Vuoto suuttimen juuresta

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

katoi
Viestit: 622
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 09:12
Paikkakunta: Kajaani

Re: Vuoto suuttimen juuresta

Viesti Kirjoittaja katoi »

Öljytilaan päin ei vuoda kun öljyt ei lisäänny, sylinteriin ei ainakaan merkittävästi vuoda koska ei tule pakoputket runsaasti vaaleaa savua, joten ainut mahdollisuus on todennäköisesti että vesitilaan tulee paine palotilasta.
Tässä Unkarin verkkokaupasta (Kaletagro) kannentiivistekuvat tavallinen ja uudempi malli jossa silikonireunat. Onko kukaan käyttänyt tätä silikonikannentiivistettä. Tuntuisi äkikseltään varmemmalta :?:
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3448236.jpg
http://webshop.keletagro.hu/85_belarus- ... one_id3142
Rokressi
Viestit: 459
Liittynyt: 28 Marras 2007, 11:23
Paikkakunta: Juuka

Re: Vuoto suuttimen juuresta

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

Vieläkös noiden kannentiivisteiden mukana tulee ne liekkirenkaiden päälle asetettanat teflon-muoviset renkaat? Aikanaan kun omaan 820-malliin vaihdoin, niin sellaiset valkoiset muovirenkaat tuli sarjan mukana. Piti muistaakseni itse vielä leikata ne sopivan mittaiseksi siihen liekkirenkaan päälle.
Ikinä ei tiedä kumpaan suuntaan keulan viskaa kun jarrua painaa!
ukki
Viestit: 865
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 07:17
Paikkakunta: Eedenistä itään

Re: Vuoto suuttimen juuresta

Viesti Kirjoittaja ukki »

Joko katoi sait suutimen juurusholkit irti? Minulla on ulosvetäjä olemasssa, jos tarviit lainaan, otappa yhteyttä.

t. ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
katoi
Viestit: 622
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 09:12
Paikkakunta: Kajaani

Re: Vuoto suuttimen juuresta

Viesti Kirjoittaja katoi »

ukki kirjoitti:Joko katoi sait suutimen juurusholkit irti? Minulla on ulosvetäjä olemasssa, jos tarviit lainaan, otappa yhteyttä.

t. ukki
Ei ollut vielä Greenellä holkkeja ja aikoivat hommata. Kun saan holkit niin soitan sinulle siitä ulosvetäjästä :D Korjauskäsikirja neuvoi kiertämään holkin sisään 27 mm kierretapin muutaman kierroksen ja sitten siihen pultti ja siihen vetoa.
Ne holkit vuotaa norona juuresta kun on pakkasta ja kone kylmänä. Käyntilämpöisenä heittää vuotamasta. Kansi ilmeisesti elää ja O-rengas ei pidä kylmässä kannessa. Nyt kun on ollut nollan pinnassa ulkolämpötila niin ei vuotoa koneen seisoessakaan. Vaihdan holkit ja niihin uudet O-renkaat. Eipähän ole ensi talvena murheena. Jäähdytysnestettä ei ole hävinnyt nyt kun ei ole ollut pakkasia ja eikä siten vuotoa holkista. Kannentiiviste näyttää myös olevan kunnossa, joten sitä
ei tarvitse vaihtaa. Onhan tuo 25 vuotta pitänyt niin ei kait se enää osaakaan vuotaa :lol:
Belkulla nyt 5 päivää ajanut puita juontokouralla 1 m hangessa ja ei mitään ongelmaa menee kuin Siperian juna. Ensin kouraan pölkkyjä painoksi ja kerran ajelee jäljet ja sen jälkeen menee jo tyhjänäkin. On takavetoiseksi ihmepeli pääsemään.
Hyvin tuntuu jaksavan vanhuksen hydrauliikka nostaa raskastakin kuormaa. Kun on riittävästi painoa takapyörillä niin belkku menee vaikka mihin umpilumessa.
jazzy78
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Heinä 2010, 19:28
Paikkakunta: tenhola

Re: Vuoto suuttimen juuresta

Viesti Kirjoittaja jazzy78 »

katoi kirjoitti:Belkulla nyt 5 päivää ajanut puita juontokouralla 1 m hangessa ja ei mitään ongelmaa menee kuin Siperian juna. Ensin kouraan pölkkyjä painoksi ja kerran ajelee jäljet ja sen jälkeen menee jo tyhjänäkin. On takavetoiseksi ihmepeli pääsemään.
Hyvin tuntuu jaksavan vanhuksen hydrauliikka nostaa raskastakin kuormaa. Kun on riittävästi painoa takapyörillä niin belkku menee vaikka mihin umpilumessa.
Tätä on neuvosto kone parhaimmillaan pois en vaihtaisi hinnasta mistään. Juuri se että jo takavetoisena mennään pahoista paikoista ja nostovoimaa on riittävästi painaa minunkin vaakakuppia kun enimmäkseen puu hommaa täälläkin on :D Kone on muutenkin sopiva käteen kaikin puolin.
aja millä ajat mutta belaruksella ajat varmimmin
belarus mtz 50 vm 69
Hiace 2.4 4x4 99
Transit 2.5 91
Vectra 1.8 95

useita kanarotuja ja 5x suomenvuohia
Siberiahysky ja labbis.
asova

Re: Vuoto suuttimen juuresta

Viesti Kirjoittaja asova »

Kyssäri kannentiivisteestä. Ostin Virosta 52 moottorin kannentiivisteitä, pari vanhaa mallia ja uudemman termomallin eivät kyllä maksaneet paljon mitään. Käyvät, kun lisää imusarjan puoleiselle sivulle neljä reikää, taisivat olla jotain 12 mm. Saa nähdä pitääkö tiiviste, kun kannen reunaa 5 - 6 mm matkaa.Kannentiivisteen vaihto on onneksi helppo ja nopea tehdä Keletagrolla on valikoima todella laaja, mutta postimaksut aika kalliit, toki ennen sieltä kuin Suomesta, jossa sika hinnat. Onko mistään saatavana varaosakirjaa D60 koneelle, jossa on oikeat numerot eikä jumalaton määrä eri vaihtoehtoja ko osasta. Moottorin sivussa olevalla numerosarjalla 240-1002015 löytyy Venäjältä tietoa, mutta varosanumero vaihtoehtoja monta. Saattoi mennä aiheesta, mutta Katoi mainitsi tuon kannentiivisteen.
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Vuoto suuttimen juuresta

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Löysin tuosta alkupään agross-koppisten 500-srj (eli viimeset D-60 moottorilla olevat) kirjasta kannentiivisteen numeroksi 50-1003020-A2. Semmosen kuva löytyi kiinan laatuosien sivulta http://china.day.ua/img/new/image165.png siinä on nuo neljä pitkulaista reikää reunassa. Se, että mikä olis sitten paras tuohon etukammiokoneeseen, siitä ei mulla ole kokemusta. Mutta joku varmaan osaa kertoa paremmin.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
katoi
Viestit: 622
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 09:12
Paikkakunta: Kajaani

Re: Vuoto suuttimen juuresta

Viesti Kirjoittaja katoi »

katoi kirjoitti:Öljytilaan päin ei vuoda kun öljyt ei lisäänny, sylinteriin ei ainakaan merkittävästi vuoda koska ei tule pakoputket runsaasti vaaleaa savua, joten ainut mahdollisuus on todennäköisesti että vesitilaan tulee paine palotilasta.
Tässä Unkarin verkkokaupasta (Kaletagro) kannentiivistekuvat tavallinen ja uudempi malli jossa silikonireunat. Onko kukaan käyttänyt tätä silikonikannentiivistettä. Tuntuisi äkikseltään varmemmalta :?:
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3448236.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://webshop.keletagro.hu/85_belarus-" onclick="window.open(this.href);return false; ... one_id3142
Nyt vuoden päivän ollut uudet o-renkaat suutinholkeissa ja ei enää ole jäähdytysneste vajunut. Alkuperäinen kannentiiviste ei vieläkään vuoda eli vm. -76. Esim. Majoriin on tähän traktorin ikään jo pitänyt monta kertaa vaihtaa kannentiiviste :D
Vastaa Viestiin