Belarus T-16
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: Belarus T-16
Katselin ajankuluks Venäjän tarjontaa moisista laitteista, hyvin on myynnissä ja monen kuntoista, 1000-2500€ ja löytyy jo valmiiksi "entisöityjä".
Re: Belarus T-16
Minä näin pienen kuvan sattumalta noin 15 vuotta sitten ja pidin laitetta tosi erikoisena. Tuli mieleen hankkia tuollainen. Välillä taas asia unohtui. Kyselin kaikilta tutuilta, jotka olivat Venäjän tai Viron ystävien kanssa yhteydessä. Kaikki lupasivat olla avuksi kun tuttuja on. Nyökyttelivät niin että pää tuntui irtoavan.
Vasta pari vuotta sitten aivan sattumalta yhteydet loksahtivat kohdalleen. Nyt on siis tullut hankittua kauan haluttu T-16.
Sillähän ei viedä muuta kuin terveisiä ja hämmästytetään ihmisiä. Naiset kysyy, että miksi ajan väärinpäin, lavanhan pitäisi olla takana.
Muitakin traktoreita ja autoja olen ehostanut.
Tässä muutama kuva yhdestä Valmetista, jonka ilme vähän piristyi. (toivottavasti sallitaan nämä kuvat Belaruksen sivuille)
Tämäkin Valmet meni maatilalle täyspäiväiseen käyttöön.
Vasta pari vuotta sitten aivan sattumalta yhteydet loksahtivat kohdalleen. Nyt on siis tullut hankittua kauan haluttu T-16.
Sillähän ei viedä muuta kuin terveisiä ja hämmästytetään ihmisiä. Naiset kysyy, että miksi ajan väärinpäin, lavanhan pitäisi olla takana.
Muitakin traktoreita ja autoja olen ehostanut.
Tässä muutama kuva yhdestä Valmetista, jonka ilme vähän piristyi. (toivottavasti sallitaan nämä kuvat Belaruksen sivuille)
Tämäkin Valmet meni maatilalle täyspäiväiseen käyttöön.
Re: Belarus T-16
Onko kellään tietoa, miten Venäjän puolelta saa tuotua rajan yli traktorin? Voiko ajaa vain rajan yli?
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Belarus T-16
Ei ole helpommasta päästä, mutta onnistuu (itse toin KRN-lautasniittokoneen ja aikoinaan myös DT-75 telatraktorin). Joudut joka tapauksessa tekemään Venäjän vientipaperit ja Suomen tuontidokumentit, jonka jälkeen maksat Suomen puolella vielä alvit sekä tullausmaksun.
Siksi nuo Baltian maat ovat paljon helpompia...ei muuta kuin laivan lippu.
Siksi nuo Baltian maat ovat paljon helpompia...ei muuta kuin laivan lippu.
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Re: Belarus T-16
Mukava kuulla jos taas tekee mieli jotain erikosta laitetta. Siis katse vain kohti etelää. Sieltä on helppo tuoda joku kiva laite jos taas innostuu.
Re: Belarus T-16
No en kyllä minään suurena "vaivana" pidä näitä paperihommia, ja alvi+tulli on kyllä pienin ongelma(kun papereissahan voi laitteen hinta olla lähes mitä vain) Ja jos vain pihaan haluaa ihmetyksen niin eikun joku Iigor vain ajaa sen rajan yliPienviljelijä kirjoitti:Ei ole helpommasta päästä, mutta onnistuu (itse toin KRN-lautasniittokoneen ja aikoinaan myös DT-75 telatraktorin). Joudut joka tapauksessa tekemään Venäjän vientipaperit ja Suomen tuontidokumentit, jonka jälkeen maksat Suomen puolella vielä alvit sekä tullausmaksun.
Siksi nuo Baltian maat ovat paljon helpompia...ei muuta kuin laivan lippu.
Re: Belarus T-16
MtZ525 voinko kääntyä sinun puoleen kun ajattelin tuoda joskus jotain masiinaa Suomen puolelle?
Re: Belarus T-16
'T-16 kirjoitti:Suurin nopeus on merkitty rekisteriotteeseen. 23 km/h. Se kulkee todella juuri tuota nopeutta.
Siitä vaan laskemaan matkaan kuluva aika plus evästauot.
Minä ainakin tulen satamaan vastaan kuoharipullon kanssa!
Itselläni on tuollainen, ilman lavaa. Ajettu alle 100 h. Öljyt vaihdoin, kun ostin (silloin jotain 50h). Startti tällä hetkellä vetämällä, tosin saattaa johtua siitäkin, etten ole vielä kertaakaan siihen kunnollista akkua saanut laitettua. Ja myydäkin voisin, jos saisin pois minkä tuosta maksoin eli reilut 3000 euroa. Siistissä alkuperäiskunnossa, sisäpuhallin ja ensiapulaukku kadonneet, sähköissä pientä laittoa.
Mutta tuo "rekisteriote". Kävin paikallisella katsastuskonttorilla valokuvan kanssa ja suunnilleen naurettiin ulos. Mielelläni ottaisin lisäapua tähän, niin pystyisi maantiellä ajelemaan laillisesti...
Petri
Re: Belarus T-16
No voihan sitä yrittää.T-16 kirjoitti:MtZ525 voinko kääntyä sinun puoleen kun ajattelin tuoda joskus jotain masiinaa Suomen puolelle?
Re: Belarus T-16
Minä rekisteröin traktorin Virossa omiin nimiin. Viron kilpi, mutta osoitetiedot omani Suomessa. Otin vakuutuksen suomalaisessa vakuutusyhtiössä ja sain myös osakaskon.Petri kirjoitti:'T-16 kirjoitti:Suurin nopeus on merkitty rekisteriotteeseen. 23 km/h. Se kulkee todella juuri tuota nopeutta.
Siitä vaan laskemaan matkaan kuluva aika plus evästauot.
Minä ainakin tulen satamaan vastaan kuoharipullon kanssa!
Itselläni on tuollainen, ilman lavaa. Ajettu alle 100 h. Öljyt vaihdoin, kun ostin (silloin jotain 50h). Startti tällä hetkellä vetämällä, tosin saattaa johtua siitäkin, etten ole vielä kertaakaan siihen kunnollista akkua saanut laitettua. Ja myydäkin voisin, jos saisin pois minkä tuosta maksoin eli reilut 3000 euroa. Siistissä alkuperäiskunnossa, sisäpuhallin ja ensiapulaukku kadonneet, sähköissä pientä laittoa.
Mutta tuo "rekisteriote". Kävin paikallisella katsastuskonttorilla valokuvan kanssa ja suunnilleen naurettiin ulos. Mielelläni ottaisin lisäapua tähän, niin pystyisi maantiellä ajelemaan laillisesti...
Petri
Varmaan voisi ajella näillä siirtotarroilla. Siinä ei pitäisi olla ongelmaa.
Re: Belarus T-16
Onko traktorilla eri säännöt kuin autolla?
Re: Belarus T-16
Traktoreita tai työkoneita voi tuoda vaikka kuinka paljon. Ei tulli ole yhtään kiinostunut. Kysyin asiaa varmuuden vuoksi. Ei mitään maksuja.
Re: Belarus T-16
Ei kun meinasin tota viarasmaalaisilla kilvillä ajoa?
Re: Belarus T-16
Autoissa on verot ja maksut, jonka takia niillä on rajoitettu käyttöaika Suomessa. Näin olen ymmärtänyt.MtZ525 kirjoitti:Ei kun meinasin tota viarasmaalaisilla kilvillä ajoa?
Re: Belarus T-16
Itselle on kyllä kerrottu ettei suomalaisella ajokortilla voi ajaa ajoneuvolla joka on rekisteröity johonkin muuhun maahan? Poislukien kaikenmailman siirtokilvet ja vuokra autot.