puolella aitaa kun ovat.

Onko tuo muuten tehty lämpökäsitellystä?
Se on vaan öljytty.

Vilske
Viestit: 2914
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

920GL kirjoitti: No,täytyy Belkkuun varata riittävästi kettinkiä jos upotaan.. :lol:
No niin tossa on eiliset puimurin jäljet, saas nähdä jääkö tosta lohkosta kaura puimati :(

Kuva

anglia67
Viestit: 55
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:29
Paikkakunta: Elimäki

Viesti Kirjoittaja anglia67 »

Ei tuo näkymä oikein mieltä ylennä :( .Melko pehmeän näköistä savimaata.
Vua jo on korkee tuo pilvi jonka pommi tekköö

=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Ei tuo vielä mitään siihen verrattuna, kun petti vetävän kärrin alta tie. Kaivinkonekuskilla ei ollut näköjään käynyt mielessä, että pellolle menevällä tiellä tullaan ajamaan traktorilla. MTZ-50 vääns vielä laatikon halki siitä kärristä. Ei noussu kahella raktorilla vetämällä, piti kuormaajalla nostaa kärryä ylöspäin.

Äsken katkes lanan runko kahesta kohtaa ja väänty koko lana ihan solmuun kun tasottelin sen tumpelon kaivurikuskin jälkiä. Joko lana oli heikossa hapessa, tai 825:ssä on löylyä liikaa.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993

anglia67
Viestit: 55
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:29
Paikkakunta: Elimäki

Viesti Kirjoittaja anglia67 »

No voi PE...LE!! Noi on niitä päiviä kun mikään ei mene niinkuin pitäis :?
Vua jo on korkee tuo pilvi jonka pommi tekköö

Vilske
Viestit: 2914
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

No uudestaan yritettiin puintia tosta ylläolleesta kuvan lohkosta todella runsaitten sateiden jälkeen ja tossa on tulos :( .

Kuva

Täytyypi aamulla soitella maaseutusihteerille ja tehä tuosta lohkosta satovahinkoilmoitus :(
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa

anglia67
Viestit: 55
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:29
Paikkakunta: Elimäki

Viesti Kirjoittaja anglia67 »

Onhan se aika velliä :?
Vua jo on korkee tuo pilvi jonka pommi tekköö

=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Kirjoitetaanpa tännekin välillä jotain.

Tässä lähiaikoina on ollut työn alla tuon etukuormaimen siirtäminen 525:stä 521:een. 525 vaihtaa lähiaikoina omistajaa, jääden turhaksi 920:n tultua viime syksynä. Ei kyllä nyt äkkiseltään mitään niin v-mäistä hommaa tule mieleen, kuin pyöräpainojen paikoilleen laitto. Ei hyvä isä mikä venkuaminen niissä on, ennenkä kaikki on tiukasti paikoillaan. Noh, onneksi eivät ole kokonaisia kiekkoja.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993

Vastaa Viestiin