Kaveria ei jätetä
Lähetetty: 07 Marras 2007, 10:26
Nostin tuolta TCF:n foorumilta yhen vanhan jutun esille, kun nimim. Kasakka on kysynyt neuvoa, mutta jäänyt täysin ilman vastausta . Kasakallehan tieto on jo myöhässä, mutta jos nyt kuitenkin asiaa ruodittaisiin, että vastasuuvven varalle ois tietoa jaettavana.
"Tulipa käytettyä 820 belarus kolmessa osassa, eli käytin vaihdelaatikon irti ja korjasin siinä ilmenneen hammasvian. Homma meni hienosti siihen saakka kunnes kaatelin uudet öljyt laatikkoon. Tarkistusroppuun asti (nelivedon kartaanin takana) lisäilin öljyä ja olin tyytyväinen työni tulokseen, kunnes maailma romahti.
Öljyä rupesi hiljalleen tihkumaan kytkinkopan etuosasta, pohjassa olevasta luukusta, ilmeisesti kytkimen tarkistusluukun raosta.
Missä meni vikaan, tuliko sittenkin lorautettua liikaa öljyä lootaan ???
Kuiva kytkinhän tässä on?
Onko kukaan tutkinut kytkinkoppaa ja sen sisuksia tarkemmin missä olisi voinut mennä vikaan. Kuriositeettina mainittakoon että kytkinakseli (se ylempi) käytettiin irti ja työnnettiin takaisin paikalleen.
Onko siellä kopassa jotain tiivisteitä estämässä öljyn eteneminen, asennusvaiheessa näytti että ainakaan siinä takapäässä (vaihteiston puoleisessa) ei olisi ollut, mutta syvemmälle ei tullut katsottua.
Onko jostain joku pakeliitti tiiviste päässyt kuivumaan? vai onko vain tullut kaadettua liikaa öljyä lootaan??
Jos jollakulla on hyviä visioita asiasta niin kiitoksella otetaan vastaan."
tuossa pari kuvaa aiheeseen liittyen
http://i108.photobucket.com/albums/n27/ ... an0060.jpg
http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... 25&atype=3
Jos öljynpinta on ollut tarkastusropun tasolla, eihän sitä sillon liikaa oo ollu. Eli öljynpintahan sillon on suunnilleen voimalinjan alemman akselin keskilinjan tasolla, eli ei pitäisi päästä tunkeutumaan kytkinkoppaan kuin akselin etupään peittävän peltiluukun (kytkinkopan kuivalla puolella) välistä, paperitiivistehän siellä on, mutta jos kone ei oo ollu poikki siitä välistä, eikä peltiluukkua avattu niin mitenkähän se nyt siitä olis alkanu vuotaan, mutta kytkimen luukku alta auki, niin siitä pitäis päästä katsomaan em. ala-akselin pää luukkuineen.
"Tulipa käytettyä 820 belarus kolmessa osassa, eli käytin vaihdelaatikon irti ja korjasin siinä ilmenneen hammasvian. Homma meni hienosti siihen saakka kunnes kaatelin uudet öljyt laatikkoon. Tarkistusroppuun asti (nelivedon kartaanin takana) lisäilin öljyä ja olin tyytyväinen työni tulokseen, kunnes maailma romahti.
Öljyä rupesi hiljalleen tihkumaan kytkinkopan etuosasta, pohjassa olevasta luukusta, ilmeisesti kytkimen tarkistusluukun raosta.
Missä meni vikaan, tuliko sittenkin lorautettua liikaa öljyä lootaan ???
Kuiva kytkinhän tässä on?
Onko kukaan tutkinut kytkinkoppaa ja sen sisuksia tarkemmin missä olisi voinut mennä vikaan. Kuriositeettina mainittakoon että kytkinakseli (se ylempi) käytettiin irti ja työnnettiin takaisin paikalleen.
Onko siellä kopassa jotain tiivisteitä estämässä öljyn eteneminen, asennusvaiheessa näytti että ainakaan siinä takapäässä (vaihteiston puoleisessa) ei olisi ollut, mutta syvemmälle ei tullut katsottua.
Onko jostain joku pakeliitti tiiviste päässyt kuivumaan? vai onko vain tullut kaadettua liikaa öljyä lootaan??
Jos jollakulla on hyviä visioita asiasta niin kiitoksella otetaan vastaan."
tuossa pari kuvaa aiheeseen liittyen
http://i108.photobucket.com/albums/n27/ ... an0060.jpg
http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... 25&atype=3
Jos öljynpinta on ollut tarkastusropun tasolla, eihän sitä sillon liikaa oo ollu. Eli öljynpintahan sillon on suunnilleen voimalinjan alemman akselin keskilinjan tasolla, eli ei pitäisi päästä tunkeutumaan kytkinkoppaan kuin akselin etupään peittävän peltiluukun (kytkinkopan kuivalla puolella) välistä, paperitiivistehän siellä on, mutta jos kone ei oo ollu poikki siitä välistä, eikä peltiluukkua avattu niin mitenkähän se nyt siitä olis alkanu vuotaan, mutta kytkimen luukku alta auki, niin siitä pitäis päästä katsomaan em. ala-akselin pää luukkuineen.