Käsijarru kysymys
Valvoja: pelarusmaisteri
Käsijarru kysymys
Löytyykö joltain kuvaa käsijarrun toiminnasta? koitin eilen kiristää ku anto periks eikä pitäny enää yhtään, löysäsin pooriakselilta pultin ja käänsin kireämmälle mutta ei ollu mitään vaikutusta. joten varmaan on jotain irronnut sieltä sisältä? eikös se oo siinä oikean puoleisen jarrun päässä se kässäri systeemi? siis 526hx:ssä
mtz-50 501 & 526 HX
Olikohan HX jo tännäkösellä vivuilla:
http://i108.photobucket.com/albums/n27/ ... an0063.jpg
http://i108.photobucket.com/albums/n27/ ... an0064.jpg
vai vanhempi versio:
http://i108.photobucket.com/albums/n27/ ... an0068.jpg
noh, olipa kumpi tahansa niin tuolla kuvassa
http://i108.photobucket.com/albums/n27/ ... an0067.jpg näkyvällä pultilla 14 se säätö tapahtuu normaalisti, jos ei nivelissä ole hirveesti kulumaa. Sama pultti ekassa kuvassa numerolla 3.
Jos pulttia kiristämällä ei ala jarru ottamaan, niin jotakin siellä sisällä on sitten tapahtunu. Sitten ei muutakun rohkeesti em. pultti kokonaan auki ja irti, kotelon pultit auki, niin siitähän se purkautuu ja pääsee näkemään mikä vika. Takarenkaan jos ottaa pois, niin mukavampi työköillä jarrujen parissa. Hyvä tukeminen pitää vaan muistaa, ettei puota konetta syliinsä.
Ja kun on niin pitkälle päässy, niin samoilla lämpimillä sitten purkaa ajojarrun siitä vierestä ja huoltaa senkin.
http://i108.photobucket.com/albums/n27/ ... an0063.jpg
http://i108.photobucket.com/albums/n27/ ... an0064.jpg
vai vanhempi versio:
http://i108.photobucket.com/albums/n27/ ... an0068.jpg
noh, olipa kumpi tahansa niin tuolla kuvassa
http://i108.photobucket.com/albums/n27/ ... an0067.jpg näkyvällä pultilla 14 se säätö tapahtuu normaalisti, jos ei nivelissä ole hirveesti kulumaa. Sama pultti ekassa kuvassa numerolla 3.
Jos pulttia kiristämällä ei ala jarru ottamaan, niin jotakin siellä sisällä on sitten tapahtunu. Sitten ei muutakun rohkeesti em. pultti kokonaan auki ja irti, kotelon pultit auki, niin siitähän se purkautuu ja pääsee näkemään mikä vika. Takarenkaan jos ottaa pois, niin mukavampi työköillä jarrujen parissa. Hyvä tukeminen pitää vaan muistaa, ettei puota konetta syliinsä.
Ja kun on niin pitkälle päässy, niin samoilla lämpimillä sitten purkaa ajojarrun siitä vierestä ja huoltaa senkin.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77