Belarus 82 ja nuorempien yhteensopivuus?
Valvoja: pelarusmaisteri
Belarus 82 ja nuorempien yhteensopivuus?
Olisi tyrkyllä yksi Belarus 82. Vehkeen ikä vain epäilyttää varaosanäkökulmasta, toisaalta olen ymmärtänyt, että varaosat pätevät keskimäärin ottaen aika laajalla ikähaarukalla. Eli: kuinka paljon 820/825/826 -osat ovat käypää tavaraa tähän?
Juuri tuo tekniikan ja osien yhteen sopivuus eri vuosikymmenillä valmistetuissa Belaruksissa tekee siintä juuri mielenkiintoisen koneen etenkin tälläiseen foorumiin
Neuvostovallan aikana oli osien uudistamisessa voimassa 5% sääntö, uutta osaa sai suunnitellla vain tuon verran malleihin vuosittain.
Tarkoituksena oli pitää koneiden varaosahuolto toimivana kaukaisemmissakin osassa cccp:tä.
Vielä nyt myynnissä olevassa 920-sarjan Belaruksessa on aika paljon samoja osia kuin vuonna 1972 esitellyssä 80-sarjassa.
Tosin päästörajoitukset ovat muuttaneet polttoainelaitteistoa ja vaihteiston saa lisähintaan synkronoituna.
Neuvostovallan aikana oli osien uudistamisessa voimassa 5% sääntö, uutta osaa sai suunnitellla vain tuon verran malleihin vuosittain.
Tarkoituksena oli pitää koneiden varaosahuolto toimivana kaukaisemmissakin osassa cccp:tä.
Vielä nyt myynnissä olevassa 920-sarjan Belaruksessa on aika paljon samoja osia kuin vuonna 1972 esitellyssä 80-sarjassa.
Tosin päästörajoitukset ovat muuttaneet polttoainelaitteistoa ja vaihteiston saa lisähintaan synkronoituna.