Lisäkäyttölaitteen koodi
Valvoja: pelarusmaisteri
Lisäkäyttölaitteen koodi
521ssä on lisäkäyttölaite, jossa nostolaitteen venttiili lukittuu paineasentoon, ja tästä en tykkää. 505 korjaamokirjassa kerrotaan että tyyppi olisi P75-33P. Pitäisi siis vaihtaa tyyppiin P75-13P. Kumpikohan Hydrosila olisi tätä semmosta sorttia, että ääriasennot on uivat, 3/1-222G vai 3/2-444-4?
Re: Lisäkäyttölaitteen koodi
No niin no. Aivoni taitaa olla uivassa asennossa, johtuu ehkä virtsasta... Uiva asento taitaa kuitenkin olla vain painatuksen takana, ei noston . Semmonen juttu myös vaivaa että nostolaite ei painata ollenkaan. Seppä X on vienyt kaikki pääkäyttöventtiilille vievät vivut, johtuisiko siitä.
Re: Lisäkäyttölaitteen koodi
Jep, eli nuo P75-33P ja P75-13P on korvautuneet ajan kanssa R80-sarjalaisiksi. Niissä on siis nimellisläpivirtaus kasvanut lukemaan 80L/min. Koodien muut merkinnät tarkoittaa mainitsemissasi on:Kulakki kirjoitti:521ssä on lisäkäyttölaite, jossa nostolaitteen venttiili lukittuu paineasentoon, ja tästä en tykkää. 505 korjaamokirjassa kerrotaan että tyyppi olisi P75-33P. Pitäisi siis vaihtaa tyyppiin P75-13P. Kumpikohan Hydrosila olisi tätä semmosta sorttia, että ääriasennot on uivat, 3/1-222G vai 3/2-444-4?
3 = maksimipaine 200bar
/1 = toimii itsenäisesti, eli on tarkoitettu olemaan ainoa venttiili järjestelmässä.
/2 = toimii parina /3-tyypin lohkolle, sisältää vapaakierto- ja paineenrajoitusventtiilit. ( /3 = /2:n pari. Sillä ei ole vapaakierto- eikä paineenrajoitusventtiiliä itsessään, mutta se ohjaa niitä parissaan.)
/4 = toimii pääkäyttöventtiilin parina.
-222 = kolme karaa, jotka keskittyvät jousella vapaa-asentoon, lukkiutuvat nosto-, lasku- ja uivaan asentoon, lukituksen paine laukaisu.
-444 = kolme karaa, jotka keskittyvät jousella vapaa-asentoon ja lukittuvat vain uivaan asentoon.
G = lukkoventtiilit noston linjoissa (kuula, joka päästää öljyn virtaamaan noston suuntaan, mutta ei takaisin. Laskuasennossa kara nostaa kuulaa ja öljy pääsee virtaamaan takaisin).
-4 = pienemmillä ulkomitoilla.
R80-3/4-111 on malli, joka toimii pääkäyttöventtiilin parina ja sen karat lukkiutuvat vain uivaan asentoon. Jos sellaista ei saa mistään ja pääkäyttöventtiili joutaa heittää pois joutilaana, niin tuosta 3/1-222G saa kyllä muokattua paineasentoihin lukkitumiset pois. http://www.autoopt.ru/acat/data/mtz/80/121.gif" onclick="window.open(this.href);return false; Lukitusurat on tuon holkin 57 sisäpinnalla, ne taitais jopa pystyä täyttään ja sorvata tai sorvaa kokonaan uudet.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Re: Lisäkäyttölaitteen koodi
Asia selvis kerrasta. Onpa hieno juttu että on tietoa asioista ja kärsivällisyyttä jakaa sitä muillekin. Kiitos ja hatunnosto EJH10:lle!
Re: Lisäkäyttölaitteen koodi
Kiitos luottamuksesta .
Jaan tietoa mielelläni, mutta en monestikkaan uskalla lähteä kirjoittaan kommenttia tänne, ennenkuin olen tarkistanut asian jostain luotettavasta lähteestä. Tässä saikulla ollessa on ollu aikaa kaivella arkistoja, mutta kohta paluu arkeen edessä ja kommentointi tänne vähenee... mutta yritetään kumminkin
Jaan tietoa mielelläni, mutta en monestikkaan uskalla lähteä kirjoittaan kommenttia tänne, ennenkuin olen tarkistanut asian jostain luotettavasta lähteestä. Tässä saikulla ollessa on ollu aikaa kaivella arkistoja, mutta kohta paluu arkeen edessä ja kommentointi tänne vähenee... mutta yritetään kumminkin
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Re: Lisäkäyttölaitteen koodi
Onko kukaan tehnyt Belkku yhdistyksen "workshop manualin" sivun 216 lukituksen poistamista. Mistä saa umpinaisia levyja ja holkeja uivalla(kelluvalla) uralla. Jos joku on meneksykäästi tehnyt "kotikonstein" ko. jutut olisi mukava saada tälläistä "heinähattujen" tietoa. Heinähattu ei tarkoita mitään agraari tai tervettä "maalaisjärkeä" vann todellista uskallusta ja kunnon pioneerihenkeä ilman yleisliittolaisuutta tai aselajia.
Re: Lisäkäyttölaitteen koodi
Onko nämäkin "paksuperseisten ukkojen" sivuja: Vaihdoin renkaita, rakensin talon -katselin sivusta ja hörpin kahvia, kun e muuta osannut enkä oikein viitsinyt. Vitusti tietoa, jota ei voi käyttää mihinkään.
Re: Lisäkäyttölaitteen koodi
On. Mitäpä muuta belaruksen omistajan tarvitsisikaan osata.asova kirjoitti:Onko nämäkin "paksuperseisten ukkojen" sivuja: Vaihdoin renkaita, rakensin talon -katselin sivusta ja hörpin kahvia, kun e muuta osannut enkä oikein viitsinyt. Vitusti tietoa, jota ei voi käyttää mihinkään.
Miksi ylipäätänsä pitäisi poistaa lukitus?
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Lisäkäyttölaitteen koodi
Mua harmitti ku 8satasessa ei lohkot lukittuneetkaan enää tuotolle
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 27 Syys 2017, 21:15
Re: Lisäkäyttölaitteen koodi
Käykö tuo kyseinen jakoventtiili: R80-3/1-222G viiskaksvitoseen kohtuu suoriltaan? Ja samaan syssyyn voisin kysyä, olenko ymmärtänyt oikein, että nostolaitteen laskeutuminen hieman raskaampia töitä tehdessä on "väljän venttiilin" oire?
Belaruksella mennään sinne, minne ei traktorilla pääse.
Beast from the east -Belarus
-Belarus 525 '82
-"rytö" Valmet 700 '69
Beast from the east -Belarus
-Belarus 525 '82
-"rytö" Valmet 700 '69