Veto läks 425:sta
Valvoja: pelarusmaisteri
Veto läks 425:sta
Voi kempele, pikku-pelmontti jäi keskelle tietä, eikä ohi päässyt - noh, onneksi oli oma tie...
Juuri kun olin lingonnut risteyksen tyhjäksi ja peruuttamassa konetta ympäri. Päävaihteistossa oli 2. päällä, ja suunnanvaihtajasta pakki päälle, kytkin ylös - ei tapahtunut mitään Ei rohise eikä rahise... vain linko jäi pyörimään eli VOA toimi ok!
Ei liikkunut millään vaihteella, eikä missään suunnanvaihtajan asennossa Vaihteita ei kylläkään saanut ilman kytkintä päälle (sulut tosin estävät), eikä suunnanvaihtajakaan liiku kun kytkin ylhäällä (rattaat haraa vastaan kuin normaalisti). Eli ilmeisesti kytkin/kytkinakseli ehjä
Ilmeisesti vika ei ole perässäkään, koska ajovoimanotto toimii - käsin lingon siivikosta peruutin konetta ensimmäiset 5 m, mutta sitten alkoivat vaikeudet (aavistus ylämäkeä). Jotta autolla ohi pääsisi, niin loppu 20 m; linko niin ylös kuin sain, liina kiinni takarenkaaseen, kiristys, linko alas, kässäri kiinni. Liikku aina jotain 0,5 m kerralla. Perän lukkoakin piti polkea kun lipsuumaan rupesi - aikaakin kärvähti n. 2 h kun yksin olin..
Linkoa nostaessani laatikon oikealta puolelta kuului pari kertaa rohahtelua kun nosti kierroksia - vaihde oli vapaalla
Olisikohan suunnanvaihta/kertoja -paketista särkynyt jotain? Ensiö- ja toisioakselin kalut ehken ehjiä..
Tuon suunnanvaihta-akselin kait saa irti lootan vasemmasta kyljestä katkaisematta konetta. Takapyörät, kopin lattia ja nostol. sylinteri pois.
Vai mikähän olisi mennyt? Toinen asia on sitten 400:n osien saanti - kunhan vika löytyy..
Juuri kun olin lingonnut risteyksen tyhjäksi ja peruuttamassa konetta ympäri. Päävaihteistossa oli 2. päällä, ja suunnanvaihtajasta pakki päälle, kytkin ylös - ei tapahtunut mitään Ei rohise eikä rahise... vain linko jäi pyörimään eli VOA toimi ok!
Ei liikkunut millään vaihteella, eikä missään suunnanvaihtajan asennossa Vaihteita ei kylläkään saanut ilman kytkintä päälle (sulut tosin estävät), eikä suunnanvaihtajakaan liiku kun kytkin ylhäällä (rattaat haraa vastaan kuin normaalisti). Eli ilmeisesti kytkin/kytkinakseli ehjä
Ilmeisesti vika ei ole perässäkään, koska ajovoimanotto toimii - käsin lingon siivikosta peruutin konetta ensimmäiset 5 m, mutta sitten alkoivat vaikeudet (aavistus ylämäkeä). Jotta autolla ohi pääsisi, niin loppu 20 m; linko niin ylös kuin sain, liina kiinni takarenkaaseen, kiristys, linko alas, kässäri kiinni. Liikku aina jotain 0,5 m kerralla. Perän lukkoakin piti polkea kun lipsuumaan rupesi - aikaakin kärvähti n. 2 h kun yksin olin..
Linkoa nostaessani laatikon oikealta puolelta kuului pari kertaa rohahtelua kun nosti kierroksia - vaihde oli vapaalla
Olisikohan suunnanvaihta/kertoja -paketista särkynyt jotain? Ensiö- ja toisioakselin kalut ehken ehjiä..
Tuon suunnanvaihta-akselin kait saa irti lootan vasemmasta kyljestä katkaisematta konetta. Takapyörät, kopin lattia ja nostol. sylinteri pois.
Vai mikähän olisi mennyt? Toinen asia on sitten 400:n osien saanti - kunhan vika löytyy..
Väliaikatietoa..
No, nih! Nyt syykin löytyi..
Suunnanvaihtaja/kertojan siirtohaarukka on mennyt poikki Loppupätkä makaa laatikon pohjalla - toivottavasti Pitänee yrittää onkia..
Olihan tuo pakki oireillut jo, vaan eihän sitä usko ennen kuin sattuu..
Positiivista tässä on, että mitään katkaisuhoitoa tai takapyörien iroituksia ei kenttä oloissa tarvise tehdä. Ilmeisesti hoituu ao. vaihteensiirtäjien/kepin aukosta. Tai sitten joutuu irroittaa nostolaitteen sylinterin kiinnikkeen, jotta siirtäjän tangon saa pois..
Tuli pimeää - jatkuu toisena pävänä..
Onko kellään kokemusta vaihto-operaatiosta?
Toinen asia on vielä, saako osaa Agrikymi tai Käyttökone? Soittokierros tulossa,, pahimmillaan pitää kokeilla sähköliimaa
Suunnanvaihtaja/kertojan siirtohaarukka on mennyt poikki Loppupätkä makaa laatikon pohjalla - toivottavasti Pitänee yrittää onkia..
Olihan tuo pakki oireillut jo, vaan eihän sitä usko ennen kuin sattuu..
Positiivista tässä on, että mitään katkaisuhoitoa tai takapyörien iroituksia ei kenttä oloissa tarvise tehdä. Ilmeisesti hoituu ao. vaihteensiirtäjien/kepin aukosta. Tai sitten joutuu irroittaa nostolaitteen sylinterin kiinnikkeen, jotta siirtäjän tangon saa pois..
Tuli pimeää - jatkuu toisena pävänä..
Onko kellään kokemusta vaihto-operaatiosta?
Toinen asia on vielä, saako osaa Agrikymi tai Käyttökone? Soittokierros tulossa,, pahimmillaan pitää kokeilla sähköliimaa
Näytti olleen Agri-kymillä hyllyssä 400-sarjan korjauskäsikirja hintaan 50€
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Hyvä kun löysit vian.
Miksei kestäisi hitsattuna,kun vielä vahvistat sopivan kokoisella teräksellä,ja sovitat että mahtuu.
Mulla on pitkävartinen magneetti,semmosen taipuisalla varrella,sillä on kätevä onkia just tuollaista kappaletta.Pitää vissiin päästää öljyt pois niin helpottuu etsintä.
Miksei kestäisi hitsattuna,kun vielä vahvistat sopivan kokoisella teräksellä,ja sovitat että mahtuu.
Mulla on pitkävartinen magneetti,semmosen taipuisalla varrella,sillä on kätevä onkia just tuollaista kappaletta.Pitää vissiin päästää öljyt pois niin helpottuu etsintä.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Soitapa Ylivieskaan Huttusen Konehuoltoon. Sillä vois olla 400-sarjalaisen runko sisuskaluineen, taikka ainakin osia siitä. Itse olen löytänyt sieltä kutakuinkin kaiken tarvittavan.
Kysy numero tiedustelusta. En viitsi laitella toisten numeroita yleiselle foorumille, kun ei tiedä miten ne siihen suhtautuu. Vaikka maalaisjärjellä vois kuvitella olevan tyytyväinen kun myynti kasvaa.
Kysy numero tiedustelusta. En viitsi laitella toisten numeroita yleiselle foorumille, kun ei tiedä miten ne siihen suhtautuu. Vaikka maalaisjärjellä vois kuvitella olevan tyytyväinen kun myynti kasvaa.
Kiitokset tiedoista!
Mulla on jo suomenkielinen korjauskäsikirja..
Mitänee onkia ylös tuo haarukan pätkä jokatapauksessa - voihan olla, ettei siitä ole paljoa jäljellä
Pitänee soitella vaihtoehdot läpi.
Jos ei muu auta, niin pitää tehdä ite uusi osa
Suunnanvaihtajan- ja vaihdekepinkoteloa purkaessa tuli mieleen, että olisiko tolkkua siirtää suunnanvaihtajan keppi viikseksi ratin viereen vaikka vaijeri/pianolankavälitteisenä
On tuo lattiakeppi niin matalalla, eikä kädet riitä siihen, rattiin ja hydr.vipuihin...
Mulla on jo suomenkielinen korjauskäsikirja..
Mitänee onkia ylös tuo haarukan pätkä jokatapauksessa - voihan olla, ettei siitä ole paljoa jäljellä
Pitänee soitella vaihtoehdot läpi.
Jos ei muu auta, niin pitää tehdä ite uusi osa
Suunnanvaihtajan- ja vaihdekepinkoteloa purkaessa tuli mieleen, että olisiko tolkkua siirtää suunnanvaihtajan keppi viikseksi ratin viereen vaikka vaijeri/pianolankavälitteisenä
On tuo lattiakeppi niin matalalla, eikä kädet riitä siihen, rattiin ja hydr.vipuihin...
Tuokin jo auttaisi paljon, jos se oli oikealla puolella, käsijarrun vieressä.. ei ottaisi nuttu kiinni oviaukossa kulkiessa
Ainakin helppo toteuttaa tuo muutos.
Suunnanvaihtajan keppi on vastaava kuin tuo VOA:n keppi (poikittainen tanko kuvassa) - paikka tuossa lähempänä laatikkoa.
Laatikossa oleva vivun tynkä liikkuu poikittain ja lattialla oleva keppi pitkittäin.
Siirtohaarukka löytyy hyllystä (Suomen Käyttökone) ja hinta26€. Pitänee kotiuttaa..
Ainakin helppo toteuttaa tuo muutos.
Suunnanvaihtajan keppi on vastaava kuin tuo VOA:n keppi (poikittainen tanko kuvassa) - paikka tuossa lähempänä laatikkoa.
Laatikossa oleva vivun tynkä liikkuu poikittain ja lattialla oleva keppi pitkittäin.
Siirtohaarukka löytyy hyllystä (Suomen Käyttökone) ja hinta26€. Pitänee kotiuttaa..
Noin äkkä ajatellen ei se olisi vivustollakaan mahoton siirtää, mutta kannattaako nähdä vaivaa jos vaijerilla pääsee samaan helpommin. Vaijerissa vaan saattaa tulla jäykkyyttä? Minusta se oli siinä oikealla ihan näppärä käytellä, mukavasti nostolaitteen vipu sillä samalla suunnalla...
Minski traktor paras traktor!