Hei. Osaisiko arvon kollegat antaa vinkkejä missä voisi olla vika belaruksen 820 (d-240) koneen kanssa kun rupesi savuuttamaan voimakkaasti. kylmänä ja lämpimänä, ja tietenkin remontin jälkeen
Eli vaihdettu uusi kansi täydellisenä. uusi venttiilin vivusto (vanhassa erinlainen öljyn syöttö), siirtopumppu syöttöpumpulle (entinen vuoti syöttöpumpun öljyjen joukkoon). Uudet ruiskut (säädätetty diesel korjaamolla joensuussa). myös kannen tiiviste vaihdettu silikonimalliseen. Näitten toimen piteiden jälkeen säädetty venttiilit. sekä syöttöpumpun ennakko niin että kun lukittuna vauhtipyörä niin heti kun 1 sylinterin syöttö alkaa (eli liikkuu putkessa) niin siihen kohti vedetty kiinni.
Eli onko liian myöhäisellä vai?
Savu on lähinnä sinertävää täysi kaasulla ja tyhjäkäynnillä mustaa sekä rasituksessa musta/sinertävän sekaista. ja tuntuu välillä myös että polttaisi putkessakin.
Belarus 820 rupesi remontin jälkeen savuttamaan
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: Belarus 820 rupesi remontin jälkeen savuttamaan
Vaihdoitko männänrenkaat? Joskus männän renkaiden vaidon jälkeen saattaa työntää öljyä pakoputkesta ko.toimen piteen jälkeen. Tasaantuu kun ajetaan ja kuormitetaan moottoria. Myös aivan uudessa koneessa voi olla sama ilmiö, kun moottori ei ole vielä hiotunut, tai käytetään pitkään tasasilla kierroksilla, jolloin männärenkaan "nostaa" öljyä.
Onko ilman suodatin kunnossa (puhdistettu), eikä siinä ole liikaa öljyä?
ukki
Onko ilman suodatin kunnossa (puhdistettu), eikä siinä ole liikaa öljyä?
ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
Re: Belarus 820 rupesi remontin jälkeen savuttamaan
Alakertaan ei koskettu ja ilmanputsari viime kesänä puhdistettu ja öljyt vaihdettu
Re: Belarus 820 rupesi remontin jälkeen savuttamaan
joo,sytytys pahasti myöhäsellä ennakko jossain 25astetta siis suorasuihkutus koneessa ennen TDS (voi katsoa manuaalista tai ihan laskea kaavasta)
Re: Belarus 820 rupesi remontin jälkeen savuttamaan
Voit kokeilla myös kääntää ennakkoa yksi pykälä kerrallaan aikaisemmalle. Tämähän on Pelkussa turvallista, ennakko muuttuu kolme astetta kerrallaan, kun käännetään seuraavat reiät kohilleen ja jos ei tullut hyvä, niin voi palata lähtöruutuun.
Joskushan voi sytytyshetki myöhästyä ihan vaan suuttimien kunnostuksenkin yhteydessä, kulunut pumppu ei kykenekkään nostamaan painetta tarpeeksi nopeasti.
Joskushan voi sytytyshetki myöhästyä ihan vaan suuttimien kunnostuksenkin yhteydessä, kulunut pumppu ei kykenekkään nostamaan painetta tarpeeksi nopeasti.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77