Ergonomia
Valvoja: pelarusmaisteri
Ergonomia
Tässä jo hetken ihmetellyt tuota 501:n ohjaamo rakennetta tai lähinnä sitä mitä varten penkki pitää olla keskellä ohjaamoa sivu suunnassa kun ratti ja kaikki muu on toisessa sivussa.No se onkin Fernmon kajuutta ja liekö siellä istuimen paikka suunniteltu.
Käyn kyllä hakemassa Utista täys leveän istuimen parantaa varmaan käytettävyyttä kummasti,olen tässä jo testaillut kaikenlaisilla vanerin kappaleilla asiaa
Käyn kyllä hakemassa Utista täys leveän istuimen parantaa varmaan käytettävyyttä kummasti,olen tässä jo testaillut kaikenlaisilla vanerin kappaleilla asiaa
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
Belkkuinsinöörillä on varmaan ollut ajatuksena antaa repsikalle lisää tilaa siirtämällä rattiakseli oikealle keskilinjasta, sama käytäntö on vielä vallalla tuossa uudessa 3-sarjassa.
Kieltämättä on helppoa ajaa nostolaitteessa olevaa työkonetta esim. niittomurskainta kun on vähän niinkun linjalla seuraamassa niitetyn ja niittämättömän reunaa.
Fermon aikana oli idän ja lännen kohtaaminen ristiriidassa ergonomian kanssa
Ei taida olla uudessa jond deeressäkään ratti olla ihan keskellä, kun meinaan naapurin isäntä ihmetteli pojan kylvöjälkeä kun tämä oli sihtaillut ajolinjoja koneen keskikohdasta kylvötyön aikana
Kieltämättä on helppoa ajaa nostolaitteessa olevaa työkonetta esim. niittomurskainta kun on vähän niinkun linjalla seuraamassa niitetyn ja niittämättömän reunaa.
Fermon aikana oli idän ja lännen kohtaaminen ristiriidassa ergonomian kanssa
Ei taida olla uudessa jond deeressäkään ratti olla ihan keskellä, kun meinaan naapurin isäntä ihmetteli pojan kylvöjälkeä kun tämä oli sihtaillut ajolinjoja koneen keskikohdasta kylvötyön aikana
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
No eipä tuu ainakaan keskiviivan roikkujia belkkukuskeista
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Pikkasen olen ajellut 80-luvulla 82 missä femmon hytti ja tootemiohjaus,se meni yllätävän vakaasti eikä muistikuvaa että olisi mitenkään "vaikea"
Saan minäkin tutustua 1025 myötä orkinaali suunnitteluun,meinaan aikesammat omistamani on kotimaisilla kopeilla.Se että ratti on pikkasen oikealla ei mua haittaa plussana että apurilla enemmän tilaa,ja mahtuu esm. jääkaappi paremmin.En kuitenkaan ole löytänyt ihan hyvää ajoasentoa tosta grammerista.Olen päättänyt vaihtaa ilmatuoliin missä enemmän säätöjä.Hytin lattia on tässä belaruksen omassa kopissa pikkasen liian korkealla,eikä penkki nouse tarpeeksi.Päävaihdekeppiin ostin tuningnupin, ergonomia parani.
Melua sai aikas paljon alemmas kahdella tuubilla sikaflexillä ja eristysmatolla hytin ja konehuonen väliin.
Joikka on mahtava parannus,mutta nostolaitteen kakstoimivipu sai olla vielä mukana.
Tossa 16/8 vaihdeaskissa on plussana helppo suunnanvaihto,mutta kärryn kanssa isopuolen ykkönen on liian iso lähteä,joutuu pelaan alueen kanssa eikä se ole ihan helppoa kun joutuu heilauttaa oikealle ja eteen ja taas takas vasempaan ja eteen ja samalla päävaihteen sirtää neloselta ykköselle.Neljä päävaihdetta sujahtaa sitten kun tyhjää vaan vaikka onkin synkronoituja ei ois uskonut.
Pikkasen meni ohi alkuperäisen jutun.
Saan minäkin tutustua 1025 myötä orkinaali suunnitteluun,meinaan aikesammat omistamani on kotimaisilla kopeilla.Se että ratti on pikkasen oikealla ei mua haittaa plussana että apurilla enemmän tilaa,ja mahtuu esm. jääkaappi paremmin.En kuitenkaan ole löytänyt ihan hyvää ajoasentoa tosta grammerista.Olen päättänyt vaihtaa ilmatuoliin missä enemmän säätöjä.Hytin lattia on tässä belaruksen omassa kopissa pikkasen liian korkealla,eikä penkki nouse tarpeeksi.Päävaihdekeppiin ostin tuningnupin, ergonomia parani.
Melua sai aikas paljon alemmas kahdella tuubilla sikaflexillä ja eristysmatolla hytin ja konehuonen väliin.
Joikka on mahtava parannus,mutta nostolaitteen kakstoimivipu sai olla vielä mukana.
Tossa 16/8 vaihdeaskissa on plussana helppo suunnanvaihto,mutta kärryn kanssa isopuolen ykkönen on liian iso lähteä,joutuu pelaan alueen kanssa eikä se ole ihan helppoa kun joutuu heilauttaa oikealle ja eteen ja taas takas vasempaan ja eteen ja samalla päävaihteen sirtää neloselta ykköselle.Neljä päävaihdetta sujahtaa sitten kun tyhjää vaan vaikka onkin synkronoituja ei ois uskonut.
Pikkasen meni ohi alkuperäisen jutun.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Oottkos huomannut että grammerissa on 3 korkeus asentoo, löytyy kun nostaa penkkii ilman painoo. Varmaan tiedätkin tuon jutun
826:ssa on pienet korotuspalat penkin ja hytinpohjan välissä.
826:ssa on pienet korotuspalat penkin ja hytinpohjan välissä.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Joo hyvin se tuokin menee ei siinä senpuoleen mutta pikku hiljaa alkanut häiritsemään.Alunperinhän ollut leveä penkki näin vaan tuolla traktori purkaamolla niitä,tiedä vaikka ton munkin istuin siellä seassa.
Taas menty pilaamaan hyvä suunnittelu länsimaisella hapatuksella
Taas menty pilaamaan hyvä suunnittelu länsimaisella hapatuksella
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
Ei vissiin ole mun tuolissa,piti oikein valosaan aikaan katella, en ole mitään korkeusvipua bongannut.Missä sen kuuluis olla? jos vaikka ois mennut poikki?Vilske kirjoitti:Oottkos huomannut että grammerissa on 3 korkeus asentoo, löytyy kun nostaa penkkii ilman painoo. Varmaan tiedätkin tuon jutun
826:ssa on pienet korotuspalat penkin ja hytinpohjan välissä.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Otat vaan istuimen reunoista kiinne ja nostat ylöspäin, ei siinä mitään vipuu sille korkeussäädölle oo.
Jotain 60mm pitäis löytyy sitä korkeussäätöä.
Näin ainakin grammerin penkeissä.
Jotain 60mm pitäis löytyy sitä korkeussäätöä.
Näin ainakin grammerin penkeissä.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Mulle välähti kun olin mitä tarkoitit kun olin kirjoittanut viestini ja menin ulos.Mulla kun on 20v aukko progressin jälkeen,en esm.ole ajanut 920;sella.Jo vain nyt tuntuu ajoasento hyvälle,penkki kun oli ala-asennossa,kiitti sulle en olisi hoksinut tuota ite.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Mä päätin vaihtaa 1025;seen ilmajakkaran.Simon Porin traktoriosalla sattui olemaan samanlainen spearsi kun on nyykkäri ensiasennuksessa.
Teetti kyllä sovittamista saada se sopimaan,nyt oli ongelmana liika korkeus.
Kun pulttasin suoraan lattialle ja poistin muutamat holkit sain sopivalle korkeuden,tosin pohjaluukkua ei enään saa auki.No sinne ei tässä mallissa olekaan oikein asiaa.
Mä pulttasin tuolin kolme senttiä rattilinjasta keskellepäin jotta olisi enemmän tilaa nostolaitevivulle.
Kokeilin päivän eikä tuntunut oikein hyvälle,siirsin sitten jakkaran ratin taakse ja nyt on hyvä istua.
Nostolaitevivun hallinta kyynärnoja alhalla on pikkasen hankalaa,mutta nostamalla noja ylös ei tuota ongelmaa.
Mukavuus nousi kyllä huomattavasti.
Teetti kyllä sovittamista saada se sopimaan,nyt oli ongelmana liika korkeus.
Kun pulttasin suoraan lattialle ja poistin muutamat holkit sain sopivalle korkeuden,tosin pohjaluukkua ei enään saa auki.No sinne ei tässä mallissa olekaan oikein asiaa.
Mä pulttasin tuolin kolme senttiä rattilinjasta keskellepäin jotta olisi enemmän tilaa nostolaitevivulle.
Kokeilin päivän eikä tuntunut oikein hyvälle,siirsin sitten jakkaran ratin taakse ja nyt on hyvä istua.
Nostolaitevivun hallinta kyynärnoja alhalla on pikkasen hankalaa,mutta nostamalla noja ylös ei tuota ongelmaa.
Mukavuus nousi kyllä huomattavasti.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Tänään tuli lingotessa kommenttia onks Belaruksessa suunnanvaihdin kun noin vikkelää vaihtuu kulku suunta
Onneksi on keskellä toi vaihde kampi ei tarvi ihmetellä,vasurilla vaihteet ja oikealla nostolaite/etu kuormain.
Eli ei se huono voi olla jos traktoreita tuntemattomien kommentit tota luokkaa.Joku uudempi viereisellä tontilla ja kuulemma liikekkin lakkas alvariinsa
Onneksi on keskellä toi vaihde kampi ei tarvi ihmetellä,vasurilla vaihteet ja oikealla nostolaite/etu kuormain.
Eli ei se huono voi olla jos traktoreita tuntemattomien kommentit tota luokkaa.Joku uudempi viereisellä tontilla ja kuulemma liikekkin lakkas alvariinsa
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 27 Heinä 2007, 19:33
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nuhvissakin ratti on tunnetusti "sivussa", ja mielestäni se on todella hyvin siinä! Tieajossa käden saa lepäämään polven päälle, valmetissa ei yllä samalla tavalla.Vilske kirjoitti:Belkkuinsinöörillä on varmaan ollut ajatuksena antaa repsikalle lisää tilaa siirtämällä rattiakseli oikealle keskilinjasta, sama käytäntö on vielä vallalla tuossa uudessa 3-sarjassa.
Kieltämättä on helppoa ajaa nostolaitteessa olevaa työkonetta esim. niittomurskainta kun on vähän niinkun linjalla seuraamassa niitetyn ja niittämättömän reunaa.
Fermon aikana oli idän ja lännen kohtaaminen ristiriidassa ergonomian kanssa
Ei taida olla uudessa jond deeressäkään ratti olla ihan keskellä, kun meinaan naapurin isäntä ihmetteli pojan kylvöjälkeä kun tämä oli sihtaillut ajolinjoja koneen keskikohdasta kylvötyön aikana