NYT NIITÄ TAAS SAA
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Tuon Bel-Est "maahantuojan" nettisivut ei kyllä noteeraa mitenkään suomea.
Ei mainintaa Öhmannista tai muustakaan eli aika hataralla pohjalla edelleen belkkujen suomenmyynti.
Vai löytyykö jokin muu nettiosoite kuin tuo Bel-Est?
http://www.belest.ee/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos ei niin eipä taida kauppaa ruuhkaksi asti alla.
Ei mainintaa Öhmannista tai muustakaan eli aika hataralla pohjalla edelleen belkkujen suomenmyynti.
Vai löytyykö jokin muu nettiosoite kuin tuo Bel-Est?
http://www.belest.ee/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos ei niin eipä taida kauppaa ruuhkaksi asti alla.
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Hei
Kyllä suomenkielinen osio on valmistumassa bel-estin sivuille.
Ei hosuta.
Kyllä suomenkielinen osio on valmistumassa bel-estin sivuille.
Ei hosuta.
Belarus 952(.2) vm 2006
Belarus progress 825 vm 1985
Belarus 820 vm 1983
Belarus 521 vm 1978 projekti
Belarus 806 HX turbo
DT 75 vm 1987
Belarus progress 825 vm 1985
Belarus 820 vm 1983
Belarus 521 vm 1978 projekti
Belarus 806 HX turbo
DT 75 vm 1987
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
No nyt: http://www.belest.ee/fi/etusivue/" onclick="window.open(this.href);return false;koras kirjoitti:Hei
Kyllä suomenkielinen osio on valmistumassa bel-estin sivuille.
Ei hosuta.
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
No niin, on oikein hienot sivut, hyvin on mallit esillä, ja Muurame Ky kartalla. Mitä lie esim. tuon 422 hinta Suomessa. Meikäläiselle mökkitraktoriksi olisi sopeva kooltan ja tehoiltaan.
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
no niin. Hyvä juttu.920GL kirjoitti: No nyt: http://www.belest.ee/fi/etusivue/" onclick="window.open(this.href);return false;
422 täytyy yrittää koeajaa jossain vaiheessa kun kohdalle sattuu.
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Koeajo ei taida onnistua Suomessa, Viron puolella ehkä. Hintaa yritin haarukoida Mascuksen ja tehtaan sivuja vertailemalla mutta ei noista saanut oikein selvää.
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Viime vuoden puolella tuli tämmöinen tieto 422.n hintaansuonsyrjä kirjoitti:peruskone 16 000 alv 0 ja ek.lla 21 000 alv 0
hintoja nuihin sais kyllä olla paremmin esillä...
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Soitin tuossa juuri Matsille, hänellä on nyt yksi 422 pihassa Sipoossa. Koeajosta ja hinnoista voi sopia hänen kanssaan .
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Ahaa. Ei olisi paha matka käydä ihmettelemässä. Vois yrittää ensi viikolla.EJH10 kirjoitti:Soitin tuossa juuri Matsille, hänellä on nyt yksi 422 pihassa Sipoossa. Koeajosta ja hinnoista voi sopia hänen kanssaan .
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Nyt pääsee Belarus-tehtaalle melko vapaasti vierailemaan, tehdaskierros ulkomaalaisilta 9 ruplaa.
http://belarus-tractor.com/en/company/t ... l-tourism/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://belarus-tractor.com/en/company/t ... l-tourism/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Ei paha, jos uuden hinta jää 20 kieppeille ek:n kanssa. Meinaan että, jos ostaa noin 15 donan käytetyn traktorin, vaikka länsi sellaisen, niin kyllä siihen yleensä aina saa laskea päälle sen viisi tuhatta remontteihin, renkaisiin, ölppien vaihto ym.
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Lopulta löytyi aikaa käydä paikan päällä ihmettelemässä. Pienehkön koeajolenkin tein, ja traktori siis Belarus 422.4. Erittäin näppärältä koneelta vaikutti. Ohjaamo oli ihan mukava, näkyvyys hyvä. Ratin säädön mukana liikkui mittaristokin. Huippunopeutta en kokeillu, hitaita vaihteita löytyy riittävästi. Ergonomiaa en osaa moittia, paitsi kaasupoljin oli minulle hieman sivussa. Nostovoimaa löytyy riittävästi tuon kokoiseen traktoriin. Hydrauliikkakin riittävä, isompien Belaruksien tapaan. Kaikenkaikkiaan positiivinen ja mielenkiintoinen kokemus. Tuollahan pitäisi päästä ajamaan työpäivän verran (vaikka piha- tai polttopuuajoja), niin tulisi tutuksiTimukka kirjoitti:Ahaa. Ei olisi paha matka käydä ihmettelemässä. Vois yrittää ensi viikolla.EJH10 kirjoitti:Soitin tuossa juuri Matsille, hänellä on nyt yksi 422 pihassa Sipoossa. Koeajosta ja hinnoista voi sopia hänen kanssaan .
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Kuulostaa hyvältäTimukka kirjoitti:Lopulta löytyi aikaa käydä paikan päällä ihmettelemässä. Pienehkön koeajolenkin tein, ja traktori siis Belarus 422.4. Erittäin näppärältä koneelta vaikutti. Ohjaamo oli ihan mukava, näkyvyys hyvä. Ratin säädön mukana liikkui mittaristokin. Huippunopeutta en kokeillu, hitaita vaihteita löytyy riittävästi. Ergonomiaa en osaa moittia, paitsi kaasupoljin oli minulle hieman sivussa. Nostovoimaa löytyy riittävästi tuon kokoiseen traktoriin. Hydrauliikkakin riittävä, isompien Belaruksien tapaan. Kaikenkaikkiaan positiivinen ja mielenkiintoinen kokemus. Tuollahan pitäisi päästä ajamaan työpäivän verran (vaikka piha- tai polttopuuajoja), niin tulisi tutuksiTimukka kirjoitti:Ahaa. Ei olisi paha matka käydä ihmettelemässä. Vois yrittää ensi viikolla.EJH10 kirjoitti:Soitin tuossa juuri Matsille, hänellä on nyt yksi 422 pihassa Sipoossa. Koeajosta ja hinnoista voi sopia hänen kanssaan .
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
Ite kävin toissapäivänä ajamassa ohikulkiessani 1523.5:n Jyväsmaataloudessa. Näin satunnaiskäyttäjällä hinta on tietysti aivan järjetön, yli kuuden kympin hyvän matkaa noilla varusteilla mutta ekan kerran voi sanoa että oli Belkulla mukava ajaa. Vaihteet oli tosi kätevät suurelta osin, hyttiin helppo mennä, hyvin näki joka puolelle, penkki mukava istua, jarrujen poljinvoimaa helppo säädellä ja ohjaus tuntu tarkalta noin maantieajossa. Vielä oli vaihteisiin pitänyt belarusmaisuus jättää eli pikavalinta alueelle toimi vain kun heitti mekaanisen aluevaihtajan vapaalle ja kytkimen ylös. Eikö samalla olisi tuokin voitu tehdä niin että sitä voi käyttää ajon aikana.
Re: NYT NIITÄ TAAS SAA
On se paljon rahaa, varsinkin jos alkaa palkasta säästämään sukanvarteen. Tuon porkkanakoneen hintaa arvuuteltiin 20 paikeille, mahtaneeko jäädä siihen vai onko 30 lähempänä.