Mtz-501 osia
Valvoja: pelarusmaisteri
Mtz-501 osia
Ostetaan ehjä takapyörän napa+kiila.
Ovenkahvat oikeelle puolelle.
Tuulilasi.
Kytkimen palautusjousi.
Jarruvalon katkaisin.
Hehkut.
Ovenkahvat oikeelle puolelle.
Tuulilasi.
Kytkimen palautusjousi.
Jarruvalon katkaisin.
Hehkut.
Re: Mtz-501 osia
Terve olete ko saanut halutua osi tai voin ko teha tarjouksen.meinulta saa myös kaiki muida varaosi belarus raktotein tarvitessa remonti homma
Re: Mtz-501 osia
Nyt tarvis vissiin: 1. uuden startin kun (vanha syö heti akun eikä jaksa pyrittää kunnolla). 2. Suuttimet (nelos pytty nakuttaa,mutta loppuu kun avaa polttoaineputken). 3. Yhden työntötankon koneeseen(yks vääntynyt) ja toi takanapakin ois vielä hakusessa.. Myöhemmin keväällä menee kaikki renkaat uusiks..
Eli jos kyseisiä kamoja nurkissa tai käytte venäjän puolella niin laittakaa viestiä kiitos!!
Eli jos kyseisiä kamoja nurkissa tai käytte venäjän puolella niin laittakaa viestiä kiitos!!
Re: Mtz-501 osia
Startista kannattaa kattoa hiilet ja putsata se kunnolla.
Vedellä saa huuhdeltua sotkut sisältä kunhan muistaa jarrusprayllä sen jälkeen putsata niin ei ruostu tai hapetu.
Valmetin startti ei jaksanut pyörittää ja vei akkua nopeasti, parani putsaamalla hiilet oli vielä hyvät, mutta mustassa töhnässä koko hiilisilta.
Venttiilin työntötangon jos katkaisee niin mitään rautasahaa nopeampaa ei kannata käytää voi tulla silmille koko tikku.
Vedellä saa huuhdeltua sotkut sisältä kunhan muistaa jarrusprayllä sen jälkeen putsata niin ei ruostu tai hapetu.
Valmetin startti ei jaksanut pyörittää ja vei akkua nopeasti, parani putsaamalla hiilet oli vielä hyvät, mutta mustassa töhnässä koko hiilisilta.
Venttiilin työntötangon jos katkaisee niin mitään rautasahaa nopeampaa ei kannata käytää voi tulla silmille koko tikku.
952Gl isme 140L kuormain
Re: Mtz-501 osia
Minulla oli sama vika belkussa vuosi sitten ja aukaisin startin niin oli mustaa likaa joka paikka täynnä ja kenttäkäämin eristys oikosessa. Edellinen omistaja oli jo kerran teipannut eristystä. Puhdistus ja käämin teippaus ja jälleen toimi kuin uusi startti. Vei ennen korjausta akun nopeasti tyhjäksi kun oli oikosessa runkoon ja starttasi huonosti. Jos nyt olisi startin osto ostaisin Greeneltä sen 80 e alennusvaihteellisen startin jolloin lähtee paremmin käyntiin (pyörittää nopeasti) ja heikoimmillakin akuilla.Komppa kirjoitti:Nyt tarvis vissiin: 1. uuden startin kun (vanha syö heti akun eikä jaksa pyrittää kunnolla).
Lonksuuko takanapa vai mikä vikana . Minulla lonksui takanapa kun oli takimmaiset ruuvit olleet löysällä se oli kulunut ja kiila ei pysynyt paikallaan. Kolmeen eri kertaan kiristin ruuveja (välillä ajellen) metrisellä jatkovarrella niin lujaan kuin vain jaksoi vääntää ja lopulta alkoi kiila pysyä paikoillaan ja ei rengas lonksu. Niitten ruuvien vääntömomentti on muuten 300 Nm eli saa vääntää lujaan !!Komppa kirjoitti: toi takanapakin ois vielä hakusessa..
Re: Mtz-501 osia
Napa lonksuu juu ja siitä puuttuu kiila ja se päässä oleva säätäruuvi. Pultit on ihan jumissa ja muljattu pilalle. Napa yritetty joskus hitsatakin kiinni, mutta sekään ei ole pitänyt joten rengas pienen hitsaus palon varassa ettei tipu akselilta.katoi kirjoitti:
Lonksuuko takanapa vai mikä vikana . Minulla lonksui takanapa kun oli takimmaiset ruuvit olleet löysällä se oli kulunut ja kiila ei pysynyt paikallaan. Kolmeen eri kertaan kiristin ruuveja (välillä ajellen) metrisellä jatkovarrella niin lujaan kuin vain jaksoi vääntää ja lopulta alkoi kiila pysyä paikoillaan ja ei rengas lonksu. Niitten ruuvien vääntömomentti on muuten 300 Nm eli saa vääntää lujaan !!
Re: Mtz-501 osia
Tuosta takanapa uusi ja pultit mukana http://pmkaubamaja.ee/index.php?page=sh ... 20&lang=fi
Minä kerkisin kysellä omaan Belkkuun napaa mutta ei tarvinnut ostaa. Oli muuten käytetty Suomessa purkaamolla 200 e ja AK:lla uusi 250 e ja Greenellä 88 e. On hinnoissa vähän ilmaa Suomessa
Minä kerkisin kysellä omaan Belkkuun napaa mutta ei tarvinnut ostaa. Oli muuten käytetty Suomessa purkaamolla 200 e ja AK:lla uusi 250 e ja Greenellä 88 e. On hinnoissa vähän ilmaa Suomessa
Viimeksi muokannut katoi, 30 Tammi 2012, 20:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mtz-501 osia
En jaksa ymmärtää miksi ei korjata vaan hitsaillaan väärällä langalla ja huonosti.Komppa kirjoitti:Napa lonksuu juu ja siitä puuttuu kiila ja se päässä oleva säätäruuvi. Pultit on ihan jumissa ja muljattu pilalle. Napa yritetty joskus hitsatakin kiinni, mutta sekään ei ole pitänyt joten rengas pienen hitsaus palon varassa ettei tipu akselilta.katoi kirjoitti:
Lonksuuko takanapa vai mikä vikana . Minulla lonksui takanapa kun oli takimmaiset ruuvit olleet löysällä se oli kulunut ja kiila ei pysynyt paikallaan. Kolmeen eri kertaan kiristin ruuveja (välillä ajellen) metrisellä jatkovarrella niin lujaan kuin vain jaksoi vääntää ja lopulta alkoi kiila pysyä paikoillaan ja ei rengas lonksu. Niitten ruuvien vääntömomentti on muuten 300 Nm eli saa vääntää lujaan !!
En muista mitä joskus irroittelin rälläkällä kun oli pieneen hitsattu kun pelkällä pultilla olisi selvinnyt Itse asiassa laitoin osan remontin jälkeen pultilla kiinni ja on varmaan vieläkin kiinni.
952Gl isme 140L kuormain
Re: Mtz-501 osia
Niinpä.. toisaalta toi mun belkku oli myös maalattu sinisellä lateksilla pensselin kanssa himmentämättömän alkuperäis maalin päälle et kaikkea voi odottaa.. Toisaalta eipä tuo ollut kalliskaan kun pelastin sen autoliikkeen takapihalta muksujen pahoinpitelyn jälkeen. (startin/laturin johdot revitty irti ja pari lasia kivitetty rikki)Nikuzai kirjoitti:
En jaksa ymmärtää miksi ei korjata vaan hitsaillaan väärällä langalla ja huonosti.
En muista mitä joskus irroittelin rälläkällä kun oli pieneen hitsattu kun pelkällä pultilla olisi selvinnyt Itse asiassa laitoin osan remontin jälkeen pultilla kiinni ja on varmaan vieläkin kiinni.
Re: Mtz-501 osia
Autojen ja koneiden särkeminen menee siihen kategoriaan mistä pitäisi olla rangaistuksena julkinen ruoskinta ja kirkonpoltto, hautakivien kaatelusta lisäksi jalkapuuta pari viikkoa.
Loppuisi wannabe satanismi kun 25 pakkasessa pultsari kusee naamalle kauppatorilla ja vielä on viikko jalkapuuta jäljellä
Promille rajaa ei tarvitse laskea vaan kunnon rangaistus. Autovaltiolle oli kenen vaan ja huutokauppaan ja kuski vankilaan alkaen 4 vuotta promillesta ja päälle vuosi per puolikas promille. 2 promillen humalassa olisi tiet turvallisempia 6 vuotta.
Nimim. rattijuopon alle jäänyt, onneksi oli porukoitten WV t6 paku alla niin ei itelle käynyt mitään.
Loppuisi wannabe satanismi kun 25 pakkasessa pultsari kusee naamalle kauppatorilla ja vielä on viikko jalkapuuta jäljellä
Promille rajaa ei tarvitse laskea vaan kunnon rangaistus. Autovaltiolle oli kenen vaan ja huutokauppaan ja kuski vankilaan alkaen 4 vuotta promillesta ja päälle vuosi per puolikas promille. 2 promillen humalassa olisi tiet turvallisempia 6 vuotta.
Nimim. rattijuopon alle jäänyt, onneksi oli porukoitten WV t6 paku alla niin ei itelle käynyt mitään.
952Gl isme 140L kuormain