Etukammion irroitus

Belarus traktoreihin liittyviä ja miksei muitakin korjausohjeita

Valvoja: pelarusmaisteri

Kulakki
Viestit: 187
Liittynyt: 21 Marras 2015, 18:58
Paikkakunta: Etelä-Savo

Etukammion irroitus

Viesti Kirjoittaja Kulakki »

Millä keinoin pitäisi etukammio irrota? Yritin suuttimen reiän läpi naputella messinkitangolla mutta ei tunnu irtoavan. Ja lukitusruuvi on poistettu...
asova
Viestit: 159
Liittynyt: 12 Maalis 2018, 09:40

Re: Etukammion irroitus

Viesti Kirjoittaja asova »

Korjausohjeen mukaan puristamalla kiinnitys. Saako siihen liukuvasaran kiinni, luulisi sillä lähtevän. Mistä hankit uudet kammiot? Tuntuu kummalliselta, ettei Belkussa kestä etukammiollinen sylinterinkansi. Mersuissa, Nissaneissa ja kuinka monissa vehkeissä on etukammiollisia koneita, joilla ajetaan helposti puolimiljoona kilometriä ja enemmänkin.
kaikkonen
Viestit: 284
Liittynyt: 29 Loka 2010, 01:33

Re: Etukammion irroitus

Viesti Kirjoittaja kaikkonen »

asova kirjoitti: 21 Maalis 2018, 13:24 Korjausohjeen mukaan puristamalla kiinnitys. Saako siihen liukuvasaran kiinni, luulisi sillä lähtevän. Mistä hankit uudet kammiot? Tuntuu kummalliselta, ettei Belkussa kestä etukammiollinen sylinterinkansi. Mersuissa, Nissaneissa ja kuinka monissa vehkeissä on etukammiollisia koneita, joilla ajetaan helposti puolimiljoona kilometriä ja enemmänkin.
Unohdit volkkarit,mitsut ja matzdat? Tuo mersuhan poikkeaa kammion osalta muista.
asova
Viestit: 159
Liittynyt: 12 Maalis 2018, 09:40

Re: Etukammion irroitus

Viesti Kirjoittaja asova »

Ajattelin, että nuo loistavat kulkupelit sisältyvät moniin muihin. Belkun pörrekammio koneen käynti 1800 rmp on niin hidas, että sen pitäsi kyllä kestää rasitukset vallan hyvin.
MTZ
Viestit: 295
Liittynyt: 05 Joulu 2007, 22:21
Paikkakunta: Nastola

Re: Etukammion irroitus

Viesti Kirjoittaja MTZ »

Eiköhän se ole sen termarin vika että halkeilee,ensin ei lämpene ja sitten alkaa kiehuttaminen.
Tuolla uudemman mallisella pysyy tasasena vaikka tiukempaakin vedätystä.
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
asova
Viestit: 159
Liittynyt: 12 Maalis 2018, 09:40

Re: Etukammion irroitus

Viesti Kirjoittaja asova »

Tilasin Kauppamajasta tuollaisen termostaattikotelon täyd 245-1306040 OR, plus termarin +70 C sekä kannentiivisteitä ja liekkirinkuloita.
PS. Ei kyllä kuulunut tähän topiikkiin, mutta minulla on niitä 525 murheita ja tässä on MTZ edellä oleva kirjoitus. :roll:
Kulakki
Viestit: 187
Liittynyt: 21 Marras 2015, 18:58
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Etukammion irroitus

Viesti Kirjoittaja Kulakki »

Tarkoitus olisi ehjänä saada etukammio irti. Meinasin kokeilla halkeaman hitsaamista. Halkeama on nelospytyn päässä kannenpultin reiästä etukammion reunaan. Mitään oireita en tosin huomannut. Kansi tuli aukaistua kun kakkospyttyyn tuli nesteet männän päälle tiivisteen petettyä. Tämä tulisi varakanneksi jos korjaus näyttäis onnistuvan. Tässä ei korkealta putoa, jos ei vaikka onnistukaan. Onnistuminen on vähemmän todennäköistä kuin epä. En osaa kestävyyttä moittia, jos viistoista vuotta pääsee kannentiivisteellä niin se on ihan siedettävä vaihtoväli.
asova
Viestit: 159
Liittynyt: 12 Maalis 2018, 09:40

Re: Etukammion irroitus

Viesti Kirjoittaja asova »

Ei ole Kauppamajassa tuota palokammiota, mutta muualla näyttää olevan noin euron luokkaa. Tilaaminen on Puolasta ja Unkarista melkoisen vaikeaa. Osanumero on mielestäni: 50-1003101.
Vastaa Viestiin