Muut traktorit

täällä saavat belkkumiehet ja -naiset turista kaikista asioista

Valvoja: pelarusmaisteri

Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Muut traktorit

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Sattupa yhdeltä voorumilta silmään uuden valtran omistajan kertomus :o
http://www.murtola.com/foorum/viewtopic ... 699#p81699
Siis sadantonnin vehkeessä tuollaista ????
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muut traktorit

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Hyvin moni asia on teknisesti edistynyttä ja huippulaatua sinivalkoisten lasien läpi katsottuna. Onneks itellä on senverta järkee päässä, että en mene moiseen halpaan. Ovat mokomat kalliitakin vielä.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Markus
Viestit: 544
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 01:26
Paikkakunta: Salo, Eura

Re: Muut traktorit

Viesti Kirjoittaja Markus »

Itse jokseenkin valtramiehenä katselen hieman pöyristyneenä tuota kuvaa, mutta ko. tangot kyllä saa helposti rikki jos ne eivät ole säädöissä. Tällöin nostolaite repii ne poikki juurikin noin. Uusissa koneissa on aina joutunut säätämään nuo itse.
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Nikuzai
Viestit: 406
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 22:08
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Muut traktorit

Viesti Kirjoittaja Nikuzai »

Markus kirjoitti: Uusissa koneissa on aina joutunut säätämään nuo itse.

Sama on asunto-autojen kanssa suomalainen ei halua maksaa siitä, että vehkeet toimisi suoraan myyjältä :roll: Porukat osti liike uuden knaussin asuntoauton myymälästä/asunto-auto kaupasta.
Tein päivän töitä, että pystyi reissuun lähtemään. Vessan oven lukko piti kääntää oikein päin, ulko-oven salpa piti säätää, ettei kärpäset lennä sisälle, kaikkien kaappien valokatkaisijat piti säätää, Suihkun letku siirtää altaan alla oikealle paikalleen ja vesiletkut laittaa oikein päin hanaan, ettei kuumasta tullut kylmää ja toisin päin. Auto kun oli vielä kahdella vesipumpulla ei vettä tullut kunnolla kun väärä pumppu kävi letkujen sekaisuuden takia.
Yläsängyn turvasalvat piti siirtää omille paikoilleen, että ne sai lukittua ulkopuolelta. Tavaratilan kuorman sidonta remmit piti kääntää oikein päin, että salpoja pystyi käyttämään.
Ja kaikki nämä suomalaisen isomman (nimeä en viitsi sanoa) myyjän kautta tulleeseen autoon. Lopulta auto lähti vaihtoon runsaiden vikojen takia ja tilalle tuli tehtaalta uusi diilerillä käymätön hymer joka oli paremmin kasattu kuin suomalaisen luovutus tarkistama.
Hymerissä piti suihkupää ja letku laittaa paikalleen ja muut valinnaisena valittavat, koska auto tuli suoraan tehtaalta, eli suomen luovutus kasauksessa oli kaikki laitettu pieleen mitä itse asensin uudelleen oikein.



J.K. Jos traktorin hinnassa puhutaan vanhoista miljoonista olettaisin, että kone on naftaa tankkiin ja töihin kunnossa, eikä tee itse viikko ja sitten korjaillaan asennus virheitä.
952Gl isme 140L kuormain
Nikuzai
Viestit: 406
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 22:08
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Muut traktorit

Viesti Kirjoittaja Nikuzai »

Itellä kersantti tosin on foordi.
952Gl isme 140L kuormain
Nikuzai
Viestit: 406
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 22:08
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Muut traktorit

Viesti Kirjoittaja Nikuzai »

Ei ihan traktori, mutta miten joku saattaa 20 000 - 45 000 euron laitteen kehdata saada 4000 tunnissa noin kurjaan kuntoon kuin linkin moffet on?

http://www.huutokaupat.com/fi/v/27724
952Gl isme 140L kuormain
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Muut traktorit

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Nikuzai kirjoitti:Ei ihan traktori, mutta miten joku saattaa 20 000 - 45 000 euron laitteen kehdata saada 4000 tunnissa noin kurjaan kuntoon kuin linkin moffet on?

http://www.huutokaupat.com/fi/v/27724
Tuollaisia trukkeja näkee joskus roikkuvan rekkan nupin perässä kiinni ja ei oo ihme jos ei suolakylvyt saa maalipintaa hieman hilseilee.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Nikuzai
Viestit: 406
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 22:08
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Muut traktorit

Viesti Kirjoittaja Nikuzai »

Vilske kirjoitti:
Nikuzai kirjoitti:Ei ihan traktori, mutta miten joku saattaa 20 000 - 45 000 euron laitteen kehdata saada 4000 tunnissa noin kurjaan kuntoon kuin linkin moffet on?

http://www.huutokaupat.com/fi/v/27724
Tuollaisia trukkeja näkee joskus roikkuvan rekkan nupin perässä kiinni ja ei oo ihme jos ei suolakylvyt saa maalipintaa hieman hilseilee.

Ei se maalipinta vaan lokasuojat hajalla vivut kieroina ja kuusiokolo lyötynä yhdeksi vivuksi ja muuta ei maalin kauhtumista.
Luulisi, että ton hintaista laitetta joskus viitsisi letkulla viruttaa ja edes raskaimmat paskat päältä nakella :shock:
952Gl isme 140L kuormain
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Muut traktorit

Viesti Kirjoittaja Vilske »

http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/2015- ... 20597.html" onclick="window.open(this.href);return false; :D

http://torrentfreak.com/farmers-unable- ... aw-150426/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Nikuzai
Viestit: 406
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 22:08
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Muut traktorit

Viesti Kirjoittaja Nikuzai »

Ny täytyy kysellä onko tietoa moisesta laitteesta kuin Tracnik Kuva

Fiskarssin tehtaalla tehty ja bolinderin koneella ja ilmeisesti vaihteistolla
Kuormaaja taitaa olla suomituontantoa
952Gl isme 140L kuormain
Vastaa Viestiin