501 Hydrauliikka hukassa
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: 501 Hydrauliikka hukassa
Kuinka tehottomaksi hydrauliikka muuten edes menee kun tuo vapaavirtausventtiili on jäänyt auki?
Kun tuossa omassa belkussa keula nousee puskulevyllä ilmaan ilman ongelmia, sylinteri noin 100mm.
Takakuormaajaa taas ei jaksa nostaa kuin puolikkaan kauhallisen sepeliä, pitäsikö edes nostaa enempää kun sylinteri on pieni noin 50mm?
Takanostolaite nostaa kyllä hyvin, paitsi jos peruuttaa vauhdilla sepelikasaan niin siitä se ei jaksa nostaa ylös tuon takakuormaajan kauhaa.
Aina kun hydrauliikan "voima" loppuu niin äänen perusteella vaikuttaa että varoventtiili aukeasi.
Kun tuossa omassa belkussa keula nousee puskulevyllä ilmaan ilman ongelmia, sylinteri noin 100mm.
Takakuormaajaa taas ei jaksa nostaa kuin puolikkaan kauhallisen sepeliä, pitäsikö edes nostaa enempää kun sylinteri on pieni noin 50mm?
Takanostolaite nostaa kyllä hyvin, paitsi jos peruuttaa vauhdilla sepelikasaan niin siitä se ei jaksa nostaa ylös tuon takakuormaajan kauhaa.
Aina kun hydrauliikan "voima" loppuu niin äänen perusteella vaikuttaa että varoventtiili aukeasi.
Belarus MTZ 52 -69
Re: 501 Hydrauliikka hukassa
Jos vapaakiertoventtiiliin on mennyt roska ja päästää paineet sen kautta takaisin kiertoon niin silloin nostolaitteet ovat melko hengettömät, hyvä kun jaksaa nostaa pelkät vetovarret ylös.
Kyllä nyt kannattaisi mitata hydrauliikan paine siintä liittimestä mistä otat paineen takakuormaimeen.
Sepeli on kyllä aika rankkaa tavaraa kauhassa ottaen huomioon takakuormaimen 50mm nostosylinterin sekä mahdollisesti belkun huonot hydraulipaineet.
Veikkaukseni on että vika ei ole tuossa vapaakiertoventtiilissä vaan muualla.
Kyllä nyt kannattaisi mitata hydrauliikan paine siintä liittimestä mistä otat paineen takakuormaimeen.
Sepeli on kyllä aika rankkaa tavaraa kauhassa ottaen huomioon takakuormaimen 50mm nostosylinterin sekä mahdollisesti belkun huonot hydraulipaineet.
Veikkaukseni on että vika ei ole tuossa vapaakiertoventtiilissä vaan muualla.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: 501 Hydrauliikka hukassa
Niin siltähän tuo kuulostaisi että on hydrauliikkapumppu jo hengettömäksi mennyt tai sitten varoventtiilin (ylipaineventtiilin) säätö liian pienellä?
Voi kai siellä olla muutakin vikaa tietenkin, lohko vuotaa läpi tms. Tuolla hydraulipaineiden mittauksella kannattaa tosiaan aloittaa.
Voi kai siellä olla muutakin vikaa tietenkin, lohko vuotaa läpi tms. Tuolla hydraulipaineiden mittauksella kannattaa tosiaan aloittaa.
Minski traktor paras traktor!
Re: 501 Hydrauliikka hukassa
Voihan se olla että tuosta on pumppu kulunut, täytyy ostaa painemittari ja kokeilla mitä ne paineet on. Varoventtiilissä on sinetti ja maalit päällä joten se tuskin on väärissä säädöissä, voihan sieltä olla jousi poikki tai jotain muuta vikaa.
Belarus MTZ 52 -69
Re: 501 Hydrauliikka hukassa
Päivää.
Tässä tuskaillut hydrauliikan kanssa ja purkanu vapaakiertoventtiilin.
Siinähän kävi siten että se pieni jousi pääs vapaaksi.
Asensin sen nyt takas ja rupesin miettiin että menikö väärinpäin.
Ossaako joku sano täytyykö kääntää.
Oli meinaan hieman vaikiaa näpertää takasin.
Tässä tuskaillut hydrauliikan kanssa ja purkanu vapaakiertoventtiilin.
Siinähän kävi siten että se pieni jousi pääs vapaaksi.
Asensin sen nyt takas ja rupesin miettiin että menikö väärinpäin.
Ossaako joku sano täytyykö kääntää.
Oli meinaan hieman vaikiaa näpertää takasin.
Re: 501 Hydrauliikka hukassa
Jos pelaa niin antaa olla. Kaikissa ei ole venttiiliä. Kartio rikka kuuluisi alas.
Re: 501 Hydrauliikka hukassa
Liittyen aiheeseen.525 nostolaite nousee tyhjänä hiljalleen ylös mutta jos laittaa vaikka lainan perään nii laskee hiljalleen alas.Mistä voisi vuotaa läpi?
Re: 501 Hydrauliikka hukassa
Penkin oikealla puolella olevan pääkäyttölaitteen vivun "nolla " asento väärä tai nostosylinterin lähdöissä olevissa jousissa vikaa.