Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Lueskelin eilen asiasta ruotsalaisten mietteitä ja samaa ne mietti nekin. Arvelivat että tokkopa ainuttakaan autoa menee kaupaksi. Paku maksaa 192000kr eli suunnilleen 19200 brysselin ruplaa.
Patrioteista jotkut pitivätkin, niiden hinnat oli 230-250tkr. Ruotsista saa uazeja ainoastaan bensakäyttöisenä.
Patrioteista jotkut pitivätkin, niiden hinnat oli 230-250tkr. Ruotsista saa uazeja ainoastaan bensakäyttöisenä.
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Nykypäivän venäläistä koneenrakennusta. Kauas on jääneet NL:n ajat, jotka Valko-Venäjällä elävät vielä vahvoina: https://www.youtube.com/watch?v=I_7e1wsId_0
Rossija24-uutiskanavan Mashinostroenie(koneenrakennus) -sarja kertoo tämän päivän venäläisestä teollisuudesta. Esimerkkijaksossa uralin alueella rakennettava vaijerikaivinkone, Brjanskin uudet veturit ja Tverissä tehtävät tela- ja kumialustaiset kaivinkoneet. Viimeinen noista voisi olla kerhomatkan kohde: junalla ei mahdottoman kaukana, ei edes bussilla ja nuo saattaisivat kiinnostaakin kerhon käyttäjiä. Vaijerikaivinkoneet soveltuvat vain isoille työmaille ja kenelläpä täällä meillä olisi metriäkään rautatietä.
Rossija24-uutiskanavan Mashinostroenie(koneenrakennus) -sarja kertoo tämän päivän venäläisestä teollisuudesta. Esimerkkijaksossa uralin alueella rakennettava vaijerikaivinkone, Brjanskin uudet veturit ja Tverissä tehtävät tela- ja kumialustaiset kaivinkoneet. Viimeinen noista voisi olla kerhomatkan kohde: junalla ei mahdottoman kaukana, ei edes bussilla ja nuo saattaisivat kiinnostaakin kerhon käyttäjiä. Vaijerikaivinkoneet soveltuvat vain isoille työmaille ja kenelläpä täällä meillä olisi metriäkään rautatietä.
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Joo varmasti olisi mukava käydä tutustumassa kun on tosiaan kohtuu lähellä. Kyllä venäläiset hallitsevat huipputekniikan ja osaaminen on huippua. Mutta joku siellä on järjestelmässä vielä pahasti vinksallaan. Tarkoitan, etteivät ole saaneet aikaiseksi N-liiton eikä Putinin aikana yhtään sellaista kulutustavaraa, joka olisi räjäyttänyt markkinat, (lukuun ottamatta Kalasnikovia ja Stolishjana votkaa). Suomesta sentään puskettu maailman markkinoille Nokian puhelimet, Wärtsilän laivadieselit ja Rauman pienoissukellusveneet, joita taidettiin ostaa myös N-liittoo jotain veden alaisia tutkimuksia varten...hmmmm?
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Eipä nuo laivadieselit ja sukelluspallot nyt mitään kuluttajatuotteita ole millään mittarilla mitattuna. Jos noin ajattelee niin onhan venäläisillä T90-tankit ja Su-35 -hävittäjät. Totta on ettei sieltä ole tullut kaksisia kuluttajatuotteita, ellei Vostok-kelloja ja Zenit-kameroita lasketa. Jälkimmäisiä ei ainakaan enää valmisteta.
Videossa näkee sen, mitä olen yrittänyt aiemminkin tuoda ilmi, että kaikki valmistaminen tapahtuu länsimaisella teknologialla. Venäläisistä tuotantokoneista ei ole mihinkään.
Videossa näkee sen, mitä olen yrittänyt aiemminkin tuoda ilmi, että kaikki valmistaminen tapahtuu länsimaisella teknologialla. Venäläisistä tuotantokoneista ei ole mihinkään.
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Sukelluspalloista piti tulla ja olisi todennäköisesti tullut maailman laajuinen hittituote. Sitä ennakoi Ranuan Simojärvellä muutaman kesän seilannut pienoissukellusvene, joka kuljetti turisteja järven yhdessä syvänteessä. Mutta jenkit kielsivät pallon rakentamisen ja myynnin mukamas high tec sotilaallisena tiedustelu- / taisteluvälineenä. Se oli sitten siinä kuten Repolan pääjohtaja T.M. taannoin kertoi A-studiossa. Zenitistä jäänyt mieleen, että kun sillä otti kuvan, kameran koneistosta kuului samanlainen ääni kuin olisi kiskaissut hirvikiväärin lukon latinkiin.
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Jokaisella itseään kunnioittavalla merkillä pitää nykyään olla tuollainen https://www.youtube.com/watch?v=_DDxM9qepLw
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Tuolla: http://www.gorod.gatchina.biz/arz218 oikeaa teknologiaa ja pikasilmäyksellä katsottuna töissä olleet hieman eri hitsarit mitä belkun tehtaalla. Pietarin lähellä Hatsinassa on lentokonemoottoreiden korjaaamon museo. Kiva näyttely, ilmainen pääsy ja hienoja laitteita. Käynti pitää varata etukäteen ja onnistuu viikonloppuisin. Saman rakennuksen pihassa on 1:1 malli maailman ensimmäisestä sarjavalmisteisesta sukellusveneestä vuosilta 1881-1882.
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Belarus 952(.2) vm 2006
Belarus progress 825 vm 1985
Belarus 820 vm 1983
Belarus 521 vm 1978 projekti
Belarus 806 HX turbo
DT 75 vm 1987
Belarus progress 825 vm 1985
Belarus 820 vm 1983
Belarus 521 vm 1978 projekti
Belarus 806 HX turbo
DT 75 vm 1987
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Belarus 952(.2) vm 2006
Belarus progress 825 vm 1985
Belarus 820 vm 1983
Belarus 521 vm 1978 projekti
Belarus 806 HX turbo
DT 75 vm 1987
Belarus progress 825 vm 1985
Belarus 820 vm 1983
Belarus 521 vm 1978 projekti
Belarus 806 HX turbo
DT 75 vm 1987
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Tätä ei tuotu pohojanmaalle https://zen.yandex.ru/media/trucksplane ... 2c83dad41b
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Eihän sille olis ollut estettä kun tekstissä sanotaan että MTZ-82K pystyy työskentelemään rinteillä, joiden jyrkkyys on jopa 20 astetta, sekä tasaisilla pinnoilla.kaikkonen kirjoitti: ↑01 Kesä 2020, 18:20 Tätä ei tuotu pohojanmaalle https://zen.yandex.ru/media/trucksplane ... 2c83dad41b
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Lisätty kerhon kotisivun videoihin arkistosta kerhon ensimmäisen virallisen kyntöpäivän video vuodelta 2007 eli kerhon perustamisvuodelta.
https://www.belkku.fi/luokittelemattoma ... aiva-2007/
https://www.belkku.fi/luokittelemattoma ... aiva-2007/
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Lisätty 2020 kyntöpäivä video kerhon kotisivulle.
https://www.belkku.fi/luokittelemattoma ... 020-video/
https://www.belkku.fi/luokittelemattoma ... 020-video/
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Oheisella videolla reilun puolen tunnin kierros Kirovin tehtaalta, missä Kirovets-traktorit näkevät päivänvalon. Lopussa myös pieni koeajokierros traktorilla.
Kielitaito auttaa tässä mutta pelkkää videotakin katsomalla saa käsityksen paikoista. Traktorit ovat ainakin päällisin puolin melko hyvin onnistuneet häivyttämään itäkoneen tuntomerkit. Myös valmistuslinjat on pantu täysin uusiksi ja hyödyntävät tämän päivän teknologiaa.
https://www.youtube.com/watch?v=lMG0Pu8kZMM
Kielitaito auttaa tässä mutta pelkkää videotakin katsomalla saa käsityksen paikoista. Traktorit ovat ainakin päällisin puolin melko hyvin onnistuneet häivyttämään itäkoneen tuntomerkit. Myös valmistuslinjat on pantu täysin uusiksi ja hyödyntävät tämän päivän teknologiaa.
https://www.youtube.com/watch?v=lMG0Pu8kZMM
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
https://www.youtube.com/watch?v=aLcYR77ALhg
Kooste "Maataloustekniikka-90" -näyttelystä, rakennuskannasta päätellen Moskovasta. Videolla vilahtaa kone jos toinenkin niin idästä kuin lännestäkin, osa tutun näköisiä. Tainnut tuohon aikaan jo olla se, että tarjonta luo kysynnän.
Kooste "Maataloustekniikka-90" -näyttelystä, rakennuskannasta päätellen Moskovasta. Videolla vilahtaa kone jos toinenkin niin idästä kuin lännestäkin, osa tutun näköisiä. Tainnut tuohon aikaan jo olla se, että tarjonta luo kysynnän.