Käynnistys ongelma
Valvoja: pelarusmaisteri
Käynnistys ongelma
Iltoja.
Osaatteko veijarit sanoo mikä mahtas olla vialla kun käynnistäessä startti pyörii tosi hitaasti että ei meinaa jaksaa potkasta käyntiin. Kuullostaa siltä että virta ois vähissä mutta vaikka laittaa kaapelit toisesta akusta suoraan starttiin nii ei vaikutusta. Startti irtaallaan pyörii kyllä normaalisti kun ei oo vastusta. Starttiki on kohtuu uuden näköinen. Puolisen vuotta minulla traktori ollu nii arvelin että ei se pakkasilla lähde käyntiin ku nii hitaasti pyörittää.
Nii ja yhdellä akulla on tuo. Voisko olla startti 24v
Malli on 525 progress vm.85
http://aijaa.com/EMkf7q" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/EkAaIT" onclick="window.open(this.href);return false;
Osaatteko veijarit sanoo mikä mahtas olla vialla kun käynnistäessä startti pyörii tosi hitaasti että ei meinaa jaksaa potkasta käyntiin. Kuullostaa siltä että virta ois vähissä mutta vaikka laittaa kaapelit toisesta akusta suoraan starttiin nii ei vaikutusta. Startti irtaallaan pyörii kyllä normaalisti kun ei oo vastusta. Starttiki on kohtuu uuden näköinen. Puolisen vuotta minulla traktori ollu nii arvelin että ei se pakkasilla lähde käyntiin ku nii hitaasti pyörittää.
Nii ja yhdellä akulla on tuo. Voisko olla startti 24v
Malli on 525 progress vm.85
http://aijaa.com/EMkf7q" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/EkAaIT" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Käynnistys ongelma
Parempi kuva solenoidin tarrasta auttas paljon. Nuita välitettyjä startteja on 12v ja 24v samannäköisinä myynnissä.
Re: Käynnistys ongelma
http://aijaa.com/yi7hpP" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa on parempi kuva. Purin startin nii hyvin on hiiliä jäljellä eikä juurikaan likainen ole sisältä.
Tuossa on parempi kuva. Purin startin nii hyvin on hiiliä jäljellä eikä juurikaan likainen ole sisältä.
Re: Käynnistys ongelma
Jos kokeilis antaa startille 24v jaksaako pyörittää paremmin
Re: Käynnistys ongelma
Ostin huvikseen uuden 12v startin nii täytyy kokeilla auttaako mitään kunha illalla pääsee koneen äärelle ja ei älyttömästi vettä sada.
Re: Käynnistys ongelma
Ei onneks satanu vettä vaan räntää tuli taivaan täydeltä
Starttaus on jo huomattavasti nopeempi. Loppu taitaa olla kiinni vanhoista kaapeleista. Vissii joku jeeveli oli siihe laittanu 24v startin kerra oli niin hidas. Seuraavaks pitää rueta tutkimaan sähköjä ja karsimaan ylimääräisiä johtoja pois.
Starttaus on jo huomattavasti nopeempi. Loppu taitaa olla kiinni vanhoista kaapeleista. Vissii joku jeeveli oli siihe laittanu 24v startin kerra oli niin hidas. Seuraavaks pitää rueta tutkimaan sähköjä ja karsimaan ylimääräisiä johtoja pois.
Re: Käynnistys ongelma
Yleensä vika maajohdossa. Myös se vaikuttaa, että näissä on liian pitkät johdo, joihin aikojen kuluessa tulee häviöitä.
Uudet kaapelit ja niihin kunnon päät kiinni. Millainen on virtalukko ja päävirta katkaisija, nekin ovat tässä kokonaisuudessa tarkeitä?
t. ukki
Uudet kaapelit ja niihin kunnon päät kiinni. Millainen on virtalukko ja päävirta katkaisija, nekin ovat tässä kokonaisuudessa tarkeitä?
t. ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
Re: Käynnistys ongelma
Päävirtakatkaisija on uusittu sillo ku ostin tämän rojektin. Samalla laitoin traktorikaivuriin vastaavan ja se on toiminu normaalisti.
Virtalukko on kait alkuperäinen mutta tuoho on laitettu nappistartti. Virta- ja maakaapelit kyllä näyttää melko hapettuneille eli johtuu jännitehäviö siitä.
Osaisko joku kertoo mitä kaikkee tuosta voi karsia pois ku tuohon on vaihdettu laturi ja 5w poltin köllöttää kyljessä. Jotai venäjän kaavioita katoin ja totesin että helpompi ite mittailla, mutta ei haittaa vaikka apuja sais. Nyt laturin valo mittarissa pala jatkuvasti ja amppeeri mittari on miinuksella mutta vaihdan siihe volttimittarin ja sen kytkentä onnistuu. Suomikoppi kait tuossa on. Semmosilla pyöreillä laseilla
Muok.
Kojetaulua yritin nostaa nii masennuin täysin ku ei johdoissa oo vara nousta. Lähdin saunan lämmitykseen jallun kanssa ja suunnittelemaan sähköjä. On se vaan nannaa kylän korkeimmalla kukkulalla räntäsateessa pajottaa pohjolantallissa.
Virtalukko on kait alkuperäinen mutta tuoho on laitettu nappistartti. Virta- ja maakaapelit kyllä näyttää melko hapettuneille eli johtuu jännitehäviö siitä.
Osaisko joku kertoo mitä kaikkee tuosta voi karsia pois ku tuohon on vaihdettu laturi ja 5w poltin köllöttää kyljessä. Jotai venäjän kaavioita katoin ja totesin että helpompi ite mittailla, mutta ei haittaa vaikka apuja sais. Nyt laturin valo mittarissa pala jatkuvasti ja amppeeri mittari on miinuksella mutta vaihdan siihe volttimittarin ja sen kytkentä onnistuu. Suomikoppi kait tuossa on. Semmosilla pyöreillä laseilla
Muok.
Kojetaulua yritin nostaa nii masennuin täysin ku ei johdoissa oo vara nousta. Lähdin saunan lämmitykseen jallun kanssa ja suunnittelemaan sähköjä. On se vaan nannaa kylän korkeimmalla kukkulalla räntäsateessa pajottaa pohjolantallissa.
Re: Käynnistys ongelma
Kylläpä on tainut olla sähkömies asialla! Painonappi kertoo jo sen, että joko virtalukko on rikki tai sitten on vain tehty "omanpään mukaan" sähköjä.
Nämä suomi kopit ovat selkeitä sähköjen puolesta. Pitää vain olla sähkökaavio saapusilla, niin ei tarvitse niitä sähköjä ruveta "uudestaa keksimään".
ukki
Nämä suomi kopit ovat selkeitä sähköjen puolesta. Pitää vain olla sähkökaavio saapusilla, niin ei tarvitse niitä sähköjä ruveta "uudestaa keksimään".
ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
Re: Käynnistys ongelma
On mulla tuo korjausopas mutta ei minusta kovin selkeet kaaviot ainakaan siinä ole verrattuna esim. Autodataan
On tosissaan melko mestari ollu sähköjen laitossa ku toisessa umpiossa palo pitkät ja toisessa lyhyet. Vilkkujaki ihmettelin mikä niissä on ku ei toimi nii niillekki on laitettu oma katkasin muutenki vähä jokapaikasta johtoja katkottu.
Mitä ne nämä murkulat on? Tuo isompi taitaa liittyä lataukseen mut mikä tuo pienempi on ja voiko nuo poistaa ku on vaihtovirtalaturi vaihdettu?
http://aijaa.com/uKEi0p" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/sInwpG" onclick="window.open(this.href);return false;
Enää ei kerkii isompiin askareisiin tämän kanssa ku täällä mökillä on paikoin 30cm tuiskulunta ja viikonloput vaan aikaa pajottaa nii joutuu ottamaan piakkoin ajoon.
On tosissaan melko mestari ollu sähköjen laitossa ku toisessa umpiossa palo pitkät ja toisessa lyhyet. Vilkkujaki ihmettelin mikä niissä on ku ei toimi nii niillekki on laitettu oma katkasin muutenki vähä jokapaikasta johtoja katkottu.
Mitä ne nämä murkulat on? Tuo isompi taitaa liittyä lataukseen mut mikä tuo pienempi on ja voiko nuo poistaa ku on vaihtovirtalaturi vaihdettu?
http://aijaa.com/uKEi0p" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/sInwpG" onclick="window.open(this.href);return false;
Enää ei kerkii isompiin askareisiin tämän kanssa ku täällä mökillä on paikoin 30cm tuiskulunta ja viikonloput vaan aikaa pajottaa nii joutuu ottamaan piakkoin ajoon.
Re: Käynnistys ongelma
http://www.belkku.fi/foorumi/viewtopic. ... t=45#p8817 Tuollapa juttua releistä.
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 27 Syys 2017, 21:15
Re: Käynnistys ongelma
Isompi musta murikka on muistaakseni hehkun rele (?)kaikkonen kirjoitti:http://www.belkku.fi/foorumi/viewtopic. ... t=45#p8817 Tuollapa juttua releistä.
Belaruksella mennään sinne, minne ei traktorilla pääse.
Beast from the east -Belarus
-Belarus 525 '82
-"rytö" Valmet 700 '69
Beast from the east -Belarus
-Belarus 525 '82
-"rytö" Valmet 700 '69
Re: Käynnistys ongelma
Alkuperäisessä kytkennässä hehkuille ei ole relettä. Hydraulisäiliön kupeessa olevat isompi ja pienempi rele liittyy ainoastaan latausvalon ohjaukseen sekä kaksoiskäynnistyksen estämiseen.https://goo.gl/images/2xBve2Rakkaudesta lajiin kirjoitti:Isompi musta murikka on muistaakseni hehkun rele (?)kaikkonen kirjoitti:http://www.belkku.fi/foorumi/viewtopic. ... t=45#p8817 Tuollapa juttua releistä.