Sopiikohan näihin vanhempiin T-40:hin uudempien mallien D144 -moottori suoraan? Ja saako tälläisiä kokonaisia koneita virosta/venäjältä järkihintaan? Onhan se ulkoisesti sama mutta käykö esim kytkin suoraan?
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Ilman sen suurempaa kokemusta asiasta väittäsin että kyllä se käy. Jos jotakin pientä eroa kytkimessä olisikin, niin eiköhän siihen semmoset osat löydy, että saapi pelittämään.
Ja sitä moottoria pitäis tosiaan olla uutenakin saatavissa, hinta tais olla jossakin 3 k€ hujakoilla tanin sivuilta kahtoen Ruplahan on romahtanu, että liekkö sitten eurolla ostaessa halpunu entisestä... EJH10 taikka Pienviljelijä jos sattuis pyörähtämään palstalla, niin varmaan tietäis tarkan tämänpäivän hinnan?
Hintoja ei löydy noilta Vladimirin tehtaan sivuilta ainakaan äkkiä, mutta tuon kun siihen nokalle nostais niin alkasi tehokin riittää: http://www.vladtractor.ru/ct_D145T/
Harmi vaan, ettei olisi enää alkuperäinen.
Tuossa muuten juttu Vladimirin tehtaan tuotteella ajetusta maailmanennätyksestä: 25000km pitkin Venäjän teitä. Alkuperäinen suunnitelma oli ollut 50000km mutta sairastumisen vuoksi ei ollut voinut ajaa koko matkaa. Traktori ei ollut väittämän mukaan hajonnut kertaakaan. Aiemmin sama jannu oli ajanut T-40:llä 5712km.
Sairastuminen on varmaan ollut selän nyrjähtäminen niillä röykyttävillä teillä.
Voishan tuollaisen turbon pistää 426:n keulalle ja 426:n moottorin T-40:iin, mutta en oikein luota niin paljoa tuohon perään ja kytkimeen, että uskaltaisi alkaa tehoja nostelemaan
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Markus kirjoitti:Voishan tuollaisen turbon pistää 426:n keulalle ja 426:n moottorin T-40:iin, mutta en oikein luota niin paljoa tuohon perään ja kytkimeen, että uskaltaisi alkaa tehoja nostelemaan
Tuo kesto on ihan totta, esim meillä ei ole tuhansien käyttötuntien aikana IKINÄ avattu T-40:ien periä... Mutta taas 426:n kytkin on rempattu kerran ja oli ennenkin avattu, nyt tunteja päälle 800 (mittarin mukaan) ja remontti tehtiin ehkä 400h kohdalla... Mutta ennenmmin sijoitan vaikka hydraulilohkoon kuin turboon, tehoja on harrastuskäyttöön ihan tarpeeksi
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
T40:t on nykyään 60-hevosvoimasia. Tyyppimerkintä on LTZ-55 mutta samat hilut siellä on sisällä. Sitäpaitsi ne on sevverta järeää tavaraa että tehon nostaminen johonki 150hv:n kieppeille ei varmaan oo mikään ongelma. Rauta kestää uskomattomasti. Sitäpaitsi, ei sitä teho tapa vaan vääntömomentti.
Projekti etenee hitaasti askel askeleelta. ukki toimitti vähän tarvittavia osiakin ja hinasin eilen traktorin pois kuusen alta..
Tässä joitain kuvia: http://s353.photobucket.com/albums/r366 ... 0projekti/ Kuvanlaatu on vähän heikko paikoitellen kännykkäkameran ja pimeyden takia
14v seisonnan jälkeen takarenkaissakin oli vielä 0,4bar paine
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"