Mitäpä ootta hommaillu?
Valvoja: pelarusmaisteri
On monenlaista rojektia, etten jaksa ees luetella kaikkia. Enimmäkseen klapia tehny, ja koittanu saunaa värkätä. Pitäis saaha se ulkoapäin maaluu kuntoon nyt kun vielä jonkinlaisia maalauskelejä vielä saattais tulla.
Viime vkl. osallistuin naapurin kaivurinuhvi rojektiin, ja nyt pitäis ruveta omaan belarukseen tekemään hissikoukkua.
Viime vkl. osallistuin naapurin kaivurinuhvi rojektiin, ja nyt pitäis ruveta omaan belarukseen tekemään hissikoukkua.
Minski traktor paras traktor!
Ootkos päässyt testaamaan piikiäsi
Täällä on tullut sen verran vettä että puiteja on jonkun verran saatu tehtyy välissä mutta kuivien olkien paalaus on kyllä mahdotonta, täytyy vissiin alkaa käärimään niitä muoviin jos syöttöön niitä aikoo.
Täällä on tullut sen verran vettä että puiteja on jonkun verran saatu tehtyy välissä mutta kuivien olkien paalaus on kyllä mahdotonta, täytyy vissiin alkaa käärimään niitä muoviin jos syöttöön niitä aikoo.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Ei ole ollut hirveesti tarvettaVilske kirjoitti:Ootkos päässyt testaamaan piikiäsi
Täällä on tullut sen verran vettä että puiteja on jonkun verran saatu tehtyy välissä mutta kuivien olkien paalaus on kyllä mahdotonta, täytyy vissiin alkaa käärimään niitä muoviin jos syöttöön niitä aikoo.
Puinteja ei ole itseasiassa vielä edes aloitettu, juuri soittelin urakoitsijalle että ensi viikolla vois koittaa kelien salliessa.
Ja kyllä tuo paalipiikki kestää, pistin vaan uuden piikin. Vanha meni kahden paalin etupiikkiin toiseen koneeseen.
Navetassa oon tänään ollut paskakone remontissa
Yhtä pahuksen tappii etsiskellyt kokoojakourusta koneen puristinmännän sisältä.
Tappi oli irronnut raapan ja männän liitäntäkohdasta.
No löyty mutta vähän mättöö aiheutti
Yhtä pahuksen tappii etsiskellyt kokoojakourusta koneen puristinmännän sisältä.
Tappi oli irronnut raapan ja männän liitäntäkohdasta.
No löyty mutta vähän mättöö aiheutti
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Alkoi muuten 426 tuntumaan vähän laiskalta kun nämä kärryt olivat täynnä maata... Hyvin se kuitenkin kulki kunhan vaan käytti kaikkia vaihteita
http://s353.photobucket.com/albums/r366 ... 092008.jpg
(Omatekoiset kärryt, kuorma-autosta tehty. Kippisylinterinä 2x 10t )
http://s353.photobucket.com/albums/r366 ... 092008.jpg
(Omatekoiset kärryt, kuorma-autosta tehty. Kippisylinterinä 2x 10t )
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
"Belarus peloton, varma ja valoton"
mitä olrtte hommaillut
Olen vaihtanut belarus 826 hydraulipumppua. On kinkkinen paikka
vaihtaa, kun en ole viitsinyt purkaa tiellä olevaa putkiviidakkoa.
Nyt se on paikoillaan, täytyy ennen lattian laittoa kokeilla pysyykö
öljyt sisällä.
vaihtaa, kun en ole viitsinyt purkaa tiellä olevaa putkiviidakkoa.
Nyt se on paikoillaan, täytyy ennen lattian laittoa kokeilla pysyykö
öljyt sisällä.
Kyllä sitä hydraulipumppuu vaihtaessa (4 kertaa) on tullut mieleen että on suunnittelijoita meinannut loppunut tila kesken
Ja tietysti sattuu just se kiireisin aika olee päälänsä ja kone pitäis saada taas töihin.
Ja tietysti sattuu just se kiireisin aika olee päälänsä ja kone pitäis saada taas töihin.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
"Alkoi muuten 426 tuntumaan vähän laiskalta kun nämä kärryt olivat täynnä maata... Hyvin se kuitenkin kulki kunhan vaan käytti kaikkia vaihteita"
Perhana! Sullahan on tuossa sinisessä kyljessä työkalupakki? Onko niitä ylimääräisenä taikka edes sitä lukitussalpaa, millä pakki tulee kiinni? Omastani puuttuu toinen niistä.
Melko miehekäs kuorma tullut 425:lle. Oon minäkin joskus tuommosella pyöreäpeltisellä hiilannut jyviä sellaisen kuorman että 8.5-tonninen Velsa oli niitä korokelaitoja myöten täynnä. Painosta en osaa mennä sanomaan mutta ei siinä enää voinut kiihtyvyydestä juuri puhua. Kaikkia vaihteita ei kyllä tarvinnut vielä käyttää...
Perhana! Sullahan on tuossa sinisessä kyljessä työkalupakki? Onko niitä ylimääräisenä taikka edes sitä lukitussalpaa, millä pakki tulee kiinni? Omastani puuttuu toinen niistä.
Melko miehekäs kuorma tullut 425:lle. Oon minäkin joskus tuommosella pyöreäpeltisellä hiilannut jyviä sellaisen kuorman että 8.5-tonninen Velsa oli niitä korokelaitoja myöten täynnä. Painosta en osaa mennä sanomaan mutta ei siinä enää voinut kiihtyvyydestä juuri puhua. Kaikkia vaihteita ei kyllä tarvinnut vielä käyttää...
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
no sainpa sitten vihdoinkin talven hankinta savotan tehtyä.puuta tuli sahattua myyntiin elikkä tukkia ja kuitupuuta joulukuun alusta lähtien n.500 kiintoo.polttorankaa n.150 pinokuutiota.lisäksi ajoin vieraalle myyntipuuta n.150 kiintoo.lopputalven melkein 2kk satamaton aika oli iso plussa.melkein koko ajan sai kaadella lumettomia puita.sahana n.vuoden vanha husky 346XPG ja ajokalustona belarus 820 vm 81.kärrinä tempo 7 jossa aisalla vanha 70-luvun josko vanhempikin wärtsilä kattokuormain