Kylmäkäynnistys

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

TB825
Viestit: 66
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 00:34
Paikkakunta: Loppi

Kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja TB825 »

Lähteekös kaikilla belarukset hyvin käyntiin vielä 10-15 asteen pakkasessa? ja eikös etukammiodiisseli vaadi jo lämmitystä pienemmälläkin pakkasella, toisin kuin suorasuihkukone? :)
Progress 825 Turbo, Vilske 1405 ek. -87
Progress 825 -87
MTZ
Viestit: 295
Liittynyt: 05 Joulu 2007, 22:21
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja MTZ »

25 pakkasta parhaimmillaan ollut kun joutunut hätäseen starttaamaan 501:sen.Hyvin lähtee :D

Olisin muuten lämmittänyt mutta piti suolta lähteä pelastamaan länsi traktoria.
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
TB825
Viestit: 66
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 00:34
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja TB825 »

Samaisiin lukemiin oon kans päässy 825:sella :D ite oon ainakin todennu niin että, kesällä belarus toimii huonommin kun on lämmintä, mutta pakkasella se tuntuu menevän eteenpäin vaikka tankista loppuis menovesikin, sama pätee myös ladoissa :D
Progress 825 Turbo, Vilske 1405 ek. -87
Progress 825 -87
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Etukammiovehkeissä on yleensä aina hehkut joka sylinterissä, ja ne tosiaan vaativat hehkutuksen melkeinpä kesälläkin. Toisaalta taitaa d60 lähteä vielä hyvinkin alle -20 asteesta jos akussa puhtia, tietysti hehkuttamalla.

Näissä vanhemmissa suoraruiskutuskoneissa taas ei yleensä ole kuin liekkihehku imusarjassa, joka ei taida meidän belaruksissa toimia yhdessäkään. Ilman hehkuja ja lämmityksiä tuntuu tuo suoraruisku lähtevän mukavasti korkeintaan 5 pakkasasteesta, varmaan vielä -10:stäkin, mutta joutunee jo sahaamaan...
Minski traktor paras traktor!
TB825
Viestit: 66
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 00:34
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja TB825 »

Turbokoneinen suorasuihkunen tuntuu lähtevän paremmin käyntiin pakkasella kuin ahtamaton..ainakin ite olen semmoisen laittanut merkille..ja uudet akut on molemmissa :?
Progress 825 Turbo, Vilske 1405 ek. -87
Progress 825 -87
MTZ80

Viesti Kirjoittaja MTZ80 »

Kyllä ainakin tänä aamuna 800 lähti käymään lämmittämättä.
Pakkasta oli n 18 eikä joutanut roikkaan laittamaan.
Kyllä se vähän säälittää käynnistää näillä pakkasilla lämmittämättä.
jukkis
Viestit: 28
Liittynyt: 25 Helmi 2008, 09:08
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jukkis »

Eihän sitä niin kovaa pakkasta ookkaa ettei 425 sais tulille ,irrottaa vain imusarjan ja ilmanputsarin välisen kumiputken ja pistää siihen hönkäsemään kuummailmapuhaltimen ja pyörittää vähänaikaa puolipuristus päällä niin jo vot.
jukkis
DslCat
Viestit: 132
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:59
Paikkakunta: N-järvi

Viesti Kirjoittaja DslCat »

jukkis kirjoitti:Eihän sitä niin kovaa pakkasta ookkaa ettei 425 sais tulille ,irrottaa vain imusarjan ja ilmanputsarin välisen kumiputken ja pistää siihen hönkäsemään kuummailmapuhaltimen ja pyörittää vähänaikaa puolipuristus päällä niin jo vot.
Onhan siinä sen omakin "toho" - imusarja hehku. Kunhan muistaa sen säiliön täyttää ennen kuin sammuttaa konee. Paluu puolella on hana sitä varten, mikäli ao. hilppeet jäljellä/toimivat. Eipä vaan -25C alle tuo liekkihehkua tarvinnut kun 425 lähtee ilmankin (½puristimella kierrokset päälle)
diesel
Viestit: 159
Liittynyt: 28 Heinä 2007, 17:21

"kylmäkäynnistys"

Viesti Kirjoittaja diesel »

Onko kaikissa 800-sarjassa tämä "puolipuristin"läppä imuputkessa auttaa hurjasti pakkasella ,lisäksi tietysti hydr.pumppu ja ulosotto vapaalle.
TB825
Viestit: 66
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 00:34
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja TB825 »

eiköhän ne jokaisessa ole..tai ainakin kaikissa niissä on ollu mitä mun eteen on tullut :D
Progress 825 Turbo, Vilske 1405 ek. -87
Progress 825 -87
jukkis
Viestit: 28
Liittynyt: 25 Helmi 2008, 09:08
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jukkis »

Joo kyllä tiedän ,että 425.ssa on tulihehku mutta tosi pakkasella puhallin 2000w on tehokkaampi.
jukkis
Vastaa Viestiin