Ralliratti
Valvoja: pelarusmaisteri
Ralliratti
KRONOS,Katselin sun kuvia kuvablogissa.Miten sait sen ralliratin sopimaan?
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Re: Ralliratti
Ok,Mä sattumoisin löysin työmaalta samannäköinen rattin,ja ajattelin sen asentaa 1025;seen.Mä otin ratinakselinpätkän mukaan tänne Poriin,ajatuksena löytyskö sopivaa keskiötä.Ei ollut hyllytavaraa minkään auton keskiöt,joten en löytänyt.Orkkisratin keskiön vois käyttää rikkomalla ratin,tai sitten hitsata niin kun sinä teit Kiitos tiedosta
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Re: Ralliratti
Jos sama boori kun vanhoissa,taka moottori skodan keskiö käy
No ei niitäkään varmaan enää joka paikasta löydy.
No ei niitäkään varmaan enää joka paikasta löydy.
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
Re: Ralliratti
Itellä on HX:ssä Nissan sunnyn 78-82 takavedon http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... Y_1980.jpg ratti keskiöineen.
Sopii suoraan paikalleen eikä oo vielä mikään harvinaisuuskaan, voihan se olla että etuvetoisissakin on vielä sama keskiö?
Niin ja se on vieläpä pulteilla kiinni ite ratissa joten siihen vaan tekee kierteet oman rattisi jaolla.
Sopii suoraan paikalleen eikä oo vielä mikään harvinaisuuskaan, voihan se olla että etuvetoisissakin on vielä sama keskiö?
Niin ja se on vieläpä pulteilla kiinni ite ratissa joten siihen vaan tekee kierteet oman rattisi jaolla.
mtz-50 501 & 526 HX
Re: Ralliratti
On se niin mukavaa kun saa tietoa,kiitos.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Re: Ralliratti
Tänään oli töissä rauhallisempaa ja sain rattiprojektin tehtyä.
Päätin ottaa vanhasta ratista keskiön,siitä kun smirglasi ylimääräisen muovin pois pystyi hitsaamaan ralliratin siihen kiinni.Työ kesti noin puoltuntia josta suunnitteluun meni 20min.
Lopputulos erinnomainen
Päätin ottaa vanhasta ratista keskiön,siitä kun smirglasi ylimääräisen muovin pois pystyi hitsaamaan ralliratin siihen kiinni.Työ kesti noin puoltuntia josta suunnitteluun meni 20min.
Lopputulos erinnomainen
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Re: Ralliratti
Hienosti sopii uusi ratti.On samannäköinen kun Kronoksella ja Joneksella,poikkeuksena keskiö.Mun Belkussa oli sellainen systeemi ratin säätöön,että piti ottaa ratin keskiön pois,ja sen alla on metallinen siipijuttu jolla löysätään kiristys.
Uuteen rattiin ruuvasin sen alkuperäisen ratin muovikeskiön kiinni siihen siipipulttiin. Tuli siisti, keskiöstö missä logo, kun pyörittää,avaa/kiristää säädön.
Penkki mahtuu hyvin pyörähtää ympäri,vaikka on alkuperäistä paljon isompi.Akkujen siirto seuraavaksi työn alle,kun löytyy inspiraatio.Sitten joskus vielä puutavarakuormain kiinni,ehkä kärryn aisalle.Hyvä projekti vie aina 5 vuotta
Uuteen rattiin ruuvasin sen alkuperäisen ratin muovikeskiön kiinni siihen siipipulttiin. Tuli siisti, keskiöstö missä logo, kun pyörittää,avaa/kiristää säädön.
Penkki mahtuu hyvin pyörähtää ympäri,vaikka on alkuperäistä paljon isompi.Akkujen siirto seuraavaksi työn alle,kun löytyy inspiraatio.Sitten joskus vielä puutavarakuormain kiinni,ehkä kärryn aisalle.Hyvä projekti vie aina 5 vuotta
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Re: Ralliratti
On mullaki se korkeuden säätö siinä mutta alkuperäinen pinnapultti oli vähä liika lyhyt ja laiton siihen väliaikaisesti kierretangosta sopivan että sai sen kiilapalan tiukaks,Hasse kirjoitti:Mun Belkussa oli sellainen systeemi ratin säätöön,että piti ottaa ratin keskiön pois,ja sen alla on metallinen siipijuttu jolla löysätään kiristys.
Akkujen siirto seuraavaksi työn alle,kun löytyy inspiraatio.
ja ite meinaan siirtää akut alle toisen tankin tilalle ja se kotelo tulee pleksistä taakse näkemisen ja myös kuormaaja on mullaki mielessä.
mtz-50 501 & 526 HX
Re: Ralliratti
Kierretankoa minäkin ensiksi sovitin,mutta en löytänyt sopivaa päätä,mikä olisi mukava käyttää ja lisäksi jonkun näköinen.
Minä ajattelin ottaa oikeanpuolisen rappusen pois,ja tilalle sinne akkukotelo.siihen koteloon voi rakentaa uudet rappuset.Ei tartte kovin kummoset kun en koskaan käytä sitä puolta.
Toisen puolen rappusen alle suunnittelen lisäöljysäiliötä hydraalikalle.Toimii kun tekee uuden imuputken pumpusta uuden säiliön pohjalle.alkuperäinen putken paikalla uusi putki joka liittää tankit toisiinsa.
Perniössä Sulevin pajalla ovat tehneet jo monta,ja hyvät kokemukset.Öljy pysyy kylmempänä kovassa käytössä.
Minä ajattelin ottaa oikeanpuolisen rappusen pois,ja tilalle sinne akkukotelo.siihen koteloon voi rakentaa uudet rappuset.Ei tartte kovin kummoset kun en koskaan käytä sitä puolta.
Toisen puolen rappusen alle suunnittelen lisäöljysäiliötä hydraalikalle.Toimii kun tekee uuden imuputken pumpusta uuden säiliön pohjalle.alkuperäinen putken paikalla uusi putki joka liittää tankit toisiinsa.
Perniössä Sulevin pajalla ovat tehneet jo monta,ja hyvät kokemukset.Öljy pysyy kylmempänä kovassa käytössä.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Re: Ralliratti
http://kuvablogi.com/nayta/2384706/ Tässä lopputulos.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80