green linen nostolaite

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

eino
Viestit: 19
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:38

green linen nostolaite

Viesti Kirjoittaja eino »

ovat pilanneet tuon -05 ikäisen nostolaitteen ku ei painata niinku vanhassa vähä kyllä mutta jotenki rajoitettu? onko jotain tietoa miten vois muuttaa vanhaan tyyliin painattavaksi? ja sitten nämä vaihteet arvomme mallia kankeat takertelevat onko ominaisuus 525 pykälät toimi paljon paremmin kun tään sivukeppi mallin ja vielä jatkuu lataus ei tahdo riittää kierroksilla lataa vähä liikaaki mutta toinen akku kärsii ali latauksesta misså vika? arvon kohtalo toverit
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Painatus on tosiaanki rajotettu muutamaan sataan kiloon. Se miten sen saa muutettua perinteiseksi taitaa vaatia hydrauliikan osien vaihtoa, en osaa sanoa tarkasti nyt, mutta pitäskin selvittää tämä asia.
Onko paljo tunteja mittarissa? Meinaan vaihteet kyllä notkistuu ajan kanssa, jos on uutuuttaan jäykkä tai sitten pitäs vaihtaa sisäänajon ajaksi http://www.autocat.ru/catalog/?model=152&group=60 jouset nro 7.
Akuista sarjassa alemman, eli jossa on maajohto, latauksesta vastaa laturi ja sen jännitteensäädin, jos laturissa on vielä alkuperäinen halkaisijaltaan 90mm hihnapyörä, niin se kannattaa vaihtaa 65mm:seen. Silloin lataa paremmin pienilläkin kierroksilla. Ja sitten mittaa että latausjännite olis 14-14,5V.
Sarjassa ylemmän akun latauksesta huolehtii jäähyttimen etupuolella oleva palikka. Kuvassa
Kuva
Nuita on sitten kahta mallia vanhempi 12A ja uudempi 8A malli, eli ne lataa maksimissaan em. virroilla. Pitää tarkastaa ylemmänkin latausjännite, että olis em. volttilukemissa. Ylemmän akun latauksessa on ilmennyt kahdenlaista ongelmaa, jos päivittäin startataan useasti, mutta kone käy vain lyhyitä jaksoja, palikan latausvirta ei riitä pitämään akkua latingissa, tai sitten viallinen palikka nostaa jännitteen jopa 17V:iin, jolloin akku kiehuu.
Eli mittaa kummankin akun jännite erikseen, kun kone on käynyt esim. 10 min ja sen verran kierroksia moottorissa, että oma volttimittari näyttää suurinta lukemaa. Kun ne saahaan tietää niin sitten voijaan miettiä asiaa eteenpäin. Ja jos mahdollista niin mittais vielä palikalle tulevan ja lähtevän jännitteen (paksuista johdoista) ja varmistaisi, että palikka saa varmasti maata, eli tarvittaessa vaikka vetää sille lisämaajohto semmosesta paikasta, että varmasti toimii
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
eino
Viestit: 19
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:38

greenline nostolaite

Viesti Kirjoittaja eino »

juu koitetaan löytää lääke nostolaite muuttokseen varmasti muitakin jotka oli tottuneet vanhaan malliin korventaa moinen! täytynee tutkia latausta noitten ohjeitten mukaan omalla ei oo kun 650tuntia ajettu muuten tykkään mut nuo em jutut ku sais kuntoon mutta hytin ergonomia on vanhaan junkkari malliin verrattuna kamala kaikki vintat tosi kaukana täytynee modifioida sitten belaruksen maalarit tarvis jatko kurssin tämähän ruostuu jo vanhassa oli väriä ties montako kerrosta kouvolan poijjat veti vissiin vielä omansa viimeiseksi no tyytyväinen kuitenkin olen tämä on jo kuudes ja kiva kun löysin tämän porukan belaruksen kanssa kun on täälä pojanmaalla "kuin orpo piru"
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Joo,olen vähän samaa mieltä ton minskinhytin ergonomiasta.Ei ole ihan sata,mutta kyllä sihenkin tottuu.Mä sain ergonomiaa paranettua tiputtamalla polkimia alemmaksi,vaihtamalla jakkaran parempaan,pidensin vaihdekepin lyhensin käsikaasun liikerataa.Nytten on perusasiat OK,vielä täytyy muttaa joystikkin asentoa (liian lähellä nostolaitevipua),lyhentää nostolaitevivun liikettä.

Myöskin lisäsin äänieristettä ja tilkitsin nyrkinkokosia rakoja vaihdekepin ja nostolaitevipujen luota.Ääni hiljeni aika paljon,vielä täytyy muttaa ratin olematon haitarikumi parempaan ratkaisuun(kumia kun raottaa näkyy maa)senjälkeen lähtee taas muutama Db.Aijon myös vaihtaa hytin kumityynyt parempiin,nekin pästää turhan paljon värinää ja resonanssia läpi.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Vastaa Viestiin