Sivu 1/1

Belaruksen jarrut

Lähetetty: 30 Syys 2017, 20:57
Kirjoittaja ananias
Belarus typ. 820 jarrut on käyneet heikkotehoiseksi.Tuntimittari 4 tuhannenkieppeissä.Mitähän olis tehtävissä ja mistä löytyy osia jos sattuu tarviimaan.

Re: Belaruksen jarrut

Lähetetty: 02 Loka 2017, 05:32
Kirjoittaja nokka kone
Auki vaan ja putsaten jos kiristämällä säätö ei auta :?:
Osia kyllä löytyy suonsyrjältä ja tällee.
Se on sitte jos levyt on nii ohkaset et uutta ostaa ni laittaako paisuttajatki uudet :roll: riippuu kunnosta onko kuulien pesät kuinka kulunut. Ja jos öljyset niin jarruakseleiden stefat ja tasauspyörästön kunto ettei se vuoda jarrulle.

Re: Belaruksen jarrut

Lähetetty: 02 Loka 2017, 12:29
Kirjoittaja Rakkaudesta lajiin
Levyt vaihtoon jos ovat huonot. Jos likaiset puhdistus riittää. Levyt venäjältä ~30 snt/kpl (haettava paikanpäältä) ja virosta (PM kaubamaja...) 2-3e /kpl

Re: Belaruksen jarrut

Lähetetty: 02 Loka 2017, 16:51
Kirjoittaja nokka kone
Rakkaudesta lajiin kirjoitti:Levyt vaihtoon jos ovat huonot. Jos likaiset puhdistus riittää. Levyt venäjältä ~30 snt/kpl (haettava paikanpäältä) ja virosta (PM kaubamaja...) 2-3e /kpl
Tuon hintaisiin levyihin suhtautuisin epäillen onko toimivat vai kiinalaiset :roll:

Re: Belaruksen jarrut

Lähetetty: 02 Loka 2017, 18:59
Kirjoittaja diesel
Punaisesta massasta valmistetut jarrulevyt eivät toimi ,valmistettu niin epätarkasti .Akselin "stefat" ei saa lyödä yhteen kiinni koska niiden välistä tulee "juorukanava" jos sisempi vuotaa ,öljy ei pääse jarruihin. Paisuttajien vetotankot samalle puolelle Y-pulttiin levyn kiinnityksen kanssa. Kotelon ja pasuttajien kitkapinta voidellaan "copa slipillä"tai kuparitahnalla.Jarrupinnat pestään rasvanpoitospreillä.

Re: Belaruksen jarrut

Lähetetty: 02 Loka 2017, 19:46
Kirjoittaja Rakkaudesta lajiin
Meillä kyseiset Venäjän levyt käytössä (jotka siis ruskeat) eikä poikkeuksellista kulumista ole ollut. Pysähtyy minun mielestä erittäin tehokkaasti verraten vaikkapa 425:en hihnajarruihin.