Pohjois-Korean traktorit
Valvoja: pelarusmaisteri
Pohjois-Korean traktorit
Aihen kun on ajankohtainne niin tässä Pohjois-Korealainen traktoritehdas: http://www.youtube.com/watch?v=u1rGkGL0F3Y
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57
Re: Pohjois-Korean traktorit
Huvittava pätkä kyllä kieltämättä Ukot ihan jämynä selostaa ku olisivat jottai valaa lausumassa. Selostajallakin aatteen paloa Lienekö tämäkin heidän johtajansa keksimä kone Ei kyllä kovin kaksiset oo työskentelyolosuhteet, kylymässä ja pimmeessä hallissahan nuo nuita näytti pykäävän, eikä kyllä itse valmis tuotekaan kovin ihmeelliseltä näytä.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: Pohjois-Korean traktorit
Tuosta eteenpäin lisää kuvia, näyttää olevan lisenssi Vladimirilaiselta T-28lta. http://www.flickr.com/photos/j-pics_inf ... /lightbox/
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57
Re: Pohjois-Korean traktorit
Kyllä, selvästikin tehtaassa tehtyjä ja laatu tasanen, kaikista tulee samanvärinen sininen piipuista
Siistit ohjaamot nuissa T-28 kopioissa ja jos tuo moottori on kans samalla käynnistysjärjestelmällä kun orkkis T-28, niin sehän veivataan pensana käymään ja sitten heitetään tiisseliksi. Tässä on kaikista rankimpiin olosuhteisiin tarkotettu, erillisellä imuilmanlämmittimellä varustettu malli http://www.flickr.com/photos/j-pics_inf ... /lightbox/
Siistit ohjaamot nuissa T-28 kopioissa ja jos tuo moottori on kans samalla käynnistysjärjestelmällä kun orkkis T-28, niin sehän veivataan pensana käymään ja sitten heitetään tiisseliksi. Tässä on kaikista rankimpiin olosuhteisiin tarkotettu, erillisellä imuilmanlämmittimellä varustettu malli http://www.flickr.com/photos/j-pics_inf ... /lightbox/
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Re: Pohjois-Korean traktorit
mielenkiintoisen näköisiä raktoreita korealaisilla
Re: Pohjois-Korean traktorit
Aivan upeita vehkeitä. Kaikki tuon suunnittelijat on varmasti palkittu Kim Il Sungin kunniamerkillä. Tai mikä nyt sopiva pellinläimäre siellä onkaan.
Moottori ei ole Belaruksen. Ja se nyt on varmaa etteivät nuo ole itse moottoria suunnitelleet. Venttiilikopat näyttää Zetorilta. Voiko joku vahvistaa?
Moottori ei ole Belaruksen. Ja se nyt on varmaa etteivät nuo ole itse moottoria suunnitelleet. Venttiilikopat näyttää Zetorilta. Voiko joku vahvistaa?
Re: Pohjois-Korean traktorit
Juu, Zetorin poijlta näkyy piirustukset saadun. Kovin samalta näyttää kuin tuo meikäläisen 6711 Zetkan kone
Ikinä ei tiedä kumpaan suuntaan keulan viskaa kun jarrua painaa!
Re: Pohjois-Korean traktorit
Kone muistuttaa zetoria, mutta muutoin yleisilme on sama kuin universalissa. Ei liene ihan laillisin keinoin hankitulla lisenssillä tehdä tuotakaan. On voinut käydä samalla tavalla kuin venäläisille. Neuvostoaikaan kun myytiin lisenssi kiinaan, että saadaan valmistaa kalashnikovin rynnäkkökiväärejä Norinco Type-56 nimellä, niin systeemin romahdettua lisenssi ei sitten ollutkaan enää lainvoimainen. Kiinalaiset kuittasivat tylysti asiasta tiedustelleille venäläisille : "Entäs sitten?"
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: Pohjois-Korean traktorit
Useampaa konetyyppiä näkyy tuossa videolla, mutta tuo missä näkyy tuo ilmakompressori ja erlilliset ventiilikopat taitaa kyllä olla Zetorin kopio. Tuo toinen tyyppi, mikä vilahtaa saattaisi tosiaan olla Universal. Tai sehän on alkujaan lisenssi-Fiat, mitä Romaniassa tekivät.
Ikinä ei tiedä kumpaan suuntaan keulan viskaa kun jarrua painaa!
Re: Pohjois-Korean traktorit
Ja ennen fiatin lisenssituotannon alkua tehtiin belaruksen MTZ-2 ja MTZ-5 malleja lisenssillä.Rokressi kirjoitti:Useampaa konetyyppiä näkyy tuossa videolla, mutta tuo missä näkyy tuo ilmakompressori ja erlilliset ventiilikopat taitaa kyllä olla Zetorin kopio. Tuo toinen tyyppi, mikä vilahtaa saattaisi tosiaan olla Universal. Tai sehän on alkujaan lisenssi-Fiat, mitä Romaniassa tekivät.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: Pohjois-Korean traktorit
http://www.youtube.com/watch?v=RoFVCNIb ... re=related
Tuossa toinen video tuolta tehtaalta. Aika paskoilla vehkeillä näyttävät moottoreita tekevän. Täysin käsityökonein alussa. Sitte lopussa näkyy CNC-työstökeskuksia. Noinkohan nuo vois olla pohjoiskorealaista valmistetta.
Tuossa toinen video tuolta tehtaalta. Aika paskoilla vehkeillä näyttävät moottoreita tekevän. Täysin käsityökonein alussa. Sitte lopussa näkyy CNC-työstökeskuksia. Noinkohan nuo vois olla pohjoiskorealaista valmistetta.
Re: Pohjois-Korean traktorit
Mahtuu sitä maalimaan monenlaista...
Toisaalla tehdään rattoreita 60-luvun tekniikalla ja toisaalla pitää olla kusisuitsuttimia ja hiukkasloukuttimia ynnä muita katalysaatottimia pakoputki täynnä ja sittenkin ne pakokaasut pitää koittaa käyttää moottorissa viiteen kertaan ennen kun niitä voi ilmaan päästää.
Toisaalla tehdään rattoreita 60-luvun tekniikalla ja toisaalla pitää olla kusisuitsuttimia ja hiukkasloukuttimia ynnä muita katalysaatottimia pakoputki täynnä ja sittenkin ne pakokaasut pitää koittaa käyttää moottorissa viiteen kertaan ennen kun niitä voi ilmaan päästää.
Minski traktor paras traktor!
Re: Pohjois-Korean traktorit
Tämän jälkeen tulee juuri näitä tehohävikkejä ja koneen karstottumisia jotka johtaa yleensäkkin koneen avaamiseenTorsti kirjoitti:Mahtuu sitä maalimaan monenlaista...
Toisaalla tehdään rattoreita 60-luvun tekniikalla ja toisaalla pitää olla kusisuitsuttimia ja hiukkasloukuttimia ynnä muita katalysaatottimia pakoputki täynnä ja sittenkin ne pakokaasut pitää koittaa käyttää moottorissa viiteen kertaan ennen kun niitä voi ilmaan päästää.
siinä mielessä tuo 60 luvun tekniikka on parempaa. Ja tuolla pohjois-koreassa eivät varmaan monetkaan tiedä paremmista
aja millä ajat mutta belaruksella ajat varmimmin
belarus mtz 50 vm 69
Hiace 2.4 4x4 99
Transit 2.5 91
Vectra 1.8 95
useita kanarotuja ja 5x suomenvuohia
Siberiahysky ja labbis.
belarus mtz 50 vm 69
Hiace 2.4 4x4 99
Transit 2.5 91
Vectra 1.8 95
useita kanarotuja ja 5x suomenvuohia
Siberiahysky ja labbis.
Re: Pohjois-Korean traktorit
Puun kaatoa ja kuljetusta koreassa: http://www.youtube.com/watch?v=glMj7akN ... re=related
Kyntöä koreassa: http://www.youtube.com/watch?v=Rh5pJGcI ... re=related
Kyntöä koreassa: http://www.youtube.com/watch?v=Rh5pJGcI ... re=related
Re: Pohjois-Korean traktorit
Oikein kunnon propagandapläjäys Pohjois-Korealaiselta mallitilalta: http://www.youtube.com/watch?v=r7amdPHH8rs Koneitakin löytyy joka lähtöön ja vähintäänkin riittävästi
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57