Hyd putket ja muuta.
Valvoja: pelarusmaisteri
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Hyd putket ja muuta.
Täytyisi vähän vedellä hydletkuja ohjaukselle (ulkopuolinen sylkky ei toteemin oma)
Että mitenköhän ne sylinterille menevät onkohan samanpaksuiset ja mikäköhän olisi hyvä paksuus
Siitä orbin letkujärjestyksestä en ole saanut vielä selvyyttä muutakuin isoin nippa lie paluu kumma kun ei oo mitään merkkejä.
Että mitenköhän ne sylinterille menevät onkohan samanpaksuiset ja mikäköhän olisi hyvä paksuus
Siitä orbin letkujärjestyksestä en ole saanut vielä selvyyttä muutakuin isoin nippa lie paluu kumma kun ei oo mitään merkkejä.
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hyd putket ja muuta.
Minä laitoin 3/8 liittimillä olevat letkut orbitroolilta tuubille. Sylinterissä oli 3/8 liittimet. Jostain syystä letkut meni kerralla oikein päin. Kohtuu haastava (vittumainen) oli orbitrooli laittaa takaisin paikoilleen neljän hydeletkun kanssa, kyseessä on 525 maisemaohjaamolla.
Re: Hyd putket ja muuta.
Muistan väärin tietenkään, ei mennyt oikein päin letkut, mutta vaihto oli nopea, kun letkuissa oli varaa ja tuubissa noin 35 cm nipasta nippaan.
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Hyd putket ja muuta.
Juu ohjaus saatiin toimimaan.
Mutta mites tuo tasauspyörästön lukon hallinta kun tuosta minun yksilöstä on otettu toteemin oma sylinteri hammastankoineen pois että mitenkä on toteutettu kun on muutettu ulkopuoliselle sylkylle
Onko jätetty oma sylinteri paikoilleen hallitsemaan lukkoa
Mutta mites tuo tasauspyörästön lukon hallinta kun tuosta minun yksilöstä on otettu toteemin oma sylinteri hammastankoineen pois että mitenkä on toteutettu kun on muutettu ulkopuoliselle sylkylle
Onko jätetty oma sylinteri paikoilleen hallitsemaan lukkoa
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hyd putket ja muuta.
Laita siitä 500 sarjan purku koneesta taka akselille lukko, pelaa varmasti.
ukki
ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Hyd putket ja muuta.
Kyllähän sitä mietittiin kun oli jopa ne lukkohilut vetareittenpäissä mutta mukava kokeilla totakin lukkoaukki kirjoitti:Laita siitä 500 sarjan purku koneesta taka akselille lukko, pelaa varmasti.
ukki
Mutta eilen kun avasin toteemin kannen niin totesin mitenköhän tämä toimii ilman hammastankoa
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hyd putket ja muuta.
Se toimii paremmin
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Hyd putket ja muuta.
Mutta eikö automaatti lukko ota toimintansa siitä hammastangosta
Mutta muuten ohjaus toimii paremmin
Mutta muuten ohjaus toimii paremmin
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hyd putket ja muuta.
Joo, eihän se automaattiasento pellaa ilman hammastankoa, mutta pakkoasento toimii, niin käyttövaijerin voi säätää sen mukaseksi. Aika kätevähän sitä on myös käyttää pikkupolkimella, niin kuin 900-sarjaan tuli aikoinaan. Ja jos päivittää uusimpiin tehtaan versioihin, niin sais lukon ja ulosoton sähkönappulalle. Sähkölle taitais olla helpoin laittaa sitten lukon automaattiasento, se on kyllä hyvä esim. kyntäessä.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Hyd putket ja muuta.
Kiitos taas selvennyksestä
Mutta onko se oma sylinteri jätetty paikoilleen aikoinaan että automaatti jäänyt toimimaan
Mutta onko se oma sylinteri jätetty paikoilleen aikoinaan että automaatti jäänyt toimimaan
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hyd putket ja muuta.
Tuo 500-sarjan lukko on 100% pidoltaan, 800-sarjan kalvolla toimiva lukko ei ole kuin joku 60-80% pidoltaan ikävä kyllä.nokka kone kirjoitti:Kyllähän sitä mietittiin kun oli jopa ne lukkohilut vetareittenpäissä mutta mukava kokeilla totakin lukkoaukki kirjoitti:Laita siitä 500 sarjan purku koneesta taka akselille lukko, pelaa varmasti.
ukki
Mutta eilen kun avasin toteemin kannen niin totesin mitenköhän tämä toimii ilman hammastankoa
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Hyd putket ja muuta.
Oletko museoimassa 820:ä? Laitat sitten tankit sinne kopin alle? Miksi et jättänyt sitä edessä ollutta hydraali tankkia sinne keulalle ja tehnyt siitä polttoaine tankkia, olisi saanut laskettua kopin lattia alas ja penkin käännön helposti siihen. Onhan sinulla metsäkärry, niin ainakin siihen työhön se olisi silloin ollut sopiva.
Ihmettelen vain sen takia, koska olet noin paljon sitä purkanut ja kasatessa teet juuri niitä virheitä, jos pitäsi päästä pois. Siis virheet johtuvat jo tehtaan suunnitelú pöydältä.
Ei mitään laiteta sinne kopin alle, korkeintaa vetään helppoon paikkan hydrauliikka putket tai letkut, on muuten hankale sinne niitä huoltaa. Tämä päteen tämänkin päivän koneisiin, katsokaa vaikka valtraa, tavaraa ja letkua, kuin hydrauliikka kaupan hyllyllä. John deeressä on sentää tämäkin huomioitu, siinä saa ohjaamon suhteellisen helposti kipattua syrjään. Ei nyt niin helpoisti mitä metsätraktoreissa on, mutta sinne päin kuitenkin.
ukki
Ihmettelen vain sen takia, koska olet noin paljon sitä purkanut ja kasatessa teet juuri niitä virheitä, jos pitäsi päästä pois. Siis virheet johtuvat jo tehtaan suunnitelú pöydältä.
Ei mitään laiteta sinne kopin alle, korkeintaa vetään helppoon paikkan hydrauliikka putket tai letkut, on muuten hankale sinne niitä huoltaa. Tämä päteen tämänkin päivän koneisiin, katsokaa vaikka valtraa, tavaraa ja letkua, kuin hydrauliikka kaupan hyllyllä. John deeressä on sentää tämäkin huomioitu, siinä saa ohjaamon suhteellisen helposti kipattua syrjään. Ei nyt niin helpoisti mitä metsätraktoreissa on, mutta sinne päin kuitenkin.
ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Hyd putket ja muuta.
ukki kirjoitti:Oletko museoimassa 820:ä? Laitat sitten tankit sinne kopin alle? Miksi et jättänyt sitä edessä ollutta hydraali tankkia sinne keulalle ja tehnyt siitä polttoaine tankkia, olisi saanut laskettua kopin lattia alas ja penkin käännön helposti siihen. Onhan sinulla metsäkärry, niin ainakin siihen työhön se olisi silloin ollut sopiva.
Ihmettelen vain sen takia, koska olet noin paljon sitä purkanut ja kasatessa teet juuri niitä virheitä, jos pitäsi päästä pois. Siis virheet johtuvat jo tehtaan suunnitelú pöydältä.
Ei mitään laiteta sinne kopin alle, korkeintaa vetään helppoon paikkan hydrauliikka putket tai letkut, on muuten hankale sinne niitä huoltaa. Tämä päteen tämänkin päivän koneisiin, katsokaa vaikka valtraa, tavaraa ja letkua, kuin hydrauliikka kaupan hyllyllä. John deeressä on sentää tämäkin huomioitu, siinä saa ohjaamon suhteellisen helposti kipattua syrjään. Ei nyt niin helpoisti mitä metsätraktoreissa on, mutta sinne päin kuitenkin.
ukki
Tulee vain toinen tankki ja pyörivä penkki akut ohjaamon alle. Ja metsäkärryn edessä on jo se 520nen enkä nää syytä sitä siitä minnekkään vaihtaa.
Niistä tankeista ja akuista riideltiin isännän mutta halus vältämättä tehä tosta metsäohjaamon
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Hyd putket ja muuta.
Virtalukolle tulee 6 johtoa 3mustaa,1 ruskea, 1punanen,1vihreä. En löytäny ohjekirjoista vastaavilla väreillä kaaviota ja virtalukkona toimii lukas
Vihreä menee hehkulle muuta en oo kerenny jäljittää mutta onkohan jossain kaaviota mikä kävis
Vihreä menee hehkulle muuta en oo kerenny jäljittää mutta onkohan jossain kaaviota mikä kävis
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Hyd putket ja muuta.
Nyt tuli taas vähän ajatuksenkanssa mietittyä niin vissiin olis hyvä hommata oma virtalukko kun näkyy olevan tuo etuvastuskin olevan paikallaannokka kone kirjoitti:Virtalukolle tulee 6 johtoa 3mustaa,1 ruskea, 1punanen,1vihreä. En löytäny ohjekirjoista vastaavilla väreillä kaaviota ja virtalukkona toimii lukas
Vihreä menee hehkulle muuta en oo kerenny jäljittää mutta onkohan jossain kaaviota mikä kävis
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;