netistä löydettyjä belkkuja

täällä saavat belkkumiehet ja -naiset turista kaikista asioista

Valvoja: pelarusmaisteri

JariS
Viestit: 29
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 17:09
Paikkakunta: Humppila

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja JariS »

50696 kirjoitti:825 tuleehan siitä hyvä, kun uusiksi tekee.
Mitä olen huomannut niin onko alkuperäisissä männänrenkaissa jotain vikaa, kun niitä on kerran vaiheltu ainakin myynti ilmoitusten perusteella toisiin vaikka muuta ei ole koneelle kerrottu sitten tehtävänkään?
Kyllä kai niissä männänrenkaissa on jotain hämminkiä ollut jossain vaiheessa, meidän 825;sta oli kaikki männänrenkaat poikki öljyrenkaita lukuunottamatta, ja silloin, kun uusittiin tilalle laitettiin saksalaiset, jonkin kuorma-auton männänrenkaat, kun väittivät niitä laitetun katkenneiden tilalle.

Siitä missävaiheessa ovat katkenneet ei ole mitään tietoa, normaaliksi kulumiseksi luultua kylmäkäynnistyksen huononemista lukuunottamatta, koneella oli tuossavaiheessa kun aukastiin ajettu vähiintään 8000h(mittari ei kunnossa useaan vuoteen) urakointikäytössä ja avaamisen syynä oli katkennut sylinteriputki, (ei pysynyt vedet sisällä) murtuma 3/4 osaputkea yläreunan kauluksenkohdalta, onneksi ei mennyt irtipoikki.

Tuolloin laitettiin yksi uusi putki ja loput kolme hoonattiin ja kasattiin uusilla (saksalaisilla)männänrenkailla, kyllähän se vetokin samalla parani, mutta sen hiipumisesta ei ollut mitään erityistä tietoa milloin oli tapahtunut.

Montako konetta mahtaa olla, mitä ei ole avattu ja kukaties on renkaita poikki....

Traktori ollut lähes uudesta(esittelykone) eikä ole turboa.
Nikuzai
Viestit: 406
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 22:08
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja Nikuzai »

Lie liian sievä käyttö katkoo niitä renkaita?
Rengasura karstoittuu ja rupeaa ahistamaan sitten ajetaan raskaan työn kuumaksi jolloin lämpölaajentuma aiheuttaa männän renkaan leikkaamisen ja napsii ne poikki.

Itämoottoripyörissä on jonkun verran ollut samaa ongelmaa pehmeämmillä männän renkailla koneissa jotka on käyneet liian rikkaalla ja sit kuumetessaan katkonut männärenkaita ja leikannut
Autoissa käsittääkseni voi samaa ilmetä vähällä ajolla kauppa rissalla joka myydään "maantie" käytöön
952Gl isme 140L kuormain
920GL
Viestit: 707
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja 920GL »

hermanni kirjoitti:BELARUS 952,3

952.3
Teho (hv): 95
Mittarilukema: 1400
Vuosimalli: 2006
Veroton hinta: 13008 €
Alv: 2992 €
Verollinen hinta: 16000 €
Rahoituslaskuri
Sijainti: Savonlinna, Agrimarket Myyjä: Jarmo Sahinjoki
Koneen tiedot:

Eturenkaan koko: 13,6x20
Takarenkaan koko: 18,4x34
Lisätietoja: Etupainot
Tied Jarmo Sahinjoki p. 01076 83416
Nyt löytyy kuvatkin: http://www.agrimarket.fi/sivusto/dyn_va ... 44&fW=2592
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Hankala linkitettävä toi sivu :(
http://www.agrimarket.fi/Vaihtokone/tra ... 25-4879-1/
Siistin näköinen belkku ja kulkeekin tiellä ihan kivasti :wink:
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
alaja.a71
Viestit: 5
Liittynyt: 07 Marras 2011, 15:49

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja alaja.a71 »

Kiitos hyödyllisistä linkeistä kaikille. Olen jo meinannut jonkin aikaa ostaa uuden belku ja löysin yhdeltä sivulta aika hyvän tarjouksen :)
kronos
Viestit: 591
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 20:39
Paikkakunta: kotka

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja kronos »

:D Komja peli nettikone ID:1063275 kuka kerkiää ensin 8) 8)
alaja.a71
Viestit: 5
Liittynyt: 07 Marras 2011, 15:49

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja alaja.a71 »

Pitääpä vilkaista 8) :shock:
920GL
Viestit: 707
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja 920GL »

kronos kirjoitti::D Komja peli nettikone ID:1063275 kuka kerkiää ensin 8) 8)
Ja mitkä varusteet, ilmastointi ja webastokin :)
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
Nikuzai
Viestit: 406
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 22:08
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja Nikuzai »

Eikös katolla pitäisi olla lisäpahka jos belkussa on ilmastointi?

Mihis ne 2 moottorin lämppäriä tulee?

Sanokaas miksi jotkut kääntää vanteet "nurin" päin? ja silti säätää ne niin lähelle 2 metriä kuin suinkin mahdollista.
952Gl isme 140L kuormain
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Nikuzai kirjoitti:Eikös katolla pitäisi olla lisäpahka jos belkussa on ilmastointi?

Mihis ne 2 moottorin lämppäriä tulee?

Sanokaas miksi jotkut kääntää vanteet "nurin" päin? ja silti säätää ne niin lähelle 2 metriä kuin suinkin mahdollista.
Nähtävästi käytetty hyväksi 3-sarjan tyhjää akkukoteloa.
Vanteiden ja navan siirrolla ollaan haettu nähtävästi nyrkkisääntöä että traktorin raidelevys pitäisi olla 3 x kyntöauran siiven työlevys tai ollaan haettu esim. metsäkuormain käytössä vetoakselin kuormituspisteen siirtoa lähemmäs banjon laakeria.
Metsäkärryn raideleveys?
Raideleyden lisäämisellä haettu sivuvakavuutta rinteessä ja metsätöissä?
Kieltämättä käännetyt vanteet näyttävät hieman hölmöiltä säädön loppuessa sisäänpäin vetoakselissa, lokasuojia pitäisi samalla leventää.
http://www.nettikone.com/belarus/952/1063275
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Nikuzai
Viestit: 406
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 22:08
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja Nikuzai »

Vilske kirjoitti:
Nikuzai kirjoitti:Sanokaas miksi jotkut kääntää vanteet "nurin" päin? ja silti säätää ne niin lähelle 2 metriä kuin suinkin mahdollista.
Vanteiden ja navan siirrolla ollaan haettu esim. metsäkuormain käytössä vetoakselin kuormituspisteen siirtoa lähemmäs banjon laakeria.

Kieltämättä käännetyt vanteet näyttävät hieman hölmöiltä säädön loppuessa sisäänpäin vetoakselissa, lokasuojia pitäisi samalla leventää.
http://www.nettikone.com/belarus/952/1063275

Mutta ei se kuormitus piste siirry sen vähäisemmäksi vaikka vanteen kääntäisi, väittäisin jopa lisäävän rasitusta vetoakselin tyveen kun vanne vääntää akselia.


Yritän selittää.
Otetaan putki ja laitetaan sen sisälle harjan varsi nostetaan putken puolesta välistä = vanne oikein päin.
Sitten nostetaan putkea päästä = vanne väärin päin.
Mielestäni kyllä se putken päästä vääntäminen rasittaa enemmän
952Gl isme 140L kuormain
920GL
Viestit: 707
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja 920GL »

Nikuzai kirjoitti:Eikös katolla pitäisi olla lisäpahka jos belkussa on ilmastointi?

Mihis ne 2 moottorin lämppäriä tulee?

Sanokaas miksi jotkut kääntää vanteet "nurin" päin? ja silti säätää ne niin lähelle 2 metriä kuin suinkin mahdollista.
Kyllä se lisäpahka siellä katolla on, tuosta nettikoneen kuvasta se vaan ei näy mutta tuosta toisesta ilmoituksesta näkyy: http://ykkoset.fi/ykkostori/kuvat/13367 ... 6305_c.jpg

Noita KHP-tuotteen ilmastointeja AgriKymi tarjosi lisävarusteena.
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Linssi näköjään putsattu nettikoneen kuvien jälkeen :D
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Nikuzai kirjoitti: Mutta ei se kuormitus piste siirry sen vähäisemmäksi vaikka vanteen kääntäisi, väittäisin jopa lisäävän rasitusta vetoakselin tyveen kun vanne vääntää akselia.
Käytännössä se merkittävin syy tuohon vanteiden kääntämiseen on varmaankin raideleveyden kasvattaminen.


Siitä kuormituksesta. Jos ajatellaan että raideleveys olisi sama riippumatta siitä, kummin päin vanteet on, niin eihän siinä laakerin kannalta muutu mikään: voiman varsi on sama.

Mutta jäähän siitä se akselin pätkä "pois välistä". Kyllä se akselin taipuminen on todennäköisempaa silloin kun napa on akselin päässä. Jos ajatellaan pyörää erillisenä kokonaisuutena, niin siihen vanteen napaanhan kohdistuu tietty osa traktorin painosta. Ja se vanteen kantama osuus on sama, oli se sitten kummin päin tahansa akselilla. Sitten kun ajatellaan molempia tilanteita akselin näkökulmasta, niin akseliin kohdistuva voima on siis sama molemmissa tilanteissa, ero on siinä kohdistuuko se akselin päähän vai tyveen. Näin ollen kun napa on akselin päässä, on akseliin kohdistuva taivutusmomentti suurempi (voiman ja akselin tukipisteen etäisyys on suurempi).
Minski traktor paras traktor!
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: netistä löydettyjä belkkuja

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Täältä puoltoäänet Torstille, näin olen myös asian mieltänyt.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Vastaa Viestiin