Ilmastonmuutos ja Belarus
Valvoja: pelarusmaisteri
Ilmastonmuutos ja Belarus
Kannattaako kärsiä huonoa omaatuntoa kun käynnistäessäni Belkkua kylmiltään se puskee vahvasti sinistä savua.Samaten kun painan kaasun pohjaan maantielle päästessäni niin sininen savu täyttää tienoon.
Siis saastutan ympäristöäni kun ajelen vanhalla traktorilla.
Siis saastutan ympäristöäni kun ajelen vanhalla traktorilla.
Kannattaa seurata syökö moottori miten hirveästi öljyä, sekä myös tarkistaa suuttimet sekä pumpun ajoitus. Sinuna olisin huoletta ilmanstonmuutoksessa, valtameristä kun käytännössä lähestulkoon kaikki hiilidioksidi tulee.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Se on tuolle belaruksen etukammiokoneelle melkein ominaisuus tuo savutus kylmänä, ehkä tuon sinisen takia voisi kuitenkin tarkistella -MTZ- mainitsemia paikkoja.
Ajelet nyt vanhalla traktorilla, mutta vaikka vaihtaisit uuteen niin ei se uusi traktorikaan päästöittä synny. Toisekseen lentokone pörrätessään jossain eksoottisissa maissa tuottaa varmaan enemmän päästöjä kuin sinun belaruksesi on olemassa oloaikanaan tuupannut pakoputkestaan
Vaikea sanoa sitä että kannattaako kärsiä huonoa omatuntoa. Ehkä, eihän öljyn polttamisesta tulevat päästöt ilmastoon kuulu, ja vauhdittavat osaltaan sitä valtameristä vapautuvaa hiilidioksidia.
Ajelet nyt vanhalla traktorilla, mutta vaikka vaihtaisit uuteen niin ei se uusi traktorikaan päästöittä synny. Toisekseen lentokone pörrätessään jossain eksoottisissa maissa tuottaa varmaan enemmän päästöjä kuin sinun belaruksesi on olemassa oloaikanaan tuupannut pakoputkestaan
Vaikea sanoa sitä että kannattaako kärsiä huonoa omatuntoa. Ehkä, eihän öljyn polttamisesta tulevat päästöt ilmastoon kuulu, ja vauhdittavat osaltaan sitä valtameristä vapautuvaa hiilidioksidia.
Minski traktor paras traktor!
Mun 505:seen tekee yksi västäräkki pesän joka vuosi, olipa yhden kk seisomassa kone poikasten takia
Eiköhän se silloin osallistunut päästötalkoisiin ihan tarpeeksi
Eiköhän se silloin osallistunut päästötalkoisiin ihan tarpeeksi
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Oli jossakin ylen ohjelmassa mielenkiintoinen vertaus. Lentomatka Australiaan per matkustaja päästää yhtä paljon hiilidioksidia ilmakehään kuin työmatkat henkilöautolla 20km/suunta seitsemän vuoden aikana!
Lentomatka intiaan päästi saman verran kuin kolmen vuoden työmatkat. Jos siis haluaa säästää luontoa, niin kotimaan matkailu on se väline.
Lentomatka intiaan päästi saman verran kuin kolmen vuoden työmatkat. Jos siis haluaa säästää luontoa, niin kotimaan matkailu on se väline.
Valmet 361 II
Valmet 465-4
Valtra C1112-4
Valmet 465-4
Valtra C1112-4
Käytännössähän koneesta ei oteta läheskään koko matkan aikana täysiä tehoja, käytännössä vain nousussa. Otetaan tarpeeksi korkeutta ja liukumalla sitten kohti päämäärää.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Torstin kanssa olen vähän samaa mieltä että uuden auton tai traktorin valmistuskin saastuttaa.Jos ostat uuden koneen ja annat vanhan vaihdossa niin kohta joku ajelee sun vanhalla ja itse ajelet uudella mikä kuitenkin aiheuttaa päästöjä vielä jonkinverran.Mielestäni on taloudellisinta ja ekologisinta jos puhutaan autoista ,käyttää vanha aivan loppuun ja romuttaa se ja hankkia vähän käytetty tilalle mistä kalleimmat eurot on jo kuluneet pois.
Jaaha en ole ainoa kenen Belaruksen pellin alle pesän vääntää.Vilske kirjoitti:Mun 505:seen tekee yksi västäräkki pesän joka vuosi, olipa yhden kk seisomassa kone poikasten takia
Eiköhän se silloin osallistunut päästötalkoisiin ihan tarpeeksi
Kesällä löysin myös västäräkin pesän 501:sen pellin alta tosin oli edempänä.Siirrettiin pesä munineen turvallisempaan paikkaan kun oli pakottavaa tarvetta ajaa.
Viikon seisoskelun jälkeen tekivät toisen pesän
Ens keväänä klapi savotan jälkeen en sammuta lainkaan josko sitten eivät pesiytyisi.
Kieltämäti on tullut mieleen että missäs västäräkki viettää talvilomansa, oliskohan belkku jo sieltä tuttu
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Se on kyllä erittäin kodikas tuo belaruksen lohko, laitan kuvankin:
http://www.belkku.fi/kodikas.JPG
http://www.belkku.fi/kodikas.JPG
Minski traktor paras traktor!