Belkku 820 vm-82

Belarus traktoreihin liittyviä ja miksei muitakin korjausohjeita

Valvoja: pelarusmaisteri

Röda army
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Syys 2009, 20:06
Paikkakunta: Kokkola

Belkku 820 vm-82

Viesti Kirjoittaja Röda army »

Vaihdekeppi heiluu tunnottomasti. Vaihteet kuitenkin toimii kun jaksaa vaan etsiä kohdilleen. Miten tuon väljyyden saa pois?
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Belkku 820 vm-82

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Voi olla vaihdekepin pää kulunut. Vanhan kepin päähän kun hitsaa lisää tavaraa ja muotoilee sopivan kokoiseksi ja pyöreähköksi ettei takeltele muttei ole turhan väljäkään koloissaan.

Toisaalta voi olla kyllä kuluneet ne siirtäjäpalikatkin mitä vaihekepillä tökitään. En oo vielä kovin tarkkaan tutkinut, mutta mulla tuossa 525:ssa tuntus että ne palikat on kulunut enemmän kuin mitä niiden välillä olevat levyt, ja keppi sitten takeltelee näihin levyihin ja tekee laatikon epämääräisen tuntuiseksi. Täytyy kokeilla vielä miltä se rupeaa tuntumaan uudella kepillä, nyt siellä on paikallaan keppi mallia täytehitsattu.
Minski traktor paras traktor!
Röda army
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Syys 2009, 20:06
Paikkakunta: Kokkola

Re: Belkku 820 vm-82

Viesti Kirjoittaja Röda army »

Kuinka helposti tuon vaihdekeppi zydeemin saa purettua?
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Belkku 820 vm-82

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Kuusi pulttia pois kepin juuresta ja irti on.
Minski traktor paras traktor!
esko101
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Maalis 2013, 19:15

Re: Belkku 820 vm-82

Viesti Kirjoittaja esko101 »

Mulla heiluu kans keppi. mitä tohon nyt oikein pitää tehä? ostaa uutta osaa? Vai mitä? Mistä noita varaosia kannattaa hankkia?
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Belkku 820 vm-82

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

Googleen belarus varaosat :D sen voi itse arvioida kun avaa että korjaakohan itse vai ostaako uuden kepin, taitaa alle satasella selvitä jos täydellisen kepin ostaa.
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Belkku 820 vm-82

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

Suonsyrjän tila ja pmkaubamaja taitaa olla yleisimmät mistä hommataan osat mutta kyllä muitakin löytyy :D
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin