521 VAIHTEISTO JUMISSA

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

Pelikaani
Viestit: 33
Liittynyt: 10 Heinä 2014, 08:11
Paikkakunta: Puumala

521 VAIHTEISTO JUMISSA

Viesti Kirjoittaja Pelikaani »

Tervehdys Belarustietäjät. Mitähän meni rikki voimansiirtolinjasta, on jumissa kuin lappalaisen suonirauta. Ei liiku pyörät, eikä pyöri vaihteisto kytkintä nostettaessa? Ilkeän oloinen rusahdus sieltä kuului kun jämähti paikoilleen. Vinkeistä kiitollinen aloitteleva/tuleva Belaruskuski.
nokiotta
Viestit: 134
Liittynyt: 15 Tammi 2009, 19:15
Paikkakunta: POHOJANMAA

Re: 521 VAIHTEISTO JUMISSA

Viesti Kirjoittaja nokiotta »

:o
BELARUS RULES
Pelikaani
Viestit: 33
Liittynyt: 10 Heinä 2014, 08:11
Paikkakunta: Puumala

Re: 521 VAIHTEISTO JUMISSA

Viesti Kirjoittaja Pelikaani »

nokiotta kirjoitti::o
No sitähän minäki??????
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: 521 VAIHTEISTO JUMISSA

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Helpointa lienee aloittaa tutkimalla onko mennyt kaksi vaihdetta yhtä aikaa päälle. Usein taitaa käydä niin, että kepin pää pääsee pomppaamaan siirtäjän takaa pois ja yksi vaihde jää päälle ja kepillä voi sitten valita siihen toisen vaihteen kaveriksi jolloin vaihteisto on jumissa.

Kepin kun purkaa pois niin pääsee katsomaan onko kaikki siirtäjät vapaalla. Jos ovat niin sitten vaan purkaa siitä siirtäjät pois ja tarkastaa ovatko kaikki ehjiä, niin tietää onko käynyt niin että siirtäjä on mennyt poikki ja sitten päässyt jonkin vaihteen ratas itsekseen liikkumaan. Ja se siirtäjähässäkkä kun on pois niin sieltähän pääsee kurkkimaan muutenkin mahdollisia vian aiheuttajia ja aikaansaannoksia...
Minski traktor paras traktor!
Pelikaani
Viestit: 33
Liittynyt: 10 Heinä 2014, 08:11
Paikkakunta: Puumala

Re: 521 VAIHTEISTO JUMISSA

Viesti Kirjoittaja Pelikaani »

Kiitos vinkistä. Sitä minäkin arvelin. Se kova rusahdus ei vaan lupaa hyvää. Nyt on niin että kone on eri paikassa kuin minä. Olin sopinut ostavani kyseisen traktorin kuvien ja kehujen perusteella. Kun piti tuoda kone minulle niin se yllättäen rikkoutui. Tarjosin myyjälle mahdollisuutta tehdä kaupat siitä huolimatta pienin sopimuskorjauksin ja kunnostaisin sen itse. Se ei sitten sopinut myyjälle. Ja on niin kiireinen ettei ehdi edes v-keppiä irroittaa ja kurkata mitä näkyy. Täytyy nyt katsella miten asia etenee, vai eteneekö ollenkaan?
ukki
Viestit: 865
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 07:17
Paikkakunta: Eedenistä itään

Re: 521 VAIHTEISTO JUMISSA

Viesti Kirjoittaja ukki »

Ei kai se ole ainut Belarus, joka on suomessa myynnissä? Ei muuta kuin uutta ostokasta etsimään.

ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
Pelikaani
Viestit: 33
Liittynyt: 10 Heinä 2014, 08:11
Paikkakunta: Puumala

Re: 521 VAIHTEISTO JUMISSA

Viesti Kirjoittaja Pelikaani »

No ei varmastikkaan ole ainoa. Traktoreita on kyllä tarjolla, mutta tähän olisi tullut minulle tarpeellisia varusteita sopivaan hintaan. Sillä meinaa vähän kyrsiä jos jää saamatta turhanpäiväisen vian takia. Ja kyllä, haku on ollut päällä pitkän tovin. Ei vain ole kovin paljon sellaisia tarjokkaita mihin kelpaisi vanha traktori vaihdossa. Tai sitten näkemykset välirahasta eivät ole kohdanneet. Olen todella huono kauppamies, tahtoo käydä niin että ostan kalliilla ja myyn halvalla, jos edes saan myytyä mitään :)
Vastaa Viestiin