526 Agross, vm 1990 ei käynnisty
Lähetetty: 15 Touko 2021, 19:15
Terve
Vaimon Belarus on vuodesta 2014 lähtien nähnyt vain kesäkäyttöä. Säilytys suljetussa kylmässä tallissa, akut sisällä lämpösessä.
Nyt viime talvena Belaruksella vähän pyörähdettiin tammikuussa ja siitä se jäi avoimeen talliin sateensuojaan.
Eilen käynnistys ja vaihdetta ei saa sisään niin millään, käyttäytyy aivan kuin kytkin olisi ylhäällä.
Paras arvaus että kytkinlevy ruostunut kiinni joko vauhtipyörään tai paineasetelmaan.
Koko päivä rassausta silloin tällöin käynnistäen.
Muutama tunti sitten kovia vaikeuksia saada starttaamaan. Kovan yrittämisen jälkeen starttasi ja moottori käynnistyi kertalaakista. Vieläkin oli kytkinongelmaa joten moottori sammuksiin.
Nyt enää ei suostu starttaamaan niin millään.
Joskus 90 luvun loppupuolella kuulemma tästä oli mennyt se akkujen välissä oleva iso rele.
Miten mittaan että onko se nyt tällä kertaa syypää startin mykkänä pysymiseen?
Onko mitään vippaskonstia sen ohittamiseen, tai muuta keinoa saada moottori käyntiin?
Toinen kysymys. Missä ovat ne vaihdevapaan sensorin johdot? (Ne kun ohittaa niin yksi vikakohta vähemmin. Toki traktori käynnistyy silloin vaikka vaihde on sisässä, mutta yksi vikakohta taas vähemmin.)
Terveisin Arto
Vaimon Belarus on vuodesta 2014 lähtien nähnyt vain kesäkäyttöä. Säilytys suljetussa kylmässä tallissa, akut sisällä lämpösessä.
Nyt viime talvena Belaruksella vähän pyörähdettiin tammikuussa ja siitä se jäi avoimeen talliin sateensuojaan.
Eilen käynnistys ja vaihdetta ei saa sisään niin millään, käyttäytyy aivan kuin kytkin olisi ylhäällä.
Paras arvaus että kytkinlevy ruostunut kiinni joko vauhtipyörään tai paineasetelmaan.
Koko päivä rassausta silloin tällöin käynnistäen.
Muutama tunti sitten kovia vaikeuksia saada starttaamaan. Kovan yrittämisen jälkeen starttasi ja moottori käynnistyi kertalaakista. Vieläkin oli kytkinongelmaa joten moottori sammuksiin.
Nyt enää ei suostu starttaamaan niin millään.
Joskus 90 luvun loppupuolella kuulemma tästä oli mennyt se akkujen välissä oleva iso rele.
Miten mittaan että onko se nyt tällä kertaa syypää startin mykkänä pysymiseen?
Onko mitään vippaskonstia sen ohittamiseen, tai muuta keinoa saada moottori käyntiin?
Toinen kysymys. Missä ovat ne vaihdevapaan sensorin johdot? (Ne kun ohittaa niin yksi vikakohta vähemmin. Toki traktori käynnistyy silloin vaikka vaihde on sisässä, mutta yksi vikakohta taas vähemmin.)
Terveisin Arto