Purin rankakuormaa etukuorrmaajan kahmarilla, kun ohjaamoon täyttyi savulla ja laturin merkkivalo rupesi palamaan. Sammutin koneen ja avasin molemmat ovet, koska ulkona oli +23 astetta, eikä kylmettymisen vaaraa ollut. Enempien savujen hälvettyä aukaisin konsolin ruuvit, koska ampeerimittari oli todella lämmin. Syyksi paljastui ampeerimittari "väsyneet" eristys helat. Suoritin korjauksen käärimällä kuoritulla kuparijohdolla mittarille tulevat viisi johdinta yhteen ja eritysnauhalla mötikän eristäminen. Rankakuorman purku eteni suunnitellulla tavalla. Korjaus oli hyvin luonteenomainen tähän traktoriin tehtyjen aikaisempien omistajien korjausten kanssa. Tulevalla viikolla pitänee hankkia korvaava mittari.
PS. Sähkölaitteet ovat liikkuvassa kalustossa tosi kovilla. Noin 800 metrin päässä meiklääisen "pientilalta" oli viimeviikolla palanut keskikkoinen telakaivuri - lohduttoman näköinen Komatsu.
Savua kabiinissa
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: Savua kabiinissa
Viikonloppuna samanlainen palavan pvc-eristeen haju... Yksi käynnistysreleelle menevä johto; ilmeisesti eriste oli hiertynyt olemattomaksi ja kärväytti koko johdon. Sivussa meni myös 12/24 virranmuutosboksi. Onneksi oli varastossa yksi. Pari tuntia ja taas työt jatkuivat.
Re: Savua kabiinissa
Ampeeri mittari kannattaa korvata jännitemittarilla.
poistuu jännite häviöt latauspiiristä.
ja edellä mainitut ongelmat.
poistuu jännite häviöt latauspiiristä.
ja edellä mainitut ongelmat.
Belarus 952(.2) vm 2006
Belarus progress 825 vm 1985
Belarus 820 vm 1983
Belarus 521 vm 1978 projekti
Belarus 806 HX turbo
DT 75 vm 1987
Belarus progress 825 vm 1985
Belarus 820 vm 1983
Belarus 521 vm 1978 projekti
Belarus 806 HX turbo
DT 75 vm 1987
Re: Savua kabiinissa
Olen samaamilelä, koska ampeerimittari on sarjaassa latausvirta/purkuvirran kanssa aiheuttaa turhaa ylimenovastusta. Liittimet oli tosi hapettuneet.