Sivu 1/1

Toteemiohjauksen luistiventtiilin päivitys

Lähetetty: 11 Loka 2018, 23:06
Kirjoittaja PetriL
Onkos kukaan kerholaisista tehnyt Belaruksen ilman orbitroolia olevaan toteemiohjaukseen oheisen videon mukaista päivitystä? Esim. 501 ja 521 belkut.
https://www.youtube.com/watch?v=BC9NNNEU42s
Siinä luistin pituutta kasvatetaan muutamalla millillä holkkien avulla. Tämä ymmärtääkseni tekee nestevirtauksen sylinteriin suuremmaksi, kun luisti avautuu enemmän ja nopeammin. Kuva
download/file.php?mode=view&id=949
Kaappaus Youtubesta
Kaappaus Youtubesta

Re: Toteemiohjauksen luistiventtiilin päivitys

Lähetetty: 06 Joulu 2018, 10:05
Kirjoittaja PetriL
Vastaan viestiin itse. Tein toimenpiteen kokeilumielessä, sorvautin olakkeelliset prikat luistin päihin, kasvattivat luistin mittaa noin 2,6 mm puoleltaan. Ohjaus muuttui heti paljon herkemmäksi ja tehostus voimistui. Vaikuttaa kyllä siltä, että ratin vapaaliike kasvoi.
Luulen että pienempikin luistin pituuden kasvatus riittäisi. Ja toiminnan kannalta tärkeää näyttää olevan se, että luisti liikkuu takeltelematta venttiilin sylinterissä.

Re: Toteemiohjauksen luistiventtiilin päivitys

Lähetetty: 14 Touko 2019, 10:22
Kirjoittaja PetriL
Nostetaan vähän tätä aihetta. Eikös tosiaan kukaan ole kokeillut tätä kikkaa ja osaa kertoa kokemuksista?

Re: Toteemiohjauksen luistiventtiilin päivitys

Lähetetty: 14 Touko 2019, 12:32
Kirjoittaja Vilske
https://www.youtube.com/watch?v=BC9NNNEU42s
Näyttäisi olevan kokonaistaloudellinen ratkaisu ohjauksen päivittämiseen vanhaan toteemitehostettuun Belarukseen.
Varsinkin jos joutuisi ostamaan orbitrolin, letkut, sylinterin ja sylinterin kiinnityksen joutuisi vielä rakentamaan etuakselin keinun alapuolelle jos akselissa ei ole kannakkeelle valmiita paikkoja.
Nyt jos hommaa korjaussarjan raidetangon päihin ja kiristää toteemin alaosassa olevan väätiön mutterin voi ohjaus olla parempi kuin uutena.