DT-75b
Valvoja: pelarusmaisteri
DT-75b
Kuinkas näissä toimii telojen kiristys? Kuskinpuolelta sain kiristettyä siitä ruuvista mutta toisella puolella ei kiristyny ku oli ilmeisesti vähä ruosteessa tai "vähä" jäässä... Kaveri ryömi sitten reeteen alla ja sanoi että sielä olisi jotkut kiristys sylinterit teloille??
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
telojen kiristys
Joo, kaverisi on oikeassa: niissä DT-75 teltraktoreissa todella on kiristyssylinteri, joka paisuu aivan tavallisella rasvarässillä. Ensiksi puhdistat tuon rasvanipan (joka sijaitsee kolossa ja on usein mudan peitossa); avaat sen jälkeen lukkomutterin ja rupeat työntämään rasvaa siihen sylinteriin ja.... AVOT!
Viimeksi muokannut Pienviljelijä, 16 Joulu 2008, 23:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
telan kiristys
Kyllä, nuo mainitsemasi normaalit hydraulisylinterit paisuvat rasvarässillä, jonka jälkeen lukkoventiili taas suljetaan. Etsipä sitä rasvanippaa sylinterin lukkoventiilin kohdalla. Nipan upotuksen takia tarvitaan pieni ruuvimeisseli, jolla saa ensiksi paskat pois.harkov150 kirjoitti:Mun DT on ainaski ihan normaalit hydraulisylinterit telojen etu päässä joilla voi nostaa etummaisia tela pyöriä. telan kiristys on perinteinen jousikuormitteinen muttri kierretanko yhdistelmä. en sitten tiiä ovatko alkureräiset vai vapon viritys.
Tässä räjäytyskuva, josta valitettavasti tärkein eli itse sylinteri puuttuu. DT-75 malleja on muuten sen verran paljon ja niin eri aikakaudelta, että saattaa olla monenlaisiakin kiristysvaihtoehtoja. Tuo minun joka tapauksessa kiristetään siten kuten aiemmin kirjoitin.
http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... 51&atype=3
Mun -88mallisessa ei ole muuta kiristyssysteemiä kun ne mutterit.
Ei ole etupäässä sylintereitä,on mahdollista että on poistettu,mutta veikkaan että ei ole koskaan ollutkaan.Ei ole onneksi mutterit koskaan jämähtänyt,no mulla on sellainen avain missä metrinen varsi ja aina on auennut.
Ei ole etupäässä sylintereitä,on mahdollista että on poistettu,mutta veikkaan että ei ole koskaan ollutkaan.Ei ole onneksi mutterit koskaan jämähtänyt,no mulla on sellainen avain missä metrinen varsi ja aina on auennut.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Mitäköhän vuosimallia tämä on? Löytyy varsinais-suomesta suon laidalta, ilmeisesti vapon vehkeitä. Melko ajokuntoisen näköinen peli... http://s353.photobucket.com/albums/r366 ... 008001.jpg
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
"Belarus peloton, varma ja valoton"