etunapa
Valvoja: pelarusmaisteri
Joo 500- ja 800-sarjassa on sama vetävä etuakseli.
Jos on tuo malli niin oliskohan tästä apua:
Toivottavasti ollaan samassa osassa
Jos on tuo malli niin oliskohan tästä apua:
Toivottavasti ollaan samassa osassa
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
kyseessä on 521 vm 75 ja se osa joka on etunavassa kiinni on ilmeisesti puristussovitteella voi olla että pitää irroittaa rikkomalla ja uusi painaa prässillä kiinni sitten vielä moottorista että miten pitkään uskaltaa hehkuttaa kun lähtee käyntiin vähän huonosti ja pukkaa harmaata sauhua minuutin verran. suutinkärjet ja hehkut uusittu
Jos se kovin tiukassa on niin rikkoa se varmaan täytyy. Jos pääsee hitsaamaan, niin voihan siihen hitsata jonkun raudan kiinni, josta mahollisesi pääsee paremmin vetämään. Onko lämmittämällä kokeiltu avittaa irtoamista?
Onko minkälainen johdotus hehkuille? kulkeeko varmasti virta virtalukon hehkuasennossa. Kyllä sitä hyvinkin yli puol minuuttia kärsii hehkuttaa. Se kytkentähän on ainakin alunperin semmonen, että hehkuille tulee virta myös starttausasennossa.
Onko minkälainen johdotus hehkuille? kulkeeko varmasti virta virtalukon hehkuasennossa. Kyllä sitä hyvinkin yli puol minuuttia kärsii hehkuttaa. Se kytkentähän on ainakin alunperin semmonen, että hehkuille tulee virta myös starttausasennossa.
Osaisko siellä kuitenkin olla venttiilipuolella sitten jotakin kulumaa, onko tietoa onko niitä koskaan uusittu?
Ei oo tullu koskaan kokeiltua, mutta eikö se pitäis onnistua kun ottaa yhen hehkun ulos mutta jättää piuhat paikalleen ja sitten hehkuttaa. Näkis että kuinka kauan pitää hehkuttaa että menee punaseksi.
Ei oo tullu koskaan kokeiltua, mutta eikö se pitäis onnistua kun ottaa yhen hehkun ulos mutta jättää piuhat paikalleen ja sitten hehkuttaa. Näkis että kuinka kauan pitää hehkuttaa että menee punaseksi.
Työnnä ulosveto pulteilla se putki irti (katso vilskee laittama kuva) ylhäällä oikealla.
Jos et saa irti kohtuudella ota kuva ja laita se sivulle nähtäville. Älä säre vielä mitään. On helpompi antaa sitten ohjeita.
Vai oletko saanut vielä pyörän napaakaan irti?
Kun moottori käynnistyy, siirrä virta-avain hehku asentoo ja jatka niin kauan, että kone käy tasaiseen (jotain 10 - 40 sekuntia)
t. ukki
Jos et saa irti kohtuudella ota kuva ja laita se sivulle nähtäville. Älä säre vielä mitään. On helpompi antaa sitten ohjeita.
Vai oletko saanut vielä pyörän napaakaan irti?
Kun moottori käynnistyy, siirrä virta-avain hehku asentoo ja jatka niin kauan, että kone käy tasaiseen (jotain 10 - 40 sekuntia)
t. ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
Taidettiin ukin kanssa olla nyt väärässä putkessa
Ollaan sisimmässä ja mimä nimimerkki tarkoittaa varmaan sitä uloimmaista joka jää siihen alennusvaihteeseen kiinni (etunapa) kun kulmavaihteesta sen pudottaa pois
Joo sen irroittamiseen varmaan sopii toi varovaisesti lämmittäminen ja jollain ulosvetäminen tartuntoja hitsaten varsinkin jos tuo holkki on jo vaurioitunut jostain syystä
Korjauskäsikirjakaan ei anna varsinaista keinoa tuon holkin irroittamiseen.
Etukammio kone kuin tuo D-60 tarvii tuon jälkihehkutuksen, mutta lämpimänä käynti on pehmeämpää kuin vanhemmissa suoraruiskuissa.
Pyydä kaveri hyppylangalla ohittamaan aina seuraava hehkutulppa niin näät hehkuuko vastus kojetaulussa nopeemmin, kyseisellä konstilla voi ohittaa mahdollisesti palaneen hehkutulpan
Ollaan sisimmässä ja mimä nimimerkki tarkoittaa varmaan sitä uloimmaista joka jää siihen alennusvaihteeseen kiinni (etunapa) kun kulmavaihteesta sen pudottaa pois
Joo sen irroittamiseen varmaan sopii toi varovaisesti lämmittäminen ja jollain ulosvetäminen tartuntoja hitsaten varsinkin jos tuo holkki on jo vaurioitunut jostain syystä
Korjauskäsikirjakaan ei anna varsinaista keinoa tuon holkin irroittamiseen.
Etukammio kone kuin tuo D-60 tarvii tuon jälkihehkutuksen, mutta lämpimänä käynti on pehmeämpää kuin vanhemmissa suoraruiskuissa.
Pyydä kaveri hyppylangalla ohittamaan aina seuraava hehkutulppa niin näät hehkuuko vastus kojetaulussa nopeemmin, kyseisellä konstilla voi ohittaa mahdollisesti palaneen hehkutulpan
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
kyse on juuri tuosta edellisessä viestissä olleesta osasta kiitoksia paljon avustanne laitoin tonne kotisivuilleni yhden kuvan siitä osasta siellä myös jotain muita harrastevehkeitä http://www.surffi.net/~mikomet/
Niin oottko vaihtanut jo o-renkaat liukupinnoista
Kiitos kuvista
Kiitos kuvista
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa