Nostolaite

Belarus traktoreihin liittyviä ja miksei muitakin korjausohjeita

Valvoja: pelarusmaisteri

Orot66
Viestit: 10
Liittynyt: 04 Loka 2020, 15:28

Nostolaite

Viesti Kirjoittaja Orot66 »

Tarttis saada Belarus 825 nostolaite nousemaan ylemmäs jotta takakuuppaa kipatessa se ei ottaisi maahan kiinni.Missä säätö?
Orot66
Viestit: 10
Liittynyt: 04 Loka 2020, 15:28

Re: Nostolaite

Viesti Kirjoittaja Orot66 »

Jostakin syystä pelastus käännettiin automaattisesti valko-venäjäksi.
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Nostolaite

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Yksinkertaisemmin laittamalla työntövarren traktorin puoleinen pää alimpaan reikään ja säätämällä nostovarsien pituutta lyemmäksi veivillä sekä toisella puolella vanttiruuvi säädöllä/veivi.
Alkuperäisissä vetovarsissa on nostovarren tapille lisäreikiä joilla myös voi vaikuttaa nostokorkeuteen.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Orot66
Viestit: 10
Liittynyt: 04 Loka 2020, 15:28

Re: Nostolaite

Viesti Kirjoittaja Orot66 »

Jos nostovarsia lyhentää jota olen jo kokeillut ei kuuppa laske tarpeeksi alas.
Belkur
Viestit: 52
Liittynyt: 19 Kesä 2010, 09:03

Re: Nostolaite

Viesti Kirjoittaja Belkur »

Alkuperäisessä nostolaitteen sylinterissä on nostonrajoitin venttiili. Onko nostolaitteen männänvarteen kiinitettynä miksi sitä nyt sanoisi, sellainen lipare joka on siipimutterilla kiinni, riippuu siitä mihin kohti tämä on lukittu. Irrottamalla ja siirtämäällä mahdollisimman kauas niin mäntä pääsee painumaan perille asti. Ainakin minun Belkussa oli sellainen.
Orot66
Viestit: 10
Liittynyt: 04 Loka 2020, 15:28

Re: Nostolaite

Viesti Kirjoittaja Orot66 »

Ohjekirjan mukaan pitäisi löytyä mainitsevasi säätö sylinterin varressa mutta ei ole minun koneessa. On vain pieni tappi joka painuu sisään jos mäntä painuu liian syvälle jolloin ilmeisesti liike pysähtyy.
Belkur
Viestit: 52
Liittynyt: 19 Kesä 2010, 09:03

Re: Nostolaite

Viesti Kirjoittaja Belkur »

Mittasin omasta koneesta miten korkealle nousee vetoaisojen pää(työkoneen kiinnitysreiän keskelle). Näillä säädöillä 90 centtiä maasta, samalle korkeudelle kuin ylin työntövatten kiinnitysreikä trakstorissa. Nostovatsissa on vielä säätövaraa.
Vastaa Viestiin