501 saatiin käyntiin reilun 20 vuoden levon jälkeen.
Mutta nyt ovat vedet ja öljyt sekaisin
Kansi avattiin ja tiiviste vaikuttaa ehjältä.
Mikä muu voi olla syynä veden ja öljyn sekoittumiselle?
501 vedet ja öljyt sekaisin
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: 501 vedet ja öljyt sekaisin
Sylinteriputken alapään kumitiivisteiden kovettuminen ja sitä kautta öljyn vuotaminen kampikammioon.
Sitä voi yrittää paikallistaa avaamalla öljypohjan ja katsomalla altapäin näkyykö vesinoroa tai pisaroita putkien alareunan tienoilla. Jos jäähdyttäjässä vain puhdasta vettä ilman glykolia, voi sekaan kaataa maitoa, joka valkaisee ja tekee havaitsemisen helpommaksi.
Halkeama sylinterikannessa toisena vaihtoehtona.
Sitä voi yrittää paikallistaa avaamalla öljypohjan ja katsomalla altapäin näkyykö vesinoroa tai pisaroita putkien alareunan tienoilla. Jos jäähdyttäjässä vain puhdasta vettä ilman glykolia, voi sekaan kaataa maitoa, joka valkaisee ja tekee havaitsemisen helpommaksi.
Halkeama sylinterikannessa toisena vaihtoehtona.
Re: 501 vedet ja öljyt sekaisin
Tuo maito juttu on mulle ihan uus konsti etsii vuotoja
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: 501 vedet ja öljyt sekaisin
Minulla oli 820:ssä samaa vikaa ja tosiaan sylinteriputken alapään tiivisteistä vuosi vedet öljyihin. Ei muutaku putket pois ja uudet tiivisteet niin loppu vuodot. D-240 moottori kyseessä.