Onkos kukaan kerholaisista tehnyt Belaruksen ilman orbitroolia olevaan toteemiohjaukseen oheisen videon mukaista päivitystä? Esim. 501 ja 521 belkut.
https://www.youtube.com/watch?v=BC9NNNEU42s
Siinä luistin pituutta kasvatetaan muutamalla millillä holkkien avulla. Tämä ymmärtääkseni tekee nestevirtauksen sylinteriin suuremmaksi, kun luisti avautuu enemmän ja nopeammin. Kuva
download/file.php?mode=view&id=949
Toteemiohjauksen luistiventtiilin päivitys
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: Toteemiohjauksen luistiventtiilin päivitys
Vastaan viestiin itse. Tein toimenpiteen kokeilumielessä, sorvautin olakkeelliset prikat luistin päihin, kasvattivat luistin mittaa noin 2,6 mm puoleltaan. Ohjaus muuttui heti paljon herkemmäksi ja tehostus voimistui. Vaikuttaa kyllä siltä, että ratin vapaaliike kasvoi.
Luulen että pienempikin luistin pituuden kasvatus riittäisi. Ja toiminnan kannalta tärkeää näyttää olevan se, että luisti liikkuu takeltelematta venttiilin sylinterissä.
Luulen että pienempikin luistin pituuden kasvatus riittäisi. Ja toiminnan kannalta tärkeää näyttää olevan se, että luisti liikkuu takeltelematta venttiilin sylinterissä.
Re: Toteemiohjauksen luistiventtiilin päivitys
Nostetaan vähän tätä aihetta. Eikös tosiaan kukaan ole kokeillut tätä kikkaa ja osaa kertoa kokemuksista?
Re: Toteemiohjauksen luistiventtiilin päivitys
https://www.youtube.com/watch?v=BC9NNNEU42s
Näyttäisi olevan kokonaistaloudellinen ratkaisu ohjauksen päivittämiseen vanhaan toteemitehostettuun Belarukseen.
Varsinkin jos joutuisi ostamaan orbitrolin, letkut, sylinterin ja sylinterin kiinnityksen joutuisi vielä rakentamaan etuakselin keinun alapuolelle jos akselissa ei ole kannakkeelle valmiita paikkoja.
Nyt jos hommaa korjaussarjan raidetangon päihin ja kiristää toteemin alaosassa olevan väätiön mutterin voi ohjaus olla parempi kuin uutena.
Näyttäisi olevan kokonaistaloudellinen ratkaisu ohjauksen päivittämiseen vanhaan toteemitehostettuun Belarukseen.
Varsinkin jos joutuisi ostamaan orbitrolin, letkut, sylinterin ja sylinterin kiinnityksen joutuisi vielä rakentamaan etuakselin keinun alapuolelle jos akselissa ei ole kannakkeelle valmiita paikkoja.
Nyt jos hommaa korjaussarjan raidetangon päihin ja kiristää toteemin alaosassa olevan väätiön mutterin voi ohjaus olla parempi kuin uutena.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa