Moottoriöljy lisääntyy edelleen 525 :ssa
Valvoja: pelarusmaisteri
Moottoriöljy lisääntyy edelleen 525 :ssa
On ollut aiemminkin juttua tästä asiasta n. vuosi sitten mutta en löytänyt niitä.
Vinkkien mukaan silloin vaihdoin uuden polttoaineen siirtopumpu. Nyt on vuosi kulunut ja joitakin kymmeniä ajotunteja ja öljy on lisääntynyt.
On nyt 5-10mm yli ylärajan.
Ei tainnut johtua siirtopumpusta vai voisikohan uusi varaosa valskata???
vai voisiko syy olla jokin muu???
Vinkkien mukaan silloin vaihdoin uuden polttoaineen siirtopumpu. Nyt on vuosi kulunut ja joitakin kymmeniä ajotunteja ja öljy on lisääntynyt.
On nyt 5-10mm yli ylärajan.
Ei tainnut johtua siirtopumpusta vai voisikohan uusi varaosa valskata???
vai voisiko syy olla jokin muu???
Taitaa olla joku muu syy nyt kyseessä, mietitään yhdessä foorumilaisten kera sitä
Onkohan öljylisä sittenkään polttoainetta, lisäätkö jäähdyttäjään usein nestettä?
Tai toi diesselin mainitsema auki jäännyt suutin?
http://www.belkku.fi/foorumi/viewtopic.php?p=37#37
Onkohan öljylisä sittenkään polttoainetta, lisäätkö jäähdyttäjään usein nestettä?
Tai toi diesselin mainitsema auki jäännyt suutin?
http://www.belkku.fi/foorumi/viewtopic.php?p=37#37
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Ohjauksen hammaspyöräpumpun kautta vois ehkä jakopään kautta sitä öljyä lirittää moottoriin.
Se pumppu on laturin alapuolella.
http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... 25&atype=3
Periaatteessa on mahdollista kuten nostolaiteen hydrauliöljyn valuminen pumpun viallisen stefan kautta vaihdelaatikkoon.
Jostainhan se öljy on pois jos sitä kerran moottoriin tulee, seuraa nyt vaikka ohjauksen öljysäiliöstä (toteemista) että väheneekö sieltä öljyä.
Öljyn määrää toteemissa on helppo seurata täyttöaukossa olevan sihdin kupeessa olevalla mittatikulla jos ei oo sitä hukattu.
Se pumppu on laturin alapuolella.
http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... 25&atype=3
Periaatteessa on mahdollista kuten nostolaiteen hydrauliöljyn valuminen pumpun viallisen stefan kautta vaihdelaatikkoon.
Jostainhan se öljy on pois jos sitä kerran moottoriin tulee, seuraa nyt vaikka ohjauksen öljysäiliöstä (toteemista) että väheneekö sieltä öljyä.
Öljyn määrää toteemissa on helppo seurata täyttöaukossa olevan sihdin kupeessa olevalla mittatikulla jos ei oo sitä hukattu.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Joo,mutta itse vika on sitten syöttöpumpussa,noissa vanhemissa pukkaa ulos hukkaputkesta,mutta jos putki tukossa niin sitten stefan kautta.
Muuten ainoa ero moottoriöljyllä voitelevassa pumpussa on se että se stefa on jätetty pois,näin öljyllä vapaa kulku jakopään kautta pumpulle ja jossain vaiheessa pois.Se on sitä Minskiläistä hiteckiä,mitä turhaan putkia virittelemään öljyille kun helpomallakin päsee.
Muuten ainoa ero moottoriöljyllä voitelevassa pumpussa on se että se stefa on jätetty pois,näin öljyllä vapaa kulku jakopään kautta pumpulle ja jossain vaiheessa pois.Se on sitä Minskiläistä hiteckiä,mitä turhaan putkia virittelemään öljyille kun helpomallakin päsee.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Olen hakenutkin aikoinaan sitä ohjauksen öljysäiliön mittatikkua, mutta ei sitä ole!!??
Onko se ollut kiinni siinä sihdissä??
En ole löytänyt mitään paikkaa mittatikulle ja ohjekirjan mukaan mittatikku pitäis olla??
En ole oikein ehtinyt tähän hommaan viimeaikoina oikein perehtyyn, muuta kuin totesin, että kyllä se öljy on lisääntynyt....
Onko se ollut kiinni siinä sihdissä??
En ole löytänyt mitään paikkaa mittatikulle ja ohjekirjan mukaan mittatikku pitäis olla??
En ole oikein ehtinyt tähän hommaan viimeaikoina oikein perehtyyn, muuta kuin totesin, että kyllä se öljy on lisääntynyt....
Itte veikkaisin kans että toi öljy sinne moottoriin lisääntys sieltä ohjaustehostimen luota jakopään kautta...mutta ainahan sitä voi väärässä olla ja ne mittatikut häviää niistä sihdeistä ajan kanssa jonnekkin...yleensä ne löytyy muutaman kesän jälkeen hallin pihalta vankassa ruosteessa Se syöttöpumpun öljymäärähän on niin pieni (0,25l), että eikai sitä edes huomaisi jos semmonen määrä moottoriöljyn sekaan joutuisi niin kumpi 525 sulla sitten on...se uudempi (progressi) vaiko se vanhempi etukammiotiisseli?
Progress 825 Turbo, Vilske 1405 ek. -87
Progress 825 -87
Progress 825 -87
Hmmm, eikös niihin progressimallisiin 525:siin tullu jossain välissä syöttöpumppuun se että siellä kiertää sama öljy kuin moottorissa....aivan kuin jostain olisin joskus niin lukenut...täysin varma en ole joo sehän on siinä sihdissä vaan roikkumassa se mittatikku...voi olla mahollista että se on päässy putomaanki sinne säiliöön jos se kerran on hukassa
Progress 825 Turbo, Vilske 1405 ek. -87
Progress 825 -87
Progress 825 -87
Sinne säiliöön kyllä putoaa yhtä sun toista erittäin helposti, varsinkin huoltotoimia suoritettaessa. Ja kun sieltä ei ilman magneetteja oikein mitään saa ronkittua pihalle.TB825 kirjoitti:voi olla mahollista että se on päässy putomaanki sinne säiliöön jos se kerran on hukassa
Minski traktor paras traktor!
Piti kalastaa hydrauliöljysäiliöstä yhtä työkalua magneetilla, kun oletinTorsti kirjoitti:Sinne säiliöön kyllä putoaa yhtä sun toista erittäin helposti, varsinkin huoltotoimia suoritettaessa. Ja kun sieltä ei ilman magneetteja oikein mitään saa ronkittua pihalle.TB825 kirjoitti:voi olla mahollista että se on päässy putomaanki sinne säiliöön jos se kerran on hukassa
säiliön olevan alumiiniä, mutta sehän on valurautaa sehä tarttui heti
aukon reunaan. Se ei ollutkaa pudonnut onneksi sinne.
Minä luulin vuosikaudet, että ohjaus öljy säliöön oli joutunut joku joka esti öljyn mennon pumpulle,kun pakkasella ohjaus pumppu kavitoi
öljyn puutteessa. Vaihdoin öljyn yksiaste kympiksi jurinat loppui siihen.