Hydrauliikan ratas
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: Hydrauliikan ratas
+
Viimeksi muokannut pihlavan, 26 Maalis 2018, 16:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
Re: Hydrauliikan ratas
Minulla on 826:nen vuosmalli -88. Olen sillä pyörittänyt linkoa matalan puolen kiekieroksilla, linkon akseli vääntynyt, tärisee voimakkaasti, ja hakkuria nopealla puolella
noin 700 kierrosta hakkurin vauhtipyörässä oleva pooriakseli vääntynyt täristää voimakkaasti. Tähän mennessä ei mitään onkelmia.
noin 700 kierrosta hakkurin vauhtipyörässä oleva pooriakseli vääntynyt täristää voimakkaasti. Tähän mennessä ei mitään onkelmia.
Re: Hydrauliikan ratas
hei.
tutkin rattaan teko. sukulaismiehellä on jyrsin teriä hammasrattaiden tekoon. kokeilun perusteella hammas on moduuli 5 mallinen mutta juuri belkun rattaan hammasluvulle (25) ei sopivaa jyrsintä ollut. olisko jollakin mahdollista päästä vertaamaan belkun ratasta moduli 5 sen terään joka on 25 hampaiselle rattaalle tehty. jos se olisi sopiva voisi terän ostaa omaan käyttöön. osto ei houkuta jos ei ole varmaa että just se passaa belkun rattaan tekoon.
tutkin rattaan teko. sukulaismiehellä on jyrsin teriä hammasrattaiden tekoon. kokeilun perusteella hammas on moduuli 5 mallinen mutta juuri belkun rattaan hammasluvulle (25) ei sopivaa jyrsintä ollut. olisko jollakin mahdollista päästä vertaamaan belkun ratasta moduli 5 sen terään joka on 25 hampaiselle rattaalle tehty. jos se olisi sopiva voisi terän ostaa omaan käyttöön. osto ei houkuta jos ei ole varmaa että just se passaa belkun rattaan tekoon.
Belarus 952(.2) vm 2006
Belarus progress 825 vm 1985
Belarus 820 vm 1983
Belarus 521 vm 1978 projekti
Belarus 806 HX turbo
DT 75 vm 1987
Belarus progress 825 vm 1985
Belarus 820 vm 1983
Belarus 521 vm 1978 projekti
Belarus 806 HX turbo
DT 75 vm 1987
Re: Hydrauliikan ratas
Ongelmahan koskee Ilman pikavaihtetta olevia malleja eli 50- 500 sarjaa, pikavaihteellisissa malleissa on enemmän rattaita ulosottoakselilla jakamassa tuota räikkämallisen ylikuormakytkimen sykettä rattaille sekä hydraulipumpulle tai näin olen itse ymmärtänyt vaikka olenkin saannut yhden hydraulipumpun halki 920S mallista olkisilppurilla räikkämallisella ylikuormakytkimellä varustelulla olkisilppurilla.er3004 kirjoitti:Minulla on 826:nen vuosmalli -88. Olen sillä pyörittänyt linkoa matalan puolen kiekieroksilla, linkon akseli vääntynyt, tärisee voimakkaasti, ja hakkuria nopealla puolella
noin 700 kierrosta hakkurin vauhtipyörässä oleva pooriakseli vääntynyt täristää voimakkaasti. Tähän mennessä ei mitään onkelmia.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Hydrauliikan ratas
+
Viimeksi muokannut pihlavan, 26 Maalis 2018, 16:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
Re: Hydrauliikan ratas
Tehäänpäs samalla galluppia, miten monella on polviakselillisessa etukuormaaja ja miten on kestänyt ja minkälaista käyttöä?
Viimeksi muokannut pihlavan, 26 Maalis 2018, 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
Re: Hydrauliikan ratas
On ollut KUN-10 kuormain sekä 525 progressin ja 521:n nokalla. Käyttö on ollut sekalaista. Aikoinaan pyöröpaaleja, nykyään lähinnä suursäkkien nostamista yms. Ei ole ollut havaittavissa rikkoontumisia. Ainoa mitä joutui tarkkailemaan oli edessä levypyörien pulttien tiukkuus vanteeseen. 521:een tulikin vaihdettua järeämmät pultit niiden vanhojen kupukantojen tilalle. Eli kun pitää järjen mukana ja muistaa tarkistaa öljymäärän etuakselin joka kohdasta (suurin syy rikkoutumisille), ei pitäisi tulla yllätyksiä.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: Hydrauliikan ratas
826 belkulla (1991- 2004) lähemmäs 5000 vaijerituntia Polmot 1400/2 etukuormaimella normaalia karjatalouden töitä eikä muita vikoja kuin yksi kartaanin välituki/ylikuormakytkin murtui kiinikkeistä, muutama kartaanin pätkä, normaali olka-akselin öljyn hikoilu jousituksen liukupinnasta sekä usein tiukattavat raidetangon päät.
Etuvanteiden vaihduttua kiinteisiin loppui vannekehien ainainen pulttien kiristely.
6:lla kiinnitysreijällä olevat vanteet voivat murtua kiinnitysreikien ympäriltä.
Etuperässä, kulmavaihteissa eikä etupyörien alennuspyörästöissä ollut mitään vikaa vain normaalit öljynvaihdot.
Etuvanteiden vaihduttua kiinteisiin loppui vannekehien ainainen pulttien kiristely.
6:lla kiinnitysreijällä olevat vanteet voivat murtua kiinnitysreikien ympäriltä.
Etuperässä, kulmavaihteissa eikä etupyörien alennuspyörästöissä ollut mitään vikaa vain normaalit öljynvaihdot.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Hydrauliikan ratas
Ok,eli nämä etuakseliongelmat etukuormaajan kanssa on näitä essonbaarin juttuja
Tuo Inter-tech on muuten aika painava,600 kg,jos vertaa esim suomalaisiin kuormaimiin.
Tuo Inter-tech on muuten aika painava,600 kg,jos vertaa esim suomalaisiin kuormaimiin.
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
Re: Hydrauliikan ratas
Hyvin on ratas kestänny mulla tuo on ollu 13 vuotta,paineet nostettu 200 baariin tuon pilkin takia
- Liitteet
-
- PA150006.JPG (130.77 KiB) Katsottu 13177 kertaa
Re: Hydrauliikan ratas
Mikäs on kyseisen kuormaimen hinta sovitteineen?pihlavan kirjoitti:Ok,eli nämä etuakseliongelmat etukuormaajan kanssa on näitä essonbaarin juttuja
Tuo Inter-tech on muuten aika painava,600 kg,jos vertaa esim suomalaisiin kuormaimiin.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Hydrauliikan ratas
Mikäs on kyseisen kuormaimen hinta sovitteineen?pihlavan kirjoitti:Ok,eli nämä etuakseliongelmat etukuormaajan kanssa on näitä essonbaarin juttuja
Tuo Inter-tech on muuten aika painava,600 kg,jos vertaa esim suomalaisiin kuormaimiin.
It-4600 vai It-5600 malli?
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Hydrauliikan ratas
+
Viimeksi muokannut pihlavan, 26 Maalis 2018, 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
Re: Hydrauliikan ratas
IT 1600, hinta 2750€ alv 0Vilske kirjoitti:Mikäs on kyseisen kuormaimen hinta sovitteineen?pihlavan kirjoitti:Ok,eli nämä etuakseliongelmat etukuormaajan kanssa on näitä essonbaarin juttuja
Tuo Inter-tech on muuten aika painava,600 kg,jos vertaa esim suomalaisiin kuormaimiin.
It-4600 vai It-5600 malli?
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
Re: Hydrauliikan ratas
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.