Lämpöpeite

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Lämpöpeite

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

Kattelin puumajan sivustoja niin löysin tollasen konepellin lämpöpeitteen mutta käyköhän se 500seen luultavasti mutta kun eikös jossain 800sarjalaisessa ollut leveempi konepelti :?: . Ja tuleekohan tuolta postimaksuja paljon jos tilaan. Tietysti jos joltain löytyisi ylimääräsenä vastaava niin olisin kiinnostunut :D


https://www.pmkaubamaja.ee/index.php?pa ... 20&lang=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Kulakki
Viestit: 187
Liittynyt: 21 Marras 2015, 18:58
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Lämpöpeite

Viesti Kirjoittaja Kulakki »

Kyllä se ihan kelvollisesti 525:n pellin päälle tais asettua vaikka pikkasen saattoi olla putsarin reikä eri kohdassa, en muista enää, kun ei tänä talvena ole vielä tullut puettua... Mutta tuolla rahalla ei saa edes tarpeita, että ei voi kalliina ainakaan pitää. Olis mulla kuvakin aiheesta mutta ei riitä hakkerin taidot sitä tähän tuupata. Toimituskulut selviää tuolta kaubamajan "käyttöehdot" linkistä.
ukki
Viestit: 865
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 07:17
Paikkakunta: Eedenistä itään

Re: Lämpöpeite

Viesti Kirjoittaja ukki »

Minä ole rustannut peiton vanhasta paperitehtaan huopa viirasta ja hyvä tuli. Jossakin on tuollainenkin peitto tallessa, mutta kun se ei mahtunut kunnolla 825 eikä 826 konepeltiin jäi "orrelle".

ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
asova

Re: Lämpöpeite

Viesti Kirjoittaja asova »

Venäläiseillä sivuilla näyttää usein traktoreissa olevan "toppatakki" konepeiton päällä. Minä olin siinä luulossa, että heillä on jäähdytysnesteenä pelkkä vesi. Ilmeisesti aiemmin laskivat vedet pihalle ajon loputtua ja ajoon lähtiessään laittoivat kuumat vedet koneeseen. Tietenkin ajoon lähtötarkistusten jälkeen, jotteivat nesteet kerkeä kylmetä. Voisi meikäläisellä pakkasaamuna jäädä ajot tekemättä noilla vesiläträyksillä. Nestekaasutoholla termikuumaksi ja 1½ minuutin hehkutus ja starttaus 24V järjestelmällä ja sitten 30 s jälkihehkutus - yleensä lähtee käymään.
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Lämpöpeite

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

asova kirjoitti:Venäläiseillä sivuilla näyttää usein traktoreissa olevan "toppatakki" konepeiton päällä. Minä olin siinä luulossa, että heillä on jäähdytysnesteenä pelkkä vesi. Ilmeisesti aiemmin laskivat vedet pihalle ajon loputtua ja ajoon lähtiessään laittoivat kuumat vedet koneeseen. Tietenkin ajoon lähtötarkistusten jälkeen, jotteivat nesteet kerkeä kylmetä. Voisi meikäläisellä pakkasaamuna jäädä ajot tekemättä noilla vesiläträyksillä. Nestekaasutoholla termikuumaksi ja 1½ minuutin hehkutus ja starttaus 24V järjestelmällä ja sitten 30 s jälkihehkutus - yleensä lähtee käymään.
Vissiin ollut pakkasta muutama aste ku noin rankkaa kolt startia (vapaa käännös :lol:
)
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
920GL
Viestit: 707
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Re: Lämpöpeite

Viesti Kirjoittaja 920GL »

Tuollainen ylimääräinen lämpöpeite löytyis multakin tehtaan käärössä...tuli aikanaan uuden 506:n mukana. Pitäiskin tutkia etteivät hiiret oo menny pesimään sinne :D
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
asova

Re: Lämpöpeite

Viesti Kirjoittaja asova »

Enpä ymmärtänyt Nokkakoneen "huulenheittoa", mutta ei ainakaan minulla 525 ole kovin kummoinen käyntiin lähtemään kylmällä ilmalla, varsinkin kun pakkasta on alle miinus 5 astetta. Minulla ei ole mahdollista käyttää verkkovirtaa mootttorin lämmitykseen. Pahoittelen, jos kirjoiitteluni tuntui alatyyliseltä.
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Lämpöpeite

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

asova kirjoitti:Enpä ymmärtänyt Nokkakoneen "huulenheittoa", mutta ei ainakaan minulla 525 ole kovin kummoinen käyntiin lähtemään kylmällä ilmalla, varsinkin kun pakkasta on alle miinus 5 astetta. Minulla ei ole mahdollista käyttää verkkovirtaa mootttorin lämmitykseen. Pahoittelen, jos kirjoiitteluni tuntui alatyyliseltä.

Tota kolt starttia tarkotin :lol:. Mutta kyllähän 5satanen pitäis tärähtää pakkasesta suht ilosesti käymään. Meillä vanha metsä52 lähtee huonoilla akuilla vielä -10cilman roikkaa käymään hienosti. Ja joskus hyvinä aikoina jätettiin metsään yöksi ja -15 kääntää avaimesta ja töihin ilman roikkaa tietenkin :lol:
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
asova

Re: Lämpöpeite

Viesti Kirjoittaja asova »

Vaihdoin 3 vuotta sitten 12V uuden orginaali käynnistysmoottorin. Oli kyllä melkoinen pettymys, laiska pyörittämään, lämpesi melkoisesti. Käynnistyksen muutos 24V, joka oli kustannuksiltaan samanarvoinen kuin tuo orginaali startti, melkoinen edistysaskel. 24V käynnistysmoottori purkaa myös molempia akkuja aikalailla samantehoiseti toisin kuin rinnankytkettyjä. Näillä sivuilla Suomesta ostettuja orginaaliosia hehkutetaan melkoisesti, minulla on sen verran vähän kokemusta mutta tuon kokemuksen ja muutaman muun kokemuksen jälkeen, epäilen suuresti hirvittävää laatueroa esim hehkutulppa bulkki noin 4 euroa, suutin 18 euroa olikohan vastaavat Suomessa vastaavat 30 ja 65 euroa. Varmaankin olen väärässä, viisaammat valkaiskoon asiaa. Viisas ei laadussa tingi, eikä köyhän kannata huokeata ostaa jne...
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Lämpöpeite

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

Tästä osien laatu jutusta voi alkaa aikamoinen vääntö :D .mutta ite hommasin stefoja belkkuun maksoivat kolmesta viiteen euroon sitä en osaa sanoa olivatko virosta vai venäjältä siltä suunnalta kuitenkin. Jää nähtäväksi pitävätkö.
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
asova

Re: Lämpöpeite

Viesti Kirjoittaja asova »

Mikä on orginaaliosa? Valmistettu Valko-Venäjällä? Balaruksen serifikoidussa tehtaassa? Jonkun suomalaisen jälleenmyyjän mielenilmaisussa?
kaikkonen
Viestit: 284
Liittynyt: 29 Loka 2010, 01:33

Re: Lämpöpeite

Viesti Kirjoittaja kaikkonen »

asova kirjoitti:Vaihdoin 3 vuotta sitten 12V uuden orginaali käynnistysmoottorin. Oli kyllä melkoinen pettymys, laiska pyörittämään, lämpesi melkoisesti. Käynnistyksen muutos 24V, joka oli kustannuksiltaan samanarvoinen kuin tuo orginaali startti, melkoinen edistysaskel. 24V käynnistysmoottori purkaa myös molempia akkuja aikalailla samantehoiseti toisin kuin rinnankytkettyjä. Näillä sivuilla Suomesta ostettuja orginaaliosia hehkutetaan melkoisesti, minulla on sen verran vähän kokemusta mutta tuon kokemuksen ja muutaman muun kokemuksen jälkeen, epäilen suuresti hirvittävää laatueroa esim hehkutulppa bulkki noin 4 euroa, suutin 18 euroa olikohan vastaavat Suomessa vastaavat 30 ja 65 euroa. Varmaankin olen väärässä, viisaammat valkaiskoon asiaa. Viisas ei laadussa tingi, eikä köyhän kannata huokeata ostaa jne...
Fernmo hytilisessä +kaapeli vähän reilu metri.
Junkkari ja muut taka akkuiset n.2,5 metriä. Näitä en tiennyt olevan 12v versioita, enkä ymmärrä miksi koskaan tehty/tuotu suomeen. 24v järjestelmässä jännitehäviöt kovasti pienemmät.
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Lämpöpeite

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

Siitä lämpöpeitteestä niin onkos siinä reikää mistä voi tarkastaa jäähdytysnesteen ettei tartte koko peittoa riisua. Tullu tavaksi kerran päivässä ennen ajoa tarkastaa :roll:
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
asova

Re: Lämpöpeite

Viesti Kirjoittaja asova »

Monesti noissa neuvostoliittolaisissa kampeissa nuo sovitetoleranssit oli kohtuullisen suuria. Asia oli ratkaistu sovittamalla keskenään sopivat yhteen ja sähkökaiveryskynällä merkittiin sopivalla yhdistenumerolla, yleensä koski vain tarkasti sovitettuja osia kuten Kalasnikovin lukko jne..
Timukka
Viestit: 816
Liittynyt: 17 Helmi 2010, 08:41

Re: Lämpöpeite

Viesti Kirjoittaja Timukka »

nokka kone kirjoitti:Siitä lämpöpeitteestä niin onkos siinä reikää mistä voi tarkastaa jäähdytysnesteen ettei tartte koko peittoa riisua. Tullu tavaksi kerran päivässä ennen ajoa tarkastaa :roll:
Luulisin että siinä on läppä tai reikä tuota tarkastusta varten. meillä oli aikoinaan 826:ssa semmonen ruskea peite, ja muistelen että pystyi tarkistamaan nesteet peitettä riisumatta.
Vastaa Viestiin