820:een puskulevy
Valvoja: pelarusmaisteri
820:een puskulevy
Olen väsännyt 820 pukulevyn. Rakensin tätä varten apurungon joka alkaa taka-akselilta ja kiinnittyy vahvistettuihin ohjaamon kannakkeisiin sekä vaihteiston alle.. Jatkoin myös moottorin kummallakin puolen olevat palkit aivan eteen saakka. Sylinterinä on 2-toiminen joten nyt voi ruveta pihamaan tasailuhommiin. Sylinterin letkut on liitetty suoraan vakioliittimiin. Mitenkähän tuon vasemmanpuoleisen hydrauliikkaventiilin tulisi toimia? Vaikuttaa siltä että venttiilissä olisi ääriasennoissa jokin lukkiutuva kohta ja väliasennoissa se olisi palautuva. Lieneekö ollut uutenakin tällainen? Veikkaan että venttiileitä ei ole käytetty ihan äskettäin.
Vivun asennot on seuraavat:
A= uiva-asento, lukittuu asentoon
B= paine, ei pysy kuin pitämällä tuossa asennossa
C= pito, normaali asento
D= paine, vanhemmissa venttiilistöissä painelukitus eli kun paine kasvaa venttiilistössä vipu palautuu asentoon C automaattisesti.
A= uiva-asento, lukittuu asentoon
B= paine, ei pysy kuin pitämällä tuossa asennossa
C= pito, normaali asento
D= paine, vanhemmissa venttiilistöissä painelukitus eli kun paine kasvaa venttiilistössä vipu palautuu asentoon C automaattisesti.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Ei ole minun Belkusta 525 rekist. 1990 vielä löytynyt hydrauliikasta uivaa asentoa eikä autom. vivun palautumista.
Ei myöskään ns. lukitusasentoa (pieni vipu muistaakseni). Onkohan lukitus epäkunnossa vai eiköhän sitä ole laisinkaan tässä mallissa?
Ongelma on kun ajaa jokin työkone nostolaitteessa niin sitä pitää nostaa 5-10 min välein.
Ei myöskään ns. lukitusasentoa (pieni vipu muistaakseni). Onkohan lukitus epäkunnossa vai eiköhän sitä ole laisinkaan tässä mallissa?
Ongelma on kun ajaa jokin työkone nostolaitteessa niin sitä pitää nostaa 5-10 min välein.
Kyllä uiva asento on ihan ylhäällä, jos sinulla on alkuperäinen hydraulliikkapöytä. Koetahan työtää vipu pitkälle eteen.
Lukituksesta palautuminen automaattisesti loppui jo 70-luvulla belkuissa.
Silloin ei tarvinnut esim nostolaitevipua pitää kädellä jatkuvasti, vaan nosto tapahduttua palausi vipu normaaliasentoon.
Miten esim. olet kippauksen jälkeen palauttanut kipistä oljyn pois, jos sinulla ei ole uivaa asentoa???
t. ukki
Lukituksesta palautuminen automaattisesti loppui jo 70-luvulla belkuissa.
Silloin ei tarvinnut esim nostolaitevipua pitää kädellä jatkuvasti, vaan nosto tapahduttua palausi vipu normaaliasentoon.
Miten esim. olet kippauksen jälkeen palauttanut kipistä oljyn pois, jos sinulla ei ole uivaa asentoa???
t. ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
No joo, ei ole kippikärryä, mutta yksitoiminen etukuormaaja. Se kyllä laskee vipua eteen työnnettäessä, mutta niinhän se tekisi jos olisi kaksitoiminenkin etukuormaaja. Olen kyllä vähän ihmetellyt tätä.
Mutta miten se lukitus siitä lyhyestä vivusta. Onkohan se mulla vain epäkunnossa vai pelaako se yleensäkkään?
Mutta miten se lukitus siitä lyhyestä vivusta. Onkohan se mulla vain epäkunnossa vai pelaako se yleensäkkään?