Olen paljon suunnitellut uudempien Belaruksien ostoa mutta EU:n Päästönormit kiusaavat normi ihmisiä eli (Ei Yrittäjiä), ymmärrän toki sen että jos yrittäjänä toimii vakituisesti niin silloin on hyvä ajaa uudemmilla ympäristöystävällisemmillä koneilla jotka kuitenkin maksavat maltaita, mutta sitä olen miettinyt että miksikä ihmeessä yksityinen ei saa uusia "vanhoja" belaruksia rekisteriin päästö normien takia, mutta kuitenkin voi ostaa käytettyjä rekisterissä olevia traktoreita joissa olisi huomattavasti rajummat päästöt vielä kuin suoraan tehtaalta tulleilta .2 malleista jne.
Tästähän pitää laittaa kohta kansalaisaloite vetämään. Laittaisin heti uuden Belkun [Belarus MTZ 1221.2] mallin
jos saisi rekkariin. Eu:lla on kyllä hölmöjä säännöksiä kuluttajille, normi ihmiselle muumoassa se maaseuturakennus asumis kartoituskin on JÄRJETTÖMÄN surkea idea! , mutta on siinä hyvääkin Eu:ssa nimittäin.
EU:n Päästönormit harmittaa tavallista tallaajaa!
Valvoja: pelarusmaisteri
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 15 Touko 2022, 19:43
- Paikkakunta: Olhava
Re: EU:n Päästönormit harmittaa tavallista tallaajaa!
Ei EU ole vastuussa mistään eikä siellä olevat poliitikot. Eu kansalaiset ovat valinneet maistaan nämä poliitikot. Jos näitä läntisten traktori valmistajien lobbaamia määräyksiä ei olis,i kaiken maailman lisenssi Belkut, Zetorit, MF.. tulisivat Kiinasta, Pakistanista, Intiasta. Esim.80 sarjan Pakistanilaisen belkun hinta tuskin olisi yli 30 tuhatta euroa, vaikka Suomen päässä otettaiin noin 16000€ tuosta hinnasta.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 15 Touko 2022, 19:43
- Paikkakunta: Olhava
Re: EU:n Päästönormit harmittaa tavallista tallaajaa!
Hei, kiitos vastauksestasi!
Euro-Päästönormeja säädetään EU:ssa noin 5 vuoden välein eli kyllä kai se EU siltikkin on iso tekijä tässä valmistajien jonkinmoisesta osasta silti?
Miksei muut valmistajat sitten tekisi halvempia malleja niinkuin MTZ Belaus jos ei menekkiä olisi uudemmilla?
Vai onko se suomen valtion määräily nimittäin rahassa pahassa, Esim muissa EU maissa saa vanhojakin belkkuja rekkariin mm, Puolassa, Liettuassa ja latviassa?
Yt. Olhavan Belkkumies
Euro-Päästönormeja säädetään EU:ssa noin 5 vuoden välein eli kyllä kai se EU siltikkin on iso tekijä tässä valmistajien jonkinmoisesta osasta silti?
Miksei muut valmistajat sitten tekisi halvempia malleja niinkuin MTZ Belaus jos ei menekkiä olisi uudemmilla?
Vai onko se suomen valtion määräily nimittäin rahassa pahassa, Esim muissa EU maissa saa vanhojakin belkkuja rekkariin mm, Puolassa, Liettuassa ja latviassa?
Yt. Olhavan Belkkumies
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 15 Touko 2022, 19:43
- Paikkakunta: Olhava
Re: EU:n Päästönormit harmittaa tavallista tallaajaa!
Olisiko vielä muilla jotain tarkempaa tietoa pääsyönormeista
- Ketkä määrää normin?
- miten semmoisen voi saada kilpiin?
- Suomen todelliset hinnat (NYT)?
- rekkarin siirto toisesta belkkuun?????

- Ketkä määrää normin?
- miten semmoisen voi saada kilpiin?
- Suomen todelliset hinnat (NYT)?
- rekkarin siirto toisesta belkkuun?????

Re: EU:n Päästönormit harmittaa tavallista tallaajaa!
Katsastuskonttori on varmaan oikea kanava saada kysymyksiisi vastauksia.Olhavan Belkkumies kirjoitti: ↑10 Kesä 2022, 21:16 Olisiko vielä muilla jotain tarkempaa tietoa pääsyönormeista
- Ketkä määrää normin?
- miten semmoisen voi saada kilpiin?
- Suomen todelliset hinnat (NYT)?
- rekkarin siirto toisesta belkkuun?????
![]()
Tuota viimeistä kysymystä ei kannata esittää siellä

Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 15 Touko 2022, 19:43
- Paikkakunta: Olhava
Re: EU:n Päästönormit harmittaa tavallista tallaajaa!
Kiitti vinkistä Vilske! 