Isme 140L
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: Isme 140L
Eläpä lyhennä https://youtu.be/fvwoRdrfvvE tuossa videossa 1.50 kohdalla näkyy kuormaajaa laskiessa kuinka kippi kulmalle tulee lisää tilaa. Olettaisin että öljyn pitäisi päästä pakenemaan varon kautta nostaessa.
Re: Isme 140L
Mulla "kylmää" selkärangassa kun katson tuota videota ja pelkään milloin kolahtaa. Tietty jos siihen laittas varoventtiilin mutta miten se sitten reagoisi kun tarttee voimaa. Kieltämättä toimii videolla hienosti tuo systeemi...
TapsaK
Belarus 820 -84
Belarus 826 -94
Belarus 952.3 -08
Liebherr 911
Ford 6600
Belarus 820 -84
Belarus 826 -94
Belarus 952.3 -08
Liebherr 911
Ford 6600
Re: Isme 140L
No nyt kokeilin työmaan zetorissa ja kyllä se öljy pakenee nostaessa kippi kaadetuna jotainkautta (quicke) siinä on semmonen molokki mistä jakaa kauhan kipin letkut..
Re: Isme 140L
Ismen sivuilta kopioitu "Pitkät soviteosat, hitsausliitoksin.
1-vipuhallinta, laitteiston suojaus pääpaineenrajoitusventtiilillä ja kääntösylinterien varoilla.
Nostosylintereille kellunta-asento.
Mekaaniset vakaimet vakiona.
Kuormaimessa moderni hydraulilohko, yksivalutyyppiä, letkulähdöt yläpuolelta kaaressa." eli sulla pitäs olla kääntösylinterien varot. Elikkä tuolta tieto http://www.ismesales.fi/FIN/suomi.htm
1-vipuhallinta, laitteiston suojaus pääpaineenrajoitusventtiilillä ja kääntösylinterien varoilla.
Nostosylintereille kellunta-asento.
Mekaaniset vakaimet vakiona.
Kuormaimessa moderni hydraulilohko, yksivalutyyppiä, letkulähdöt yläpuolelta kaaressa." eli sulla pitäs olla kääntösylinterien varot. Elikkä tuolta tieto http://www.ismesales.fi/FIN/suomi.htm
Re: Isme 140L
Tuohan on Walvoil tai joku sen suuntainen (Italialainen) venttiili. Voiko ne varot olla rakennettu siihen itteensä? Josko minulla on vaihtunu letkujen paikat eri karoille...
TapsaK
Belarus 820 -84
Belarus 826 -94
Belarus 952.3 -08
Liebherr 911
Ford 6600
Belarus 820 -84
Belarus 826 -94
Belarus 952.3 -08
Liebherr 911
Ford 6600
Re: Isme 140L
Jos kellunta toimii kauhan käännössä eikä nostossa nii sillähä se on hyvä todeta
Re: Isme 140L
Köh, tuota öhöm... Kevätkihän tuo tulloo, muuttolintujakin näkyy.
(No joo oli ne väärin)
(No joo oli ne väärin)
TapsaK
Belarus 820 -84
Belarus 826 -94
Belarus 952.3 -08
Liebherr 911
Ford 6600
Belarus 820 -84
Belarus 826 -94
Belarus 952.3 -08
Liebherr 911
Ford 6600
Re: Isme 140L
Aamulla tutkiskelin tota omaa Ismen kuormainta totesin että samaahan tuokin tekee kuin "tkyngas" etukuormaimessa
Se poikkeuksena että aisoja nostaessa ja varustelevyn pohjatessa kääntörautaan nostosylinterit ei nostakkaan enepää eli painerajoitin astuu peliin.
Tarkistappa venttiilin paineensäätöventtiili että paljonko se antaa painetta, tuli mullekkin yllätyksenä tuo ominaisuus jota en oo aikaisemmin pannut merkille vaikka tuhansia tunteja
tuota ismeä oon käyttänyt.
Se poikkeuksena että aisoja nostaessa ja varustelevyn pohjatessa kääntörautaan nostosylinterit ei nostakkaan enepää eli painerajoitin astuu peliin.
Tarkistappa venttiilin paineensäätöventtiili että paljonko se antaa painetta, tuli mullekkin yllätyksenä tuo ominaisuus jota en oo aikaisemmin pannut merkille vaikka tuhansia tunteja
tuota ismeä oon käyttänyt.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Isme 140L
Muistaakseni tiputin painetta 160 bariin, tehtaan jäliltä 175 bar. Samoin myös traktorissa on alempi paine kuin tehtaan ilmoittama samoilla kulmilla kun kuormainventtiilin paine.
TapsaK
Belarus 820 -84
Belarus 826 -94
Belarus 952.3 -08
Liebherr 911
Ford 6600
Belarus 820 -84
Belarus 826 -94
Belarus 952.3 -08
Liebherr 911
Ford 6600
Re: Isme 140L
Saman ongelman kanssa itse paininut, mulla onneks vääntyy vakaajat..
Täältä saatujen ohjeiden mukaan säädin paineen 150bar, oli aiemmin liki 200bar. Ei ole alkuperäinen ismen venttiili, vaan tarvike lohko jossa pelkkä pää varoventtiili. En ole vielä hirvinnyt testata. Pitkään kyllä etsin vikaa, mutta on vissiin Ismen ominaisuus. Kauhan kääntö geometria mielestäni muutenkin kehno tuossa kuormaimessa.
Täältä saatujen ohjeiden mukaan säädin paineen 150bar, oli aiemmin liki 200bar. Ei ole alkuperäinen ismen venttiili, vaan tarvike lohko jossa pelkkä pää varoventtiili. En ole vielä hirvinnyt testata. Pitkään kyllä etsin vikaa, mutta on vissiin Ismen ominaisuus. Kauhan kääntö geometria mielestäni muutenkin kehno tuossa kuormaimessa.
Fordson Dexta
Volvo BM 400 Buster
Belarus LTZ-425
Volvo BM 400 Buster
Belarus LTZ-425
Re: Isme 140L
Millä tavalla Ismen kääntögeometria on huono?
Mulla on käytössä kauhoja joiden takaseinä on pystysuorassa ja Ismellä pystyy tarvittaessa kuljettamaan sekä nostamaan hyvinkin nestemäistä tavaraa.
Toisessa uudemmassa kuormaimessa (Metall-Teknick) on myös sms-työväline kiinnike (turparauta) mutta sen liikeradat (täyttökulmat) on samanlaiset kuin Quikessa (Euro) ja vaatiikin kauhan takaseinän kaltevuutta eteenpäin 20-22 astetta. Eli uudempi kuormain tarvitsee oikealla takaseinän kallistuskulmalla olevan kauhan että saisi tehtyä saman homman kuin Ismellä.
Mulla on käytössä kauhoja joiden takaseinä on pystysuorassa ja Ismellä pystyy tarvittaessa kuljettamaan sekä nostamaan hyvinkin nestemäistä tavaraa.
Toisessa uudemmassa kuormaimessa (Metall-Teknick) on myös sms-työväline kiinnike (turparauta) mutta sen liikeradat (täyttökulmat) on samanlaiset kuin Quikessa (Euro) ja vaatiikin kauhan takaseinän kaltevuutta eteenpäin 20-22 astetta. Eli uudempi kuormain tarvitsee oikealla takaseinän kallistuskulmalla olevan kauhan että saisi tehtyä saman homman kuin Ismellä.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Isme 140L
Tuolla lailla se vähän huono on. Toki tuo kauha on väärän mallinen ismeen, pitäisi olla suorassa takaseinässä kiinnikkeet.
Mutta esimerkiksi paalipihdeillä kun otat paalin pystystä, ja käännät kyljelleen kärryyn, niin ei onnistu nätisti tällä, kun ei käänny tarpeeksi koukkuun alaspäin ylhäällä.
Quicke ja Ålö kuormaimilla pystyy vaikka trukkipiikit taittamaan traktorin alle, sen verran laajempi liikerata.
Vaan varmasti ismellä pärjään omat hommat, pitää hommata sopivat kauhat tähän. Ja paljon etukuormain elämää helpottaa.
Mutta esimerkiksi paalipihdeillä kun otat paalin pystystä, ja käännät kyljelleen kärryyn, niin ei onnistu nätisti tällä, kun ei käänny tarpeeksi koukkuun alaspäin ylhäällä.
Quicke ja Ålö kuormaimilla pystyy vaikka trukkipiikit taittamaan traktorin alle, sen verran laajempi liikerata.
Vaan varmasti ismellä pärjään omat hommat, pitää hommata sopivat kauhat tähän. Ja paljon etukuormain elämää helpottaa.
Fordson Dexta
Volvo BM 400 Buster
Belarus LTZ-425
Volvo BM 400 Buster
Belarus LTZ-425