Mielipiteitä H kaaviosta!
Valvoja: pelarusmaisteri
Mielipiteitä H kaaviosta!
Kävimpä sitte tänään koje ajamassa 2004 mallin 952 siinä on tämä luullakseni uusin vaihde kaavio jossa keppi liikkuu sivulle liian vähän ja eteen/taakse aivan liikaa! vaihteita ei tahdo todellakaan saada päälle ja sitte ku sielt joku menii niin mist sen tietää mikä siel on pesässä ennen ku nosta kytkintä.. väli kaasulla tätä laatikkoa ei ainakaan saanu mun tottumalla tavalla vaihtaa. Ja vaihteitaki tuntu jotenki olevan vähänlaisesti.. Vai oiskohan se ollu viel uuden kankeutta?? taulussa oli reilu 1000 tuntii.. Vähä niinku meni osto halut tollaseen
Ajoit nähtävästi 14x4 syncronoidulla vaihdelaatikolla olevaa 952 greenliner mallia.
Kaikki muut vaihteet on syngronoituja paitsi 1 ja pakki jotka on samalla linjalla.
Kaikkeen tottuu mutta en enään vaihtais takas tuohon 18x4 laatikkoon jossa oli kyllä hitaammat liikkeellelähtö nopeudet raskaalla kuormalla ilman alueen vaihtoa.
Täytyy muistaa että sähkömittari kerää tunnit huomattavasti nopeemmin kuin vaijerimittarissa.
Toisessa omassa 920S:ssä jossa on sähkömittarissa nyt 1900 tuntia syncrovaihteisto pelaa huomattavasti herkemmin kuin 952 greenlinerissa jossa tunteja on 1100.
Kaikki muut vaihteet on syngronoituja paitsi 1 ja pakki jotka on samalla linjalla.
Kaikkeen tottuu mutta en enään vaihtais takas tuohon 18x4 laatikkoon jossa oli kyllä hitaammat liikkeellelähtö nopeudet raskaalla kuormalla ilman alueen vaihtoa.
Täytyy muistaa että sähkömittari kerää tunnit huomattavasti nopeemmin kuin vaijerimittarissa.
Toisessa omassa 920S:ssä jossa on sähkömittarissa nyt 1900 tuntia syncrovaihteisto pelaa huomattavasti herkemmin kuin 952 greenlinerissa jossa tunteja on 1100.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Mulla ei ole muista "uudemista"kokemusta,paitsi tuosta 1025 jonka ostin Ruotsista.Siinähän on 16/8 laatikko,tunteja on nyt 155.Siinä ei ole minkäänlaista jäykkyyttä tai kankeutta.Sehän on erillainen kun muut vaihteistot, päävaihteita on 4 synkroutuja,H-kaavassa, paitsi että ykkönen ja kakkonen on vaihtanut paikkaa,autoissa olevaan h-kaavaan verratuna.
Toisessa kepissä on sitten kaksi vaihdetta eteenpäin ja pakki,ja sitten vielä kaks aluetta jotka kytketään belkkumaisesti tökkäämällä kepin oikealle ja valitaan alue eteen= nopea ,taakse= hidas,ja pidetään omassa muistissa.
Päävaihteet on "constant mech" eli jatkuvassa hammaskosketuksessa(ulisee tiellä vallumaisesti),aluevaihteisto on ilman synkronointia, mutta hiton hyvä vaihtaa eteen taakse,voipi sanoa että siinä on mekaaninen suunanvaihto-ominaisuus.
Kepit on ergonoomisesti pikkasen liian alhalla mulle,päävaihteiston kepin jatkoin se sopii nyt erittäin hyvin käteen,aluekeppi on vaikeampi tuunata,on senvarran ahtaassa paikassa,menettelee noinkin.
Muuten hyvä loota mutta tienpuolen ykkönen liian nopea,kuormalla vaikeuksia liikkeellelähdössä.
Toisessa kepissä on sitten kaksi vaihdetta eteenpäin ja pakki,ja sitten vielä kaks aluetta jotka kytketään belkkumaisesti tökkäämällä kepin oikealle ja valitaan alue eteen= nopea ,taakse= hidas,ja pidetään omassa muistissa.
Päävaihteet on "constant mech" eli jatkuvassa hammaskosketuksessa(ulisee tiellä vallumaisesti),aluevaihteisto on ilman synkronointia, mutta hiton hyvä vaihtaa eteen taakse,voipi sanoa että siinä on mekaaninen suunanvaihto-ominaisuus.
Kepit on ergonoomisesti pikkasen liian alhalla mulle,päävaihteiston kepin jatkoin se sopii nyt erittäin hyvin käteen,aluekeppi on vaikeampi tuunata,on senvarran ahtaassa paikassa,menettelee noinkin.
Muuten hyvä loota mutta tienpuolen ykkönen liian nopea,kuormalla vaikeuksia liikkeellelähdössä.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Kyllä oon ja samoin peränjälkeen 952.3:sella niin olihan eroa tuon 1025.3 vaihteistoon niin sulavasti meni vaihteet uudessa 1025.3:ssa päälle.
Tienopeus vaan puotti pisteitä.
Varsinainen herkkupala oli kun pääsin kokeilee 1025.3 vaiteistolla varustettua 1221.3 mallia kuutosen mörinällä.
oli olo sen jälkeen
Vaikuttaako vaihteiston painevoitelu noin paljon
Tienopeus vaan puotti pisteitä.
Varsinainen herkkupala oli kun pääsin kokeilee 1025.3 vaiteistolla varustettua 1221.3 mallia kuutosen mörinällä.
oli olo sen jälkeen
Vaikuttaako vaihteiston painevoitelu noin paljon
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Samaa justs ajattelin, olin myyty kuutosen murinaan
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Tuota,vissiin 90-luvun lopun 1025 malleissa alkaen ainakin,jotka tosi harvinaisia Suomessa.Kannattaa suunata Ruotsi,Norja Balttian suuntaan,siellä voisi löytyä,ainakin uudempia 2000-luvun malleja.harkov150 kirjoitti:Missä malleissa/vuosimallissa tätä 16/8 laatikkoa tapaa jos vaik sellasen täs sattuis investoimaan. vaikuttaa et se vois olla sellanen jolla oppis ajaan.. toi GL ei ainaskaan ollu sellanen.. ja paljokohan on toi max nopeus vakio kierroksilla ja mitkä on rengas koot??
Ei ongelmia saada suomen kilpiin.
Huonoin puoli 16/8 laatikossa on vakiokierroksilla vain 35km/h vauhti.
Mun 1025 Carraarossa on edessä 360x 24"profiilia en muista,oisiko70?,takana 18,4x34.
Mä taidan vaihtaa taakse 16,9x38 ja eteen sitten jokin siihen sopiva,14,9x24 sopis suoraan,tai vastaava millikokoinen.
Ei muuten mutta kun olis varastossa 4kpl 16,9x38 vapaana,sais paripyörät kevättöihin,ja jäis 160h ajetut 18,4x34 myytäväksi.
Nopeus nousisi parilla km/h.
Kovin raskaaseen vaunun vetoon mäkisissä maastoissa ei 16/8 laatikkoa voi suositella.meinaan alueen vaihto tosi hankala,muuten hyvä.
Pelto ja kuormaustöihin tosi näppärä.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80