Tasauspyörästön lukko

Belarus traktoreihin liittyviä ja miksei muitakin korjausohjeita

Valvoja: pelarusmaisteri

jukkis
Viestit: 28
Liittynyt: 25 Helmi 2008, 09:08
Paikkakunta: Suomussalmi

Tasauspyörästön lukko

Viesti Kirjoittaja jukkis »

Mikähän mahtanee olla kulunut kunlukon polkimen polkasee lattiaan niin se ei pidä vaan poljin rupijaa hyppimään. Belkku ollut mulla jo neljä vuotta nyt vasta tarvin lukkoa ensi kerran vaan ei pitänyt.Belkku 425.
jukkis
DslCat
Viestit: 132
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:59
Paikkakunta: N-järvi

Viesti Kirjoittaja DslCat »

Lukon pedaaliahan pitää pitää kantapäällä alhaalla :idea:

Jos saappaan nostaa pois, niin kohta se poljin on taas ylhäällä automatik :wink: Eikait se muuten lähde poispäältä :roll:

Näin siis 80-luvun vehkeissä..
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Ei mene poljin pohjaan asti,tarkoitan onko jokin joka estää polkimen liikkeen.Tai sitten liian vähän painoa polkimen päällä,paina kovempaa. :D
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
DslCat
Viestit: 132
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:59
Paikkakunta: N-järvi

Viesti Kirjoittaja DslCat »

Juu, ei se mene kuin onnella, esim. konee seistessä paikallaan. :lol:

Perän kalujen pyöriessä lovet ja hampaat osuvat kohdilleen, niin pedaali menee lattiaan ihan kevyesti - liki saappaan painolla.

Ylöskää ei nouse välttämättä heti vaan sitten kun veto poissa ja hilut kohillaan..

Jos poljin nousee saappaan voimaa vasten ylös, niin sitten kait systeemissä on jotain häikkää..
jannuli
Viestit: 67
Liittynyt: 29 Marras 2007, 15:41
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jannuli »

omassa koneessa huomasin semmosen vetarin stefoja vaihtaessa että kun tasauspyörästönlukonpolkimen painopohjaan niin tasauspyörästönlukon palat meni vain 2-3mm vastakkain.
poljin oli pultattu kopinlattian alta semmosen käyttövivun alapuolelle kiinni ja pultinpää otti pohjaanpainettaessa vaihdelaakonkanteen kiinni.
kun polkimen kiinnitti vivun yläpuolelle niin tasauspyörästönlukonpalat meni sentinverran limittäin.(polkimenvartta piti muistaakseni vääntää hieman)

jos noiden palojen kulmat on saanu osumaa kun eivät mene riittävästi limittäin niin tyhjäähän se rupeaa lyömään ja poljin hyppii jalan alla
jukkis
Viestit: 28
Liittynyt: 25 Helmi 2008, 09:08
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jukkis »

Tuopa pitää katsoa ottaako ne pultit kiinni siihen koppaan ,kun ei se pidä vaikka seison koko painollani siinä polkimen päällä.
jukkis
Vastaa Viestiin