Äänetys Minskin matkan ajankohdasta
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: Äänetys Minskin matkan ajankohdasta
Tarkoitus ei ole missään vaiheessa ollut pottuilla. Jos asian on ymmärtänyt sillä tavalla, niin se ei ole minun vikani.
Pointtini oli lähinnä se, että kun tuolla mainittiin vierailu MAZ- autotehtaalla, niin aikaisemmat kokemukset sen järjestymisestä eivät ole olleet mitenkään positiivisia. On toivotettu tervetulleeksi jo hyvissä ajoin, mutta viimehetkellä ollaan kuin mitään ei olisi ikinä sovittukaan. Mutta eipä sitä kukaan kiellä yrittämästä. Tämä ihan vaan siksi, että tietää mihin varautua.
Ja olen kyllä tietoinen Kazakevitshin kutsusta, tuli minulle sähköpostiin, joskin hieman mutkan kautta. Eli ei luulisi olevan huolta sen suhteen.
Itse olen tätä lokakuun ajankohtaa vastaan siksi, koska silloin kesälomat ovat jo pidetty ja työssäkäyvän ihmisen on hankala järjestää pitempiä irtautumisia töistä. Toki jos asiaan saa varmuuden jo hyvissä ajoin, niin on mahdollista tehdä peliliikkeitä (tunteja sisään jne.). Tuo tukisysteemi on sinällään ihan järkeenkäypä peruste, mutta lähinnä viljelijöiden kannalta. En tiedä paljonko halukkauta on jo ilmoittautunut, mutta veikkaan, että läheskään kaikki eivät ole tilallisia, joille tämä ajankohta olisi paremmin sopiva.
Pointtini oli lähinnä se, että kun tuolla mainittiin vierailu MAZ- autotehtaalla, niin aikaisemmat kokemukset sen järjestymisestä eivät ole olleet mitenkään positiivisia. On toivotettu tervetulleeksi jo hyvissä ajoin, mutta viimehetkellä ollaan kuin mitään ei olisi ikinä sovittukaan. Mutta eipä sitä kukaan kiellä yrittämästä. Tämä ihan vaan siksi, että tietää mihin varautua.
Ja olen kyllä tietoinen Kazakevitshin kutsusta, tuli minulle sähköpostiin, joskin hieman mutkan kautta. Eli ei luulisi olevan huolta sen suhteen.
Itse olen tätä lokakuun ajankohtaa vastaan siksi, koska silloin kesälomat ovat jo pidetty ja työssäkäyvän ihmisen on hankala järjestää pitempiä irtautumisia töistä. Toki jos asiaan saa varmuuden jo hyvissä ajoin, niin on mahdollista tehdä peliliikkeitä (tunteja sisään jne.). Tuo tukisysteemi on sinällään ihan järkeenkäypä peruste, mutta lähinnä viljelijöiden kannalta. En tiedä paljonko halukkauta on jo ilmoittautunut, mutta veikkaan, että läheskään kaikki eivät ole tilallisia, joille tämä ajankohta olisi paremmin sopiva.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
29.6-4.7
Kun kirjoitetaan, että valmistelu on "naurettavaa" ja "Muutenkin tämmöinen häseltäminen on jo ensimmänen naula arkkuun koko reissulle", niin se on kaikkea muuta kuin rakentavaa lähestymistapaa, vaan pottuilua. Ukki antoi mukavasti sivustatukea puhumalla tuuliviireistä, "tää matka on jo tehty (hävitty)" jne.
Vielä kerran: tuon torstain itsenäisyyspäivän takia on siis yritetty (ja yritetään) etsiä ratkaisua. Et ottanut kantaa siihen, että lähdettäisiinkö sunnuntaina 29.6. Se menisi täysin vuosikokouksen alkuperäisen päätöksen mukaisesti, ainoastaan lähtö ja paluu hieman aikaistuu. Veikkaanpa, että suurin osa haluaa olla perillä Minskissä nimenomaan arkipäivinä.
Vielä kerran: tuon torstain itsenäisyyspäivän takia on siis yritetty (ja yritetään) etsiä ratkaisua. Et ottanut kantaa siihen, että lähdettäisiinkö sunnuntaina 29.6. Se menisi täysin vuosikokouksen alkuperäisen päätöksen mukaisesti, ainoastaan lähtö ja paluu hieman aikaistuu. Veikkaanpa, että suurin osa haluaa olla perillä Minskissä nimenomaan arkipäivinä.
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Re: Äänetys Minskin matkan ajankohdasta
Sittenhän on vielä yksi vaihtoehto että pidennetään reissua päivällä ja katsotaan itsenäisyyspäiväkemutkin paikan päällä
Mutta pääasia ettei tästä mitään riitaa synnytetä. Neuvotellaan
Mutta pääasia ettei tästä mitään riitaa synnytetä. Neuvotellaan
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57
Re: Äänetys Minskin matkan ajankohdasta
Sanon nyt vielä viimeisen kerran. En ole väittänyt järjestelyä missään vaiheessa "naurettavaksi". Tällaista on ainoastaan arpominen, jossa matkaa ollaankin yhtäkkiä siirtämässä useammalla kuukaudella. Sama koskee myös toista lainausta. Jos nämä mieltää "pottuiluksi", niin silloin on vika lukijassa itsessään. Toivottavasti tähän ei tarvitse enää palata.
Ja tämä syy miksi ajankohtaa ollaan siirtämässä on tullut jo selväksi. Kantani on ollut kokoajan tämän vuosikokouksen alkuperäisen päätöksen puolella. Sen takia ylipäätään olenkin ottanut kantaa koko asiaan. Kuten sanottu, jos matkantekoon kuluu 2 päivää suuntaansa, niin näinollen en näe ongelmaa asiassa, koska itsenäisyyspäivä sattuu paluumatkan ajalle, niikuin kirjoititkin. Näinollen en näe aikaistamiselle mitään estettä.
Vaikkain itsenäisyyspäivä on pyhäpäivä, niin silloinkin on kyllä nähtävää. Paraati nimittäin ei ole pelkästään asevoimilla leveilyä, sillä esillä on myös Valkovenäjän teollisuus. MTZ, Gomselmash, Amkodor jne.
Ohessa linkki viimevuoden paraatiin.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... ZCc#t=2244
Ja tämä syy miksi ajankohtaa ollaan siirtämässä on tullut jo selväksi. Kantani on ollut kokoajan tämän vuosikokouksen alkuperäisen päätöksen puolella. Sen takia ylipäätään olenkin ottanut kantaa koko asiaan. Kuten sanottu, jos matkantekoon kuluu 2 päivää suuntaansa, niin näinollen en näe ongelmaa asiassa, koska itsenäisyyspäivä sattuu paluumatkan ajalle, niikuin kirjoititkin. Näinollen en näe aikaistamiselle mitään estettä.
Vaikkain itsenäisyyspäivä on pyhäpäivä, niin silloinkin on kyllä nähtävää. Paraati nimittäin ei ole pelkästään asevoimilla leveilyä, sillä esillä on myös Valkovenäjän teollisuus. MTZ, Gomselmash, Amkodor jne.
Ohessa linkki viimevuoden paraatiin.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... ZCc#t=2244
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: Äänetys Minskin matkan ajankohdasta
Itse tuen Jounin kantaa että pidennettäisiin reissua päivällä. Vaikka siitä lisäkuluja tuleekin niin on se mielestäni marginaalinen verrattuna siihen että saadaan päivä peliaikaa enemmän perillä, kun nyt tavallaan siellä ollaan jo. Tuonne ei nyt kuitenkaan joka käänteessä olla lähdössä ja kuka tietää milloin cia:n maksama vallankumous leviää myös Valko-Venäjälle, joten tämä on aivan ainutlaatuinen tilaisuus nähdä siellä muutakin kuin pelkkä tehdas.
Re: Äänetys Minskin matkan ajankohdasta
Kimmo puhuu asiaa Tarkemmin kun on asiaa miettinyt niin kyllä yks lisäpäivä perillä ei varmaan ainakaan liikaa olisi mun mielestä... Linja-autossa istumista kun tuolla reissulla varmaan mennen tullen on ihan riittävästi. Ja voihan se olla että jenkit saa siellä vallankumouksen aikaan jo ennen kesää että menee koko reissu myttyyn..kimmoa kirjoitti:Itse tuen Jounin kantaa että pidennettäisiin reissua päivällä. Vaikka siitä lisäkuluja tuleekin niin on se mielestäni marginaalinen verrattuna siihen että saadaan päivä peliaikaa enemmän perillä, kun nyt tavallaan siellä ollaan jo. Tuonne ei nyt kuitenkaan joka käänteessä olla lähdössä ja kuka tietää milloin cia:n maksama vallankumous leviää myös Valko-Venäjälle, joten tämä on aivan ainutlaatuinen tilaisuus nähdä siellä muutakin kuin pelkkä tehdas.
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57
Re: Äänetys Minskin matkan ajankohdasta
Aiheeseen liittyen, selailin tuossa eilen vähän Valkovenäjän ruplan kurssia. "Pientä" muutosta on tapahtunut sitten vuoden 2008. Eli yksi euro on nyt muistaakseni 13350 paikallista rahaa. 2008 oli jotain 3600, ellen nyt ihan väärin muista. Samalla tuhannella kuitenkin.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: Äänetys Minskin matkan ajankohdasta
Sitä luokkaa se oli joo, paikallisessa mäkkärissä bigmac-ateria maksoi silloin 10 000 ruplaa Nyt voi maksaa vähän enemmän.. Ja oluttuoppi taisi olla jotain reilun tuhannen ruplan paikkeilla...pari hauskaa kuvaa löytyi arkistoista kun istuttiin iltaolusilla rahoja laskemassa...=MTZ= kirjoitti:Aiheeseen liittyen, selailin tuossa eilen vähän Valkovenäjän ruplan kurssia. "Pientä" muutosta on tapahtunut sitten vuoden 2008. Eli yksi euro on nyt muistaakseni 13350 paikallista rahaa. 2008 oli jotain 3600, ellen nyt ihan väärin muista. Samalla tuhannella kuitenkin.
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57
Re: Äänetys Minskin matkan ajankohdasta
Tuota äänestystä tänne laittaessa laitoin rastin kohtaa että voi kerran vaihtaa mielipidettä äänestyksen aikana, no itse vaihdoin tuohon ensimmäiseen vaihtoehtoon.
Vuosikokouksen päättämä matka-ajankohta tulisi näin täytettyä, tarjoukset voisi pyytää kahdella eri vaihtoehdolla eli alkuperäisellä 29.6-4.7 jolloin lähdettäisiin Minskistä 3.7 itsenäisyyspäivän aamuna.
Toisessa tarjouspyynnössä matkapäiviä olisi yksi lisää eli 29.6-5.7 jolloin paluumatkalle lähdettäisiin Minskistä 4.7 aamulla.
Näin saadaan hinnoiteltua tuon yhden lisäpäivän kustannus
Vuosikokouksen päättämä matka-ajankohta tulisi näin täytettyä, tarjoukset voisi pyytää kahdella eri vaihtoehdolla eli alkuperäisellä 29.6-4.7 jolloin lähdettäisiin Minskistä 3.7 itsenäisyyspäivän aamuna.
Toisessa tarjouspyynnössä matkapäiviä olisi yksi lisää eli 29.6-5.7 jolloin paluumatkalle lähdettäisiin Minskistä 4.7 aamulla.
Näin saadaan hinnoiteltua tuon yhden lisäpäivän kustannus
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Äänetys Minskin matkan ajankohdasta
Näin se vaalisalaisuus romutetaan.
Ite nyt pistin tuolle ekalle, mutta omalta kannaltani on sama oikeastaan minä tahansa ajankohtana tuo matka järjestetään. Jos ei saa itselleen raivattua muutamaa päivää vapaata niin on järjestelykyky jo kohtalaisen kehno... Maatalousväellä tilanne on tietenkin toinen, lehmät ei paljoa kysele.
Lisäkustannuksesta sen verran että katoin noita joitakin Minskin majoitushintoja. Yleensä näytti pyörivän 500-700 Valko-Venäjän kiloruplaa. Jos kurssi tosiaan on tuo 13500 niin Brysselin ruplissa tekisi nelisen kymppiä tuo hintahaitarin alapää. Huoneet tuolla hintaa oli ihan kohtalaisen siistin näköisiä. Ei mitään hiltoneita mutta varmasti semmosia, joissa tuon ajan pärjää. Ellei väki nyt halua aivan ydinkeskustaan niin yhden päivän lisäkustannukset ovat siis marginaaliset verrattuna jo nyt kertyneeseen hintaan.
Minskissä on metro, jolla kielitaidotonkin huristelee pois tiehensä, koska siinä ei juuri pääse eksymään.
Ite nyt pistin tuolle ekalle, mutta omalta kannaltani on sama oikeastaan minä tahansa ajankohtana tuo matka järjestetään. Jos ei saa itselleen raivattua muutamaa päivää vapaata niin on järjestelykyky jo kohtalaisen kehno... Maatalousväellä tilanne on tietenkin toinen, lehmät ei paljoa kysele.
Lisäkustannuksesta sen verran että katoin noita joitakin Minskin majoitushintoja. Yleensä näytti pyörivän 500-700 Valko-Venäjän kiloruplaa. Jos kurssi tosiaan on tuo 13500 niin Brysselin ruplissa tekisi nelisen kymppiä tuo hintahaitarin alapää. Huoneet tuolla hintaa oli ihan kohtalaisen siistin näköisiä. Ei mitään hiltoneita mutta varmasti semmosia, joissa tuon ajan pärjää. Ellei väki nyt halua aivan ydinkeskustaan niin yhden päivän lisäkustannukset ovat siis marginaaliset verrattuna jo nyt kertyneeseen hintaan.
Minskissä on metro, jolla kielitaidotonkin huristelee pois tiehensä, koska siinä ei juuri pääse eksymään.
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Äänetys Minskin matkan ajankohdasta
Johtopäätöksenä yllä olevasta keskustelusta voidaan todeta, että matka tapahtuu viikolla 27 (lähtöpäivänä su 29.6), joko 6- tai 7-päiväisenä. Linja-autofirmoilta pyydetään kaksi tarjousta siltä osin. Lähtö tapahtuisi Iisalmesta ja lähdetään siitä, että omasta porukasta löytyy varakuski (ABCDE).
MTZ-tehtaan lisäksi (joka on siis plakkarissa) on nyt tuoreeltaan pyydetty seuraavilta Minskin maatalouskonetehtailta käyntilupaa (venäjänkieliset kirjeet postitettu):
- Feraboks: http://www.ferabox.by/index.php?lang=russian
- Eksperimentalnyi Zavod: http://eznan.by/
- Uniboks: http://www.unibox.by/
- MAZ: http://www.maz.by/
- Amkodor: http://amkodor.by/
Lisäksi ehdoton käyntipaikka on paikallinen MTZ (ym)-varaosakauppa (-kaupat).
Lienee mukavinta, että keskitymme vain Minskin alueeseen, koska istumme muutenkin jo aivan riittävästi bussissa. Gomel, Bobryisk ja vastaavat käyntikohteet saavat siis jäädä.
terveisin,
pv
MTZ-tehtaan lisäksi (joka on siis plakkarissa) on nyt tuoreeltaan pyydetty seuraavilta Minskin maatalouskonetehtailta käyntilupaa (venäjänkieliset kirjeet postitettu):
- Feraboks: http://www.ferabox.by/index.php?lang=russian
- Eksperimentalnyi Zavod: http://eznan.by/
- Uniboks: http://www.unibox.by/
- MAZ: http://www.maz.by/
- Amkodor: http://amkodor.by/
Lisäksi ehdoton käyntipaikka on paikallinen MTZ (ym)-varaosakauppa (-kaupat).
Lienee mukavinta, että keskitymme vain Minskin alueeseen, koska istumme muutenkin jo aivan riittävästi bussissa. Gomel, Bobryisk ja vastaavat käyntikohteet saavat siis jäädä.
terveisin,
pv
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга