Tasauspyörästön lukko
Valvoja: pelarusmaisteri
Tasauspyörästön lukko
Mikähän mahtanee olla kulunut kunlukon polkimen polkasee lattiaan niin se ei pidä vaan poljin rupijaa hyppimään. Belkku ollut mulla jo neljä vuotta nyt vasta tarvin lukkoa ensi kerran vaan ei pitänyt.Belkku 425.
jukkis
Juu, ei se mene kuin onnella, esim. konee seistessä paikallaan.
Perän kalujen pyöriessä lovet ja hampaat osuvat kohdilleen, niin pedaali menee lattiaan ihan kevyesti - liki saappaan painolla.
Ylöskää ei nouse välttämättä heti vaan sitten kun veto poissa ja hilut kohillaan..
Jos poljin nousee saappaan voimaa vasten ylös, niin sitten kait systeemissä on jotain häikkää..
Perän kalujen pyöriessä lovet ja hampaat osuvat kohdilleen, niin pedaali menee lattiaan ihan kevyesti - liki saappaan painolla.
Ylöskää ei nouse välttämättä heti vaan sitten kun veto poissa ja hilut kohillaan..
Jos poljin nousee saappaan voimaa vasten ylös, niin sitten kait systeemissä on jotain häikkää..
omassa koneessa huomasin semmosen vetarin stefoja vaihtaessa että kun tasauspyörästönlukonpolkimen painopohjaan niin tasauspyörästönlukon palat meni vain 2-3mm vastakkain.
poljin oli pultattu kopinlattian alta semmosen käyttövivun alapuolelle kiinni ja pultinpää otti pohjaanpainettaessa vaihdelaakonkanteen kiinni.
kun polkimen kiinnitti vivun yläpuolelle niin tasauspyörästönlukonpalat meni sentinverran limittäin.(polkimenvartta piti muistaakseni vääntää hieman)
jos noiden palojen kulmat on saanu osumaa kun eivät mene riittävästi limittäin niin tyhjäähän se rupeaa lyömään ja poljin hyppii jalan alla
poljin oli pultattu kopinlattian alta semmosen käyttövivun alapuolelle kiinni ja pultinpää otti pohjaanpainettaessa vaihdelaakonkanteen kiinni.
kun polkimen kiinnitti vivun yläpuolelle niin tasauspyörästönlukonpalat meni sentinverran limittäin.(polkimenvartta piti muistaakseni vääntää hieman)
jos noiden palojen kulmat on saanu osumaa kun eivät mene riittävästi limittäin niin tyhjäähän se rupeaa lyömään ja poljin hyppii jalan alla