jarruton 521
Valvoja: pelarusmaisteri
jarruton 521
Huima peli tämä 521 ajella ilman jarruja? Alkaa kekseliäisyys laitetta pysäytellessä loppua ja siksi lienee viisainta alkaa rakentaa jarruja uusiksi kun vielä ei mitään vakavampaa ole sattunut. Jarrut on hävinneet "pikku hiljaa" käytön myötä . Mitäs arvelette, mistä ja miten niitä kannattaa alkaa etsiskelemään?
Jarruthan on vauhdin surma, mutta jos tien päällä jotain sattuu niin heikoilla ollaan jos koneesta puuttuu jarrut.
Eli aletaan ettii niitä jarruja sun belkusta
Eli aletaan ettii niitä jarruja sun belkusta
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Kannattaa vähän noita vanhoja aiheita selata niin löytää etsimänsä
http://www.belkku.fi/foorumi/viewtopic.php?t=45
http://www.belkku.fi/foorumi/viewtopic.php?t=45
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
taiVilske kirjoitti: http://www.belkku.fi/foorumi/viewtopic.php?t=45
http://www.belkku.fi/foorumi/viewtopic. ... ght=jarrut
Jos viitsii sen vaivan nähä, niin ottaa takarenkaat pois ja pukit perän alle, niin tulee hyvät tilat työköillä.
Joo, elikkä jarrujen peruskunnostushan 521:ssä on helppo homma, kun ei oo erilliskäsijarrua, eikä tasauspyörästönlukkoa hommaa vaikeuttamassa.
Ensiksi kotelosta kuminläpi tuleva pultti 4 kokonaan irti pyörittäen, ja sitten kotelon pultit (5kpl) auki ja koko homma on käsillä. Levyjen paksuus mitataan ja tuomitaan ja uusitaan em. mittojen mukaan.
Kuulapaisuttimien jouset otetaan irti ja ne aukeaa putsattaviksi, kuulat, kuulanurat ja kitkapinnat niin paisuttimissa kuin koteloissa puhistetaan hioen/pesten.
Niputetaan ja säädetään em. ohjeen mukaan.
Ja tapauksesta riippuen uusitaan em. hommaa vaikka vuosittain, vähällä käytöllä tulee ruostetta, paljolla käytöllä paljo pölyä, molemmista seurauksena jarrujen ominaisuuksien heikkeneminen. Mutta tämähän on ominaista kuiville levyjarruille merkistä riippumatta, että ei syytä huoleen.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
jarruton 521
Kiitos vaan nopeasta palautteesta