820 ei käänny oikealle
Valvoja: pelarusmaisteri
820 ei käänny oikealle
Arvoisat Belarus-asiantuntijat, belkussani on pikku vika.
Tai onhan niitä aina pikkuvikoja mutta tämä haittaa hieman enemmän. Nimittäin homma alkoi seuraavasti. Polttoaine loppui jolloin työkoneeni sammui juuri oven eteen. No se piti saada siitä keinolla millä tahansa pois koska se oli juuri siinä mistä piti saada muuttokuorma sisälle. Käyntiin se ei lähtenyt joten heitin pikkupykälää silmää, kuristin päälle ja startilla eteenpäin. Suoraan meno ei riittänyt vaan laite piti ajaa kaartaen sivulle pois oven edestä. Väänsin siis ratista väkisin vasemmalle ja jatkoin starttaamista. Homma onnistui ja ja rupesin vaihtamaan käsipumppua jotta sain vehkeen ilmattua ja käyntiin. Lähtihän se viimein mutta nyt ohjaus ei toimi oikealle. Vetiköhän se ilmat siihen toteemiin jostakin vai mikä kumma siihen tuli? Vasemmalle toimii ok, mutta oikealle ei tapahdu mitään. Mistä vikaa voi alkaa etsimään?
Tai onhan niitä aina pikkuvikoja mutta tämä haittaa hieman enemmän. Nimittäin homma alkoi seuraavasti. Polttoaine loppui jolloin työkoneeni sammui juuri oven eteen. No se piti saada siitä keinolla millä tahansa pois koska se oli juuri siinä mistä piti saada muuttokuorma sisälle. Käyntiin se ei lähtenyt joten heitin pikkupykälää silmää, kuristin päälle ja startilla eteenpäin. Suoraan meno ei riittänyt vaan laite piti ajaa kaartaen sivulle pois oven edestä. Väänsin siis ratista väkisin vasemmalle ja jatkoin starttaamista. Homma onnistui ja ja rupesin vaihtamaan käsipumppua jotta sain vehkeen ilmattua ja käyntiin. Lähtihän se viimein mutta nyt ohjaus ei toimi oikealle. Vetiköhän se ilmat siihen toteemiin jostakin vai mikä kumma siihen tuli? Vasemmalle toimii ok, mutta oikealle ei tapahdu mitään. Mistä vikaa voi alkaa etsimään?
Koita ensiksi tunkata etupää ylös että eturenkaat on irti maasta ja koita sitten käännellä ohjauspyörästä, jos sitten lähtis mahdollinen ilma liikkeelle tehostimesta.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Jahas..
Ei auttanut tunkkailu ja renkaiden kääntely. Aiheutti ainoastaan paljon voimasanoja...
Tuota...Minkähän moiset venttiilit tuollaisessa orbitrol-pumpussa on? Toiseen letkuun ei tule ollenkaan painetta. Otin liittimet irti sylinterin puolelta ja varovastui kääntelin rattia. Vasemmalle kääntäessä tuli öljyä toisesta putkesta mutta oikealle kääntäessä ei siitä toisesta?
Aika kova homma purkaa pumppu pöydälle joten jos on vinkkiä ja hyvä ehdotuksia niin kuuntele mielellään. Paine putki heilahtelee kyllä elikkä öljyä on ja tehost.pumppu pumppaa orbitrolille asti.
Ei auttanut tunkkailu ja renkaiden kääntely. Aiheutti ainoastaan paljon voimasanoja...
Tuota...Minkähän moiset venttiilit tuollaisessa orbitrol-pumpussa on? Toiseen letkuun ei tule ollenkaan painetta. Otin liittimet irti sylinterin puolelta ja varovastui kääntelin rattia. Vasemmalle kääntäessä tuli öljyä toisesta putkesta mutta oikealle kääntäessä ei siitä toisesta?
Aika kova homma purkaa pumppu pöydälle joten jos on vinkkiä ja hyvä ehdotuksia niin kuuntele mielellään. Paine putki heilahtelee kyllä elikkä öljyä on ja tehost.pumppu pumppaa orbitrolille asti.
Katsos toteemista ohjaussylinterin männäntiiviste ja männänvarren tiiviste ennenkuin purat orbitrolin.
http://www.autocat.ru/catalog/?model=168&group=130
http://www.autocat.ru/catalog/?model=168&group=130
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Likkaa tuossa katalogissa sitä osan numeroo siis 8 ja näät suoraan varaosanumeron
Kysäseppäs Agri-Kymiltä jos vaikka olis hyllyssä osa.
Kysäseppäs Agri-Kymiltä jos vaikka olis hyllyssä osa.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
En suosittele,kun on ohjauksen kannalta tärkeä osa.
Mä olen hylännyt koko tootemiohjauksen omissa vanhemissa koneissa.
820 sai ainakin Agroman aikaan sylinterisarjan kiinnikkeineen,sen kun asenti,ja sääti raidetankoja että kääntää yhtä paljon vasemalle sekä oikealle,nousee ajomukavuus ihan uudelle tasolle.
En tiedä kuka keksi liittää orbitrolin tootemiohjaukseen,se oli virhe.
Joko alkuperäinen tootemi tai sitten orbitrooli+ sylinteri etuakselilla on mun mielipide.
Mä olen hylännyt koko tootemiohjauksen omissa vanhemissa koneissa.
820 sai ainakin Agroman aikaan sylinterisarjan kiinnikkeineen,sen kun asenti,ja sääti raidetankoja että kääntää yhtä paljon vasemalle sekä oikealle,nousee ajomukavuus ihan uudelle tasolle.
En tiedä kuka keksi liittää orbitrolin tootemiohjaukseen,se oli virhe.
Joko alkuperäinen tootemi tai sitten orbitrooli+ sylinteri etuakselilla on mun mielipide.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Tietysti halvin tapa saada ohjaus kuntoon on laittaa kuntoon kyseinen osa, mieluummin ei hitsatusta, mutta kuten hasse sanoi on ohjaus tuntuma ja nimenomaan suoraan kulkeminen eri maailmasta kuin tuolla toteemiohjaus systeemillä.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Minusta tuo orbitroolilla ohjattu toteemi on ehkä hiukkasen keviämpi, mutta tuntuma huonompi verrattuna perinteiseen toteemisysteemiin.
Kannattaa katsoa että siitä korvakosta tulee jämpti jos vaihdat tai korjaat sen. Nimittäin on sen verran lyhytiskuinen värkki että pienikin välys siinä kohden kertaantuu melko isoksi pyörille. Eli huomioi reikien/tappien kuluneisuus, ja välyksethän kannattaa nyt säätää koko toteemista samoin tein.
Kannattaa katsoa että siitä korvakosta tulee jämpti jos vaihdat tai korjaat sen. Nimittäin on sen verran lyhytiskuinen värkki että pienikin välys siinä kohden kertaantuu melko isoksi pyörille. Eli huomioi reikien/tappien kuluneisuus, ja välyksethän kannattaa nyt säätää koko toteemista samoin tein.
Minski traktor paras traktor!